Citat:
Ursprungligen postat av
Erik Öst
"Sent ska syndaren vakna"!
https://www.expressen.se/nyheter/mona-sahlin-sjalvkritisk-om-sd-det-var-fegt-gjort/
Nu ska coronakrisen utnyttjas till max. Äckliga människor.
Är nog ingen slump att boken kommer ut just nu tror jag.
Skulle inte bli förvånad om damen ifråga gör comeback i politiken till nästa val heller.
Så luttrad är jag när det gäller svensk politik senaste 30 åren.

Citat:
Vi förde nästan ingen debatt om varför Sverigedemokraterna var så vidriga att de inte skulle tas i med tång
Så här beskriver hon partiet som haft rätt om allt...
Mona är en fullständigt genomvidrigt äckel till människa... Och S äcklar mig också, jag röstade på dem när Göran var partiledare, men nyligen fick jag reda på att det var han som genomförde kommunala utjämningen av skatten, och hur denna är konstruerad...
All kommunalskatten tas in till staten, sen betalar staten tillbaka dessa till kommunerna baserat på antal invånare, därför får kommuner som tex Malmö med många invånare men få av dem som jobbar ändå in enorma pengar, så det är i princip ingen mening att en kommun försöker ordna jobb åt invånarna, de får inte in mer skattepengar för det...
Och det är ju en politik som på sikt är helt förödande för landet...
Sossarnas politik syftar till att belöna de som inte sköter sig, och straffa de som sköter sig, inte förvånansvärt att det partiet har så många vidriga personer i sin ledning.