Citat:
Ursprungligen postat av
defenseur
Jag känner mig rätt gammal just detta år. Jag kommer liksom från Kalla kriget, och har inte riktigt hunnit anpassa mig till eran efter 1990. Det är egendomligt. Men på den tiden jag var värnpliktig, då talades det både om informationskrigföring och om psykförsvar. Nu verkar det som om vi inte har något psykförsvar längre, men däremot desto mera av informationskrigföring.
Själv har jag rätt stor respekt för hur tyskarna har informerat. Och ansvarig myndighet, på federal nivå, är RKI, Roberth Koch Institute. De rapporterade ett tag dubbelt, ungefär på det sättet, men det väckte så många kritiska frågor från journalister att de gav upp, och begränsar sig till vad som rapporterats tjänstevägen, med förbehåll för att det är och måste medföra en eftersläpning utöver mörkertal.
Haha, ja, är det inte otroligt hur man helt plötsligt blev väldigt medveten om sin ålder sista månaderna? Nåja, det var ett intressant exempel som jag inte kände till. Jag kan respektera att man har försökt i Tyskland men att det blev för mycket förvirring. I Sverige har man dock inte ens försökt utan man har bara inte nämnt det helt enkelt.. Personligen tycker jag att förtroende är extremt viktigt just nu för att folk ska lyssna på vilka åtgärder som bör göras osv, utan förtroende har man ingen strategi alls i Sverige.. Därför är det dumt att FHM verkar göra allt dom kan för att undergräva sitt eget förtroende..
Kanske är där konspirationen ligger(OBS! PÅ MED FOLIEHAT!) Kan det vara så att FHM går ut med alla dessa uttalanden osv för att man vet att det undergräver förtroende och då kan man helt enkelt skylla på att "folk lyssnade inte utan sa bara att vi hade fel" och på så sätt skjuta ifrån sig ansvar när dom kritiska frågorna kommer om deras agerande senare? För jag menar hur man än gör i dessa tider så kommer det ifrågasättas i efter-tid.. Nu har man en rimlig ursäkt

(/foliehat avtages) <- obs, ta inte detta allt för seriöst :P Tror helt ärligt inte det är någon medveten strategi bakom, tror tyvärr det är en del inkompetens osv ute och går..