2020-04-05, 11:56
Medlem
kansascityshuffles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Undrar hur många patienter som smittats på sjukhus. Jag tänker på de som varit intagna eller sökt upp sjukhus för något annat. Risken måste ju vara lika hög där som på äldreboenden. Det bör finnas massor av asymptotisk personal på alla möjliga olika avdelningar.

Hur ser det ut med svenskor som ska föda barn?
Det kanske får förödande konsekvenser för både mammorna och de nyfödda liven.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorTengele
Det är inget experiment, det är den taktik våra experter bedömt vara mest hållbar på sikt. I andra länder är det oftast politiker, inte ovanligt tillhörande en riskgrupp som applicerar sin taktik för att bekämpa viruset. Det är ett större experiment menar jag. Jag lyssnar hellre på en expert framför en yrkespolitiker i riskgrupp alla dar i veckan...
Våra experter som går emot WHO? Som mörkar dödstalet? Du måste vara en analfabet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hagelskur
Siffror för 21 timmar sedan

https://www.dagensvimmerby.se/nyheter/e/55051/coronaviruset-4-april-nu-373-doda-i-sverige/

Sverige ligger hittills på minst 700 döda!
Citera
2020-04-05, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Corona-Ezpecial
Britton hävdar ju även att vi har 500,000 smittade idag och kommer att ha 5,000.000 smittade i slutet av april.
Jag tycker att han är lite väl ambitiös när han uppskattar smittade.

Jo men har ju lite med antal döda att göra.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av virvelbagg
Glada nyheter allihopa!!!!!!!!
Stockholm kommer att möjligen nå sin topp nästa vecka enligt AT och vi kan då möjligen få se en utplaning. Men det är fortfarande osäkert. Ska jag satsa mina besparingar, är det att säkert kort?

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=7446258

Hur definierar du ett säkert kort? Har Tegnell påstått att det är säkert - eller att det möjligen blir så?

Ingen vet. Förrän i efterhand.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Tror du att Sverige ligger sämre till än något annat land?

Sverige har det sämst i hela Europa.
Citera
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av virvelbagg
Glada nyheter allihopa!!!!!!!!
Stockholm kommer att möjligen nå sin topp nästa vecka enligt AT och vi kan då möjligen få se en utplaning. Men det är fortfarande osäkert. Ska jag satsa mina besparingar, är det att säkert kort?

Han pratar helt osammanhängade och subjektivt som vanligt. Bara en massa svammel om "möjligtvis", "inte alls så", "det har jag väldigt svårt att tro" osv.

Tegnell; jag kan berätta det du inte vet. Toppen i Stockholm kommer någon gång 20-30 april, inte tidigare än så.
Citera
2020-04-05, 11:58
Medlem
"Så här skriver nu TT om artiken om dödstal i samband med covid-19:

"Spekulationen om dubblade dödstal saknar grund. På lördagen rapporterades att 373 hittills har dött. Hur den siffran kommer att se ut när den revideras i takt med att bekräftade döda räknas är oklart.""
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/3Jgxj9/senaste-nytt-om-coronaviruset
Citera
2020-04-05, 11:59
Medlem
Lawlines avatar

Citat:
Vi kör nu antalet smittade mot dödsregistret. Viss eftersläpning kan det vara, men inte alls lika stor som det har varit tidigare, säger statsepidemiolog Anders Tegnell.

Totalt meningslöst att göra det. Vad tänker han köra dödsregistret mot när vi inte har några smittade kvar? Kör dödsregistret mot tillfrisknade så har vi rätt svar och även data inför framtiden.
Citera
Medlem
DoktorTengeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lallladin
Våra experter som går emot WHO? Som mörkar dödstalet? Du måste vara en analfabet.

WHO. Är det ett skämt?

Akta dig för den organisationen.
Citera
Medlem
kansascityshuffles avatar
Citat:
Det är inget experiment, det är den taktik våra experter bedömt vara mest hållbar på sikt. I andra länder är det oftast politiker, inte ovanligt tillhörande en riskgrupp som applicerar sin taktik för att bekämpa viruset. Det är ett större experiment menar jag. Jag lyssnar hellre på en expert framför en yrkespolitiker i riskgrupp alla dar i veckan...

Dina experter kan ta sig i brasan. Det finns tusen bättre experter och de är från länder som har har gått igenom helvetet förut. Think outside the box.
Citera
Medlem
Citat:

Samma här. När svenska politiker för en gångs skull inte ställer sig över experter är det synd att klaga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in