2020-04-05, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Som dessutom LW mutade in som sitt
revir med sin cache.

Namnet ”Home soft home” kan ha varit
någon kod som SD skulle förstå.
Han ville tydligen att hon skulle vara soft
(rakad). Hon beklagade sig över alla
pengar hon lagt ut på att vara soft för hans
skull när han valde att stanna hos HD.

Tänk om hon skickade koordinaterna till HD
och skrev ”nu” när hon hade lurat med sig
SD till planket. För att stoppa deras
USAresa?
Va? Lurade HON ut SD till planket? Jösses, nu nådde konspirationen en ny nivå. Det är alltså fortfarande hennes fel att SD slog ihjäl henne?
Citera
2020-04-05, 09:45
Medlem
Liouvilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Är ju enkelt att få fullständigt personnummer på vem som helst, bara utse lämplig "dubbelgångare"; De första sex siffrorna får han på typ Ratsit, de fyra sista består Skatteverket med. Anonymt och utan frågor

Det är enkelt att memorera ett flaskt personnummer tex i hans fall: 740505-8558 skulle funka!
Citera
2020-04-05, 09:51
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liouville
Det är enkelt att memorera ett flaskt personnummer tex i hans fall: 740505-8558 skulle funka!
Visst men om dom gjort en slagning på det kanske han isf legat skrynkligt till, vore det jag som planerade hade jag valt nån med likartat utseende (hemska tanke)
Citera
2020-04-05, 09:53
Medlem
Citat:
Att ständigt hävda att kvinnor är
viljelösa offer utan egenansvar och
möjlighet att påverka sina liv är djupt
kränkande mot kvinnor.

Ja, jag tar fram det jag tycker att hon gjort
fel för att andra människor ska förstå att
det får konsekvenser att göra som hon
gjorde. Att försvara allt hon gjorde och
glorifiera henne hjälper inte andra
människor att lära sig något av det här.
Istället bekräftar ni att det är helt OK att
bete sig så och att man inte behöver ta
något ansvar för vad man gör. Hon var fri
och fick göra vad hon ville. Ja. Men
konsekvensen kanske var att hon blev
mördad.

Jag anser inte att det är att döma henne.
Vi försöker ju också att hitta förklaringar
till varför hon gjorde de val hon gjorde.

Man kan jämföra med alla 70+are som
springer omkring i samhället nu.
”Jag gör vad jag vill. Ingen bestämmer vad
jag ska göra”. Ja. Men det kan få
konsekvensen att de dör av Corona. Och
smittar andra. Och överbelastar sjukvården.
Vi har alla en fri vilja och vi får alla ta
konsekvensen av hur vi använder den.

Jag menar att mordet kan ha varit en
konsekvens av hennes handlingar och val.
Inte en ursäkt eller tillåtelse för någon att
mörda henne. Men en anledning till att det
slog över för någon som tog sig rätten att
göra det.

Jag vill inte döma henne men jag tycker att
det är viktigt att andra människor förstår
att det får konsekvenser om man leker
med människors känslor. Till sist så träffar
man någon som inte accepterar det.

Om LW mördat SD för att han lekt med
hennes känslor och utnyttjat henne så
hade hon fått mycket sympati och
förståelse trots att hon var en mördare.

Likaså om HD mördat SD. Många skulle
tycka att han fick skylla sig själv som
behandlat henne så illa i så många år.

Var finns jämlikheten i det?
Så, vad har LW:s föräldrar med mordet att göra när de är barnvakt... du spekulerar om att det kanske inte var frivilligt? Varför?

Vad har pengarna LW fått av föräldrarna med mordet att göra?

Jag har nyss börjat läsa om tråden igen och är säker på att jag hittar fler exempel på vad du skriver som inte har med mordet att göra utan bara är för att dra LW i smutsen.
Citera
2020-04-05, 10:21
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Som dessutom LW mutade in som sitt
revir med sin cache.

Namnet ”Home soft home” kan ha varit
någon kod som SD skulle förstå.
Han ville tydligen att hon skulle vara soft
(rakad). Hon beklagade sig över alla
pengar hon lagt ut på att vara soft för hans
skull när han valde att stanna hos HD.

Tänk om hon skickade koordinaterna till HD
och skrev ”nu” när hon hade lurat med sig
SD till planket. För att stoppa deras
USAresa?
Tror du är nära sanningen.
Sätter min peng på att Lena som visat sig synnerligen bakslug (läs catchen med parets skiljsmässodatum som kod ) lurat SD till planket med löfte om sex i avsikt att skvallra för HD för att sabba USA resan.

Att Lena skulle låta Paret D åka på försoningsresa till USA utan åtgärd är fullständigt uteslutet..

Ett av många ex, på förföljesen/stalkningen Lena utsatte paret för..

