2020-04-05, 04:18
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jiren
Har varit borta ett tag från tråden, men nu märker jag att de värsta domedagsprofeterna äntligen tystnat.

Visst är läget fortfarande allvarligt, men folk har åtminstone slutat tjata om att vi kommer nå Italiens siffror med hundratals och tusentals döda varje dag, sjukvårdskollaps o.s.v.

Sverige behövde aldrig någon karantän.
Senaste dagarnas siffror har sett lovande ut. Hoppas det fortsätter så.
Citera
2020-04-05, 04:22
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Vi har inte mer vårdutrustning men det är förhoppningsvis under tillverkning.

Sjukvården är långt ifrån överbelastad, faktiskt långt bättre än i vanliga fall.

Den är överlastad på IVA och covid-IVA - det kan du väl inte ha missat?

Däremot är det sant att det blivit lugnare på en del andra avdelningar och mottagningar, men det beror ju på att ingen vågar gå till sjukhusen eller vårdcentralerna nu av rädsla för att få corona! Inte förrän det blir alldeles, alldeles nödvändigt. Det kommer att bli en rusning dit med alla tänkbara (förvärrade) besvär sedan, när det här är över.
Citera
2020-04-05, 04:22
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sjelvefan
Även lite intressant att dödssiffrorna skiljer så mycket i Norge och Sverige fast vi bara har 400 fler ”currently infected”... Cirka 5 400 samt 5 800 aktiva fall.

Fast 69 respektive 373 dödsfall, ”trots” nästan lika många sjuka. Tolkar det med som att det sannolikt har med testandet att göra, att dom upptäcker och konstaterar fler sjuka.

Mer troligt att de flesta sjuka i Norge varit yngre jämfört med Sverige. Däremot så förklarar den omfattande norska testningen varför man fått så många officiella fall.

Men Norge ligger ca 5 veckor efter oss i pandemikurvan, så mycket hinner, tyvärr, hända där...
Citera
2020-04-05, 04:25
Medlem
Citat:
Har varit borta ett tag från tråden, men nu märker jag att de värsta domedagsprofeterna äntligen tystnat.

Visst är läget fortfarande allvarligt, men folk har åtminstone slutat tjata om att vi kommer nå Italiens siffror med hundratals och tusentals döda varje dag, sjukvårdskollaps o.s.v.

Eftersom vi alla gissar och spekulerar, en del med mer 'kott pa benet' an andra, sa sager jag att Sverige inte nar Italiens siffror heller, i reella tal. Men jag skulle inte vara tvarsaker pa att Sveriges experiment med chinos-byxan Tegnell i spetsen blir den hejdundrande succe som en del fortfarande vill tro....

Du maste forsta att Sverige har inte haft nagon form av isolering och enormt fa restriktioner. Allt har fatt lopa fritt och gor fortfarande.
Detta med en lag kapacitet av akutvard och brist pa ratt utrustning.
Det kallas for 'The Perfect Storm' pa engelska och pa svenska blir det sa, som alla vet, den perfekta stormen.

Jag spekulerar att de tva nastkommande veckorna blir ett mindre blodbad i Sverige och att det bara ar borjan pa en langre period av valdigt hoga nummer, for ett land som skiter i testning i princip och atgarder. Hur hoga nummer? Det vet ingen. Ska nummer friseras av myndigheterna? Ska det alltid vara 'det ar pga helgens nummer som siffrorna ar hoga' och 'vi ser en ratt plan kurva fortfarande', trots att 100-tals dor varje dag och folk lamnas at sitt ode i hemmet?

Ingen kunde vara mer glad an jag om Tegnell har ratt och jag (och merparten av varlden inkl experter) har fel. Sa lat oss se hur det blir.
Citera
2020-04-05, 04:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Känns det inte tokigt att göra som alla andra gör, trots att rationella skäl talar emot det?

Lite ledande fråga där från en medicinsk och naturvetenskaplig dilettant.

Var inte Tyskland ditt favoritland. Eller gäller det bara invandringsfrågor där du också alltid haft fel.

Kan jag ge dig några fakta innan jag loggar ut.

Här har du en länk till hur bra FHM har skött sig hittills (sammanställd av IQ-145).

(FB) Dödligt virus från Kina orsakar panik (2019-nCoV, SARS-CoV-2, COVID-19)
Citera
2020-04-05, 04:26
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:

Citera vem som har sagt det skulle bli tusen per dag.

Eller är det bara hur du känner att någon har sagt?
Citera
2020-04-05, 04:27
Medlem
Idiotsveriges avatar
Här har vi Juden som ligger bakom detta virus. Charles Lieber heter han.

https://twitter.com/JohnBWellsCTM/status/1246505891911925762

Arresterad men vad komer han få? 6 månader?

Eller blir han "Hillaried?"
Citera
2020-04-05, 04:34
Medlem
kansascityshuffles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idiotsverige
Här har vi Juden som ligger bakom detta virus. Charles Lieber heter han.

https://twitter.com/JohnBWellsCTM/status/1246505891911925762

Arresterad men vad komer han få? 6 månader?

Eller blir han "Hillaried?"

Wtf!

Det där måste jag titta närmare på.
Inte första gången man skyller allt på judarna.

Edit:
”Professor Charles Lieber was arrested in January 2020 for misleading federal authorities about funds he allegedly received from Wuhan University of Technology (WUT) and his connections to a Chinese government-sponsored recruitment program.”

Edit 2:
Släpptes fri mot borgen ($1million) för två månader sedan!! Welcome to America.
Senast redigerad av kansascityshuffle 2020-04-05 kl. 04:44.
Citera
2020-04-05, 04:35
Medlem
Om vi tycker tegnells krishantering suger så är det ju inget mot kinas

https://www.zerohedge.com/geopolitical/half-million-chinese-people-entered-america-height-covid-19-outbreak
Citera
2020-04-05, 04:37
Medlem
kansascityshuffles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Om vi tycker tegnells krishantering suger så är det ju inget mot kinas

https://www.zerohedge.com/geopolitical/half-million-chinese-people-entered-america-height-covid-19-outbreak

Nonsens. Sverige är ett litet land och detta är en skandal. Vi hade kunnat hanterat det betydligt bättre med sunt förnuft.
Citera
2020-04-05, 04:38
Medlem
Är det någon som kommer in på Aftonbladet PLUS?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/jdE0G0/ny-bot-mot-covid-19-testas--sa-funkar-den

Är det (blod)serum/antikropps-behandling som det skrivs om eller något annat?
Citera
2020-04-05, 04:42
Medlem
RobbyRob44s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idiotsverige
Det som kommer hända med nuvarande taktik kommer vara att stora delar av våran sjukvårdspersonal kommer insjukna och dö, tillsammans med alla patienter som de annars hade kunnat behandla, vilket kommer resultera i att vi har dubbelt så hög dödlighet som andra länder innan detta är klart, och efterssom inget stoppar smittan så kommer den brinna som en löpeld genom hela sverige tills vi har förlorat en stor del av befolkningen, mellan 10-20%.

Resultatet blir att vi har ingen sjukvård längre, vi kommer skrika efter personal där och de närmaste åren dör tusentals i vanliga sjukdomar och åkommor som inte kan bli behandlade utöver COVID-19.

Detta kommer vara den värsta katastrofen som någonsin hänt Sverige sedan digerdöden.

Tar ansvarsfulla patriotiska sjuka svenskar sitt ansvar och stannar hemma från sina arbeten under några dagar på samma sätt man gör när den vanliga influensan härjar så kommer detta att lösa sig självt.

Media är till för att för att föra maktens åsikter på ett "objektivt sätt" till folket.

Clownerna (Narrarna) tidigare kallade Hovnarr.

Den gruppen består idag av en liten stats-lojal grupp bestånde av Özz (33 Akilov) Nujjen, Henrik Schyffert och hela clown-haranget han styr över för att legalisera blandningen av vita och svarta människor mot Guds vilja.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in