Citat:
Ursprungligen postat av
HerrGickhan
Svara på frågan i stället för att visa att du inte fattar någonting.
Dina värdelösa frågor som är totalt hypotetiska och irrelevanta?
Citat:
Ursprungligen postat av
HerrGickhan
Om det visar sig att det dör 91112 i Sverige under 2020 (ett land där det i genomsnitt dör 90000) skulle du då med din hjärndöda »riktiga matematik« kunna bevisa att det då visar att 50000 kan ha dött i covid-19?
Nej, och jag har inte påstått det. Det är ju (för att visa din utvecklingsstörda tankegång) ganska dumt att titta på ett helt år. Om vi nu använder ditt (totalt onödiga) räkneexempel om 90000 genomsnitt så säger det fortfarande ingenting. Påstå att 25000 dör i Covid-19 - vilket är avsesvärt mycket högre antal än för vanlig influensa - men resten av dödstalen ligger på en all-time-low. Hur visar du relevansen? Det är mer relevant att titta vecka för vecka eller månad för månad och sedan möjligtvis år för år.
Citat:
Ursprungligen postat av
HerrGickhan
Kom igen nu, jag vill ha svar på detta med dina »riktiga matematiska« kunskaper, inte pajkastning.
Du besitter absolut noll, det är ju uppenbart.
Citat:
Ursprungligen postat av
HerrGickhan
Tyvärr är det så att hittills har du fått underkänt på den »riktiga matematiska«-tentan. Tick tack klockan går snart är tentamenstiden slut.
Nej, det har jag inte. Jag har hundratals hp matematik, där statistik utgör en stor del, och utöver det även fysik och kemi.
Jag är inte heller en foliehatt som du verkar anta. Jag har varit kritisk (och är fortfarande) mot var FHM med Tegnell i spetsen gör. Jag har ifrågasatt:
- Varför skolorna inte stängdes. Speciellt universiteten och gymnasieskolorna som har en stor radie av studenter som kan sprida vidare. Detta åtgärdades 2 veckor efter jag redan påpekat detta.
- Varför man inte, om man nu så gärna ville skydda de äldre, gjorde något för det. Åtgärdat alldeles för sent.
- Varför man aktivt väljer att ignorera information från forskningsrapporter.
- Att vi har varit så grymt sega i beslut generellt.
- Att myndigheter hela tiden lägger beslutstagande på regioner och kommuner som besitter mycket lägre kompetens.
- Att myndigheter skyller problemen vi har just nu på regioner och kommuner. Vad ska vi med en myndighet till om de inte gör något än att fika och säga åt regioner/kommuner vad de ska göra. Vi kan ersätta hela myndigheten med ett fåtal inspektörer och regler att förhålla sig till.
Detta är bara några axplock. Jag tror inte att FHM mörkar hur många döda de är för att man hela tiden ligger tre steg efter, jag tycker bara det tyder på inkompetens.