Aktbilaga 147 förhör SD (2) sid 33
Förhörsledare Peter Springare 2018-05-29 förhör inlett 11 :28 avslutat 14:40

MT: Äh det närmaste vi kan komma (suckar) nått annat det var, knappt, knappt värt och nämna men nu började jag i alla fall ( ohörbart) äh geocaching är ju att man letar, behållare gömda på olika platser och, vi hamnade på samma ställe jag och Hanna äh kom till en plats och sen korn Lena efteråt det var på en liten grusväg äh och då, parkerade Lena in oss så vi var tvungna och vänta till hon var färdig och då kom hon fram till bilen och, äh, var ganska så otrevlig i mun jag minns inte exakt vad hon sa, men hon var ganska otrevlig.

På detta sättet höll Lena på att trakassera paret i åratal till proppen gick..

Endast trådens galenpannor borser från att det påverkat mördaren som slog ihjäl henne.

NEJ han hade inte RÄTT att mörda henne men faktum är att hon jobbade hårt och länge på att ge honom en anledning.
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-04-05 kl. 10:46.
Citera
2020-04-05, 10:34
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Så, vad har LW:s föräldrar med mordet att göra när de är barnvakt... du spekulerar om att det kanske inte var frivilligt? Varför?

Jag har nyss börjat läsa om tråden igen och är säker på att jag hittar fler exempel på vad du skriver som inte har med mordet att göra utan bara är för att dra LW i smutsen.

Alla små pusselbitar hjälpte till att skapa
en bild av LW innan vi hade FUP.
Det du nämner som exempel visade att
hon är egoistisk och bara tänkte på sig
själv. Vi har nu sett i FUP att hon inte
tyckte om sina föräldrar. Hon uttrycker
t.o.m. förakt för dem. Men de dög när hon
behövde barnvakt och pengar.
Citera
2020-04-05, 10:42
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Det sista meddelandet från denna
älskare. Som gjorde slut på messenger på
hennes sons födelsedag, när hon redan var
död. Inga mer meddelande efter det?
Ingen oro?

Från rättegången NA
1 apr 2020 15:44

"Vittnet berättar att han känner Lena Wesström. De har bland annat åkt skidor ihop."

"När träffade du Lena sist?
– Det var ett par veckor innan hon mördades.
"

"Beskriv er relation våren 18?
– Vi hade försökt hitta någon djupare relation. Det blev lite hattigt och hoppigt.
"

"Hur fick du kännedom om att Lena var försvunnen?
– Jag tror att jag var på jobbet och läste det någonstans. Först har jag för mig att jag läste att hon var försvunnen. Dagen efter hade hon hittats död
."

"Vad gjorde du 14 maj 2018?
– Jag jobbade och sedan tränade jag i Karlslund i motionsspåret. Sedan åkte jag till min ex-fru och stannade där ett tag.
"

"Berättade Lena om hur hennes liv och relationer såg ut?
– Nej. Hon pratade mycket om geocaching. Jag visste att hon hade ex-man, barn och sådana saker..
"

"Nu har försvaret en fråga."

"Kommer du ihåg det sista du skrev till Lena på messenger?
– Ja, jag kommer inte ihåg den exakta ordföljden. Men jag skrev och frågade vad hon kände och ville. Vi kanske inte fanns där för varandra.
"

https://www.na.se/artikel/rattegangen-dag-7-stangda-dorrar-ex-mannen-om-den-misstankte-da-ska-45-aringen-forhoras
------------------------------------------------------------------------------------------

Det är väl en av de personer som försvaret kommer att inrikta sitt "rimliga tvivel" på kanske?
De har haft något fnurr på tråden, L*ena och han. Det en kort tid före mordet. Bara några veckor.

Han skriver ett meddelande det sista han skriver till henne, då han gör "slut".

Men har hans DNA hittats på L*enas kläder?
Finns någon historik om bråk och osämja?
Har de träffats tillräckligt länge för att det ska kunna ha utvecklats något som leder till ett sådant enormt ursinne som leder till ett ursinne med 17 slag med ett medhavt vapen? Lämnat mobilen hemma. Saknar han alibi för tidpunkten? Hur har han lyckats lura henne till mordplatsen? Oanmäld? Känner han till gömman bakom planket? Han är inte geocachare själv.

Vi har inte svaren, men jag tvivlar på att inte alla de män som L*ena har haft ett förhållande eller sex med tiden före mordet är kollade. Han är en av dom.

Att han inte fick svar från L*ena kanske han tolkade som att hon behövde fundera? Att hon blev ledsen? Det verkar som att han fick veta om hennes försvinnande den 18 maj, ganska sent. Dagen innan hon hittades.
Citera
2020-04-05, 10:43
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt

hon var egoistisk och bara tänkte på sig

Samma förakt uttrycker hon också för HD
och männen som trånade efter henne.

Hon hade tydligen ingen empati med några
andra människor utan brydde sig bara om
vad hon själv ville ha och trodde sig ha rätt till.
Ingen respekt för andra människor och
deras behov, känslor och fria vilja.
Citera
2020-04-05, 10:48
Medlem
Citat:
hon är egoistisk och bara tänkte på sig
Jag har för mig att LW uttryckte sig att föräldrarna var typ inskränkta... LW kom nog på vid vuxen ålder att det finns ett liv utanför kyrkan.

Har hon sagt att "hon inte tyckte om sina föräldrar"? Akt?

Du har försökt få det till att föräldrarna kanske kände sig tvingade att vara barnvakt... jag tror att de gjorde det helt frivilligt (likt de flesta mor/farföräldrar). Har du något som visar på motsatsen?
Citera
2020-04-05, 10:58
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Visst men om dom gjort en slagning på det kanske han isf legat skrynkligt till, vore det jag som planerade hade jag valt nån med likartat utseende (hemska tanke)

Men jag kan inte minnas att jag har läst någonstans att han nämnde ett personnummer? Enbart namn, som visade sig inte stämma med de slagningar de gjorde.

Hur som helst, är det ju osannolikt att man skulle råka hitta på ett namn för stunden som skulle passa någon som bor i närområdet, om det inte är ett extremt vanligt namn.

Som jag minns det, ska en av poliserna sagt i förhör att de gjort en slagning på namnet (vilket de inte har gjort visade det sig senare) och att de fått upp en ort som inte var Vivalla , där SD påstått sig bo.

Men SD ringde ju larmsamtalet från sin egen mobil, så han kan ju inte ha räknat med att de inte skulle kunna identifiera vem han var.

Han räknade nog bara inte med att utredarna skulle koppla ihop händelsen på det sätt som man har gjort, utan kalkylerade lite kallt med att han skulle bli trodd. Han hade ju utsetts till kvarterets "Vita riddare". En hjälte.

Som han var van vid.
Citera
2020-04-05, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Tror du är nära sanningen.
Sätter min peng på att Lena som visat sig synnerligen bakslug (läs catchen med parets skiljsmässodatum som kod ) lurat SD till planket med löfte om sex i avsikt att skvallra för HD för att sabba USA resan.

Att Lena skulle låta Paret D åka på försoningsresa till USA utan åtgärd är fullständigt uteslutet..

Ett av många ex, på förföljesen/stalkningen Lena utsatte paret för..

Aktbilaga 147 förhör SD (2) sid 33
Förhörsledare Peter Springare 2018-05-29 förhör inlett 11 :28 avslutat 14:40

MT: Äh det närmaste vi kan komma (suckar) nått annat det var, knappt, knappt värt och nämna men nu började jag i alla fall ( ohörbart) äh geocaching är ju att man letar, behållare gömda på olika platser och, vi hamnade på samma ställe jag och Hanna äh kom till en plats och sen korn Lena efteråt det var på en liten grusväg äh och då, parkerade Lena in oss så vi var tvungna och vänta till hon var färdig och då kom hon fram till bilen och, äh, var ganska så otrevlig i mun jag minns inte exakt vad hon sa, men hon var ganska otrevlig.

På detta sättet höll Lena på att trakassera paret i åratal till proppen gick..

Endast trådens galenpannor borser från att det påverkat mördaren som slog ihjäl henne.

NEJ han hade inte RÄTT att mörda henne men faktum är att hon jobbade hårt och länge på att ge honom en anledning.

Kan tillslut, efter att ha plöjt igenom OTALIGA chattar och MAIL (alltså alla dessa olika mailadresser (Bruno Sparr etc blir helt snurrig, hur ORKADE Lena sitta och knåpa ihop alla mail?!?!), faktiskt hålla med dig i din sista mening. Var det under året hon var sjukskriven som hon mailbombarderade SD för hur hann hon annars med det? Livet som trebarnsmamma innebär mer än ett heltidsjobb i övrigt. Talar av egen erfarenhet. Jag upplever mailen som en form av stalking.

För en gångs skull är jag enig med Dig. OM Lena tagit till sig och respekterat Stefans beslut hade hon fortfarande varit i livet. Trots löften hit & dit från Stefans sida upplever jag ändå att han från det att Hanna tillfrisknar är rak och tydlig med att det är Hanna som han vill fortsätta leva med.

Du säger du väljer fred. Visa det. Vi har andra förutsättningar nu. Måste leva efter dem. Det är grunden för att vi ska kunna ha något alls. Jag har valt ett liv med annan än dig. Vill gärna ha dig kvar i det dolda. Men det kommer aldrig att bli mer offentligt. Vill du göra offentligt för alla utomstående varför vi inte har kontakt så gör det. Men det kommer inte att påverka så vi får mer kontakt. Vi har bara det dolda kvar nu. Vill du ha det så måste du förlika dig med det. Är det för jobbigt så får vi tänka om. Kanske inte ha något alls mer? Jag skulle sakna det, men offrar mig om du tycker det vore lättare att bära. Jag kommer aldrig heller i framtiden att göra något aktivt med målet att skada dig fysiskt eller psykiskt. Vill människor väl, allra helst dig. Men vi kommer inte att dela det offentliga mer. Den epoken har gått i graven. Vill du ha en relatione till/med mig i det fördolda så måste du förlika dig och acceptera. Förstår det gör ont. Säg vad jag kan göra för att hjälpa och stötta. Men hota inte. Kräv inte. JÄD RT
Citera
2020-04-05, 11:09
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbackare
Nu har jag inte fupen på telefonen men var det 17 slag med förmodad hammare som hon blev ihjälslagen med?

Japp
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in