2020-04-04, 22:26
Medlem
Jan-As avatar
Är det bara jag som stör mig som fan på spotify och hur korkade de är vad det gäller reklam för musik?

Händer ofta att jag lyssnar på min musik. Då och då kommer reklam men den är så totalt missanpassad att man häpnar.
De VET ju vad jag lyssnar på och aldrig lyssnar på!??

Kommer som vidrigt dålig musik ibland att jag stänger av skiten. Kan de inte marknadsföra något som iaf är någorlunda i närheten av vad man tycker om? Eller vill de att jag stänger ner och startar Youtube?
Citera
2020-04-04, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jan-A
Är det bara jag som stör mig som fan på spotify och hur korkade de är vad det gäller reklam för musik?

Händer ofta att jag lyssnar på min musik. Då och då kommer reklam men den är så totalt missanpassad att man häpnar.

Kommer som vidrigt dålig musik ibland att jag stänger av skiten. Kan de inte marknadsföra något som iaf är någorlunda i närheten av vad man tycker om? Eller vill de att jag stänger ner och startar Youtube?

Men betala din snåljudas
Citera
2020-04-04, 22:30
Bannlyst
Lämna omedelbart Spotify, använd Apple Music eller Google Music. Det är lösningen.
Citera
2020-04-04, 22:36
Medlem
glajarns avatar
Citat:

Det är ju precis det här dom vill för att du ska betala för Spotify och slippa reklamen.
Jag är väl också en snåljudas då jag inte betalar för Spotify men samtidigt så stör jag mig inte på reklamen. De e bara att gilla läget då man är för snål för att