Citat:
Ursprungligen postat av
Alvaro
Ja, men så ha en graf som man kallar "daglig rapportering" och så har man en graf man kallar "reviderad rapportering med inkluderad eftersläpning".. Att publicera två jpgs istället för en är inte en jättemanöver direkt...
Jag känner mig rätt gammal just detta år. Jag kommer liksom från Kalla kriget, och har inte riktigt hunnit anpassa mig till eran efter 1990. Det är egendomligt. Men på den tiden jag var värnpliktig, då talades det både om informationskrigföring och om psykförsvar. Nu verkar det som om vi inte har något psykförsvar längre, men däremot desto mera av informationskrigföring.
Själv har jag rätt stor respekt för hur tyskarna har informerat. Och ansvarig myndighet, på federal nivå, är RKI, Roberth Koch Institute. De rapporterade ett tag dubbelt, ungefär på det sättet, men det väckte så många kritiska frågor från journalister att de gav upp, och begränsar sig till vad som rapporterats tjänstevägen, med förbehåll för att det medför, och måste medföra, en eftersläpning utöver mörkertal.