Citat:
Ursprungligen postat av
EvolModsiw
Han utgick väl från hur han uppfattade problemet just då, troligtvis under känslomässig påverkan efter samtal med italienska bekanta.
Han gick i full panik och kallade folk som såg det han nu ser för idioter och svin som inte skulle respekteras. Stabsläge hade rena domedagstemat.
Nu sitter han själv och säger att man inte skall agera känlsomässigt
Citat:
Ursprungligen postat av
EvolModsiw
Det är sunt att kunna ändra sig och byta uppfattning när man får tillgång till ny information. Man bör dock tänka sig för innan man kommer med tvärsäkra uttalanden om saker man har begränsade kunskaper om.
Jag har absolut inga problem med att man ändrar ståndpunkt när ny fakta kommer fram.
Saken är dock den att man har kunnat se precis samma sak hela tiden, vilket vi är många som gjort.
Man har haft fakta på bordet länge nu och kunnat se kurvorna i olika länder (i olika stadier).
Istället har det varit panik, skrämsel och känslor trots att detta är ett vanligt corona-virus med högre spridning då folk saknar immunitet.
Inget att bajsa ner sig över!
Dan om någon ägnade sig åt tvärsäkra uttalanden!
Dan och Magnus har varit extremt alarmistiska och ordagrant sagt att staten måste ges möjligheter att inskränka friheter etc. för folkhälsan. Landet och skolor MÅSTE stängas ner.
Fan, lyssna på några minuter från tidigare stabsläge…
Citat:
Ursprungligen postat av
EvolModsiw
Jag tycker att Dan och Svegot de senaste dagarna har stått för den bästa coronarapporteringen i alternativa medier.
Det kan jag möjligtvis hålla med om, då all annan rapportering har varit pinsamt dåligt.
Fria tider är sämst, den där jävla Egor Putilov kör också sina sensationsrubriker helt faktafrånvända.
Stabsläge i början var dock precis lika jävla alarmistisk, man grävde verkligen ner fötterna och tog ställning. Tegnell skulle åtalas för folkmord....
Ekonomin skulle man skita i, det var ju liv och död. Äntligen skulle samhällsbygget slås sönder.
Det är en JÄVLA skillnad mot vad man säger en vecka senare...rädda ekonomin och Sverige AB (så folk kan betala för detta parasitprojekt och trygga 4 vuxenbebisars försörjning!)
Slutligen, en grej som stör mig enormt.
De säger gång på gång ”vi vet ingenting alls om viruset”. Speciellt mans-pojken Conrad.
Jo, du ditt lille statsvetar-äckel!
SARS-CoV-2 är ett RNA-virus med 15 000 baspar uppdelat på 9 gener. RNA-virus har en sträng nukleotider (socker, fosfat och kvävebas) istället för den klassiska dubbelhelixen. De har även andra kvävebaser än DNA (uracil istället för thymine).
Kineserna avkodade viruset på några veckor.
Vi vet i princip allting om viruset. Det är inte det mista speciellt, men då folk saknar immunitet så är R0 högre än vanligt.
Som biokemist är det väldigt cringe att höra Conrad och lastbils-fettot Magnus som inte gått ut grundskolan slänga ur sig rent struntprat om saker de inte har den minsta kunskap om.
Bättre att tiga och låta folk tro att man är en obildad idiot än att öppna käften och bekräfta att så är fallet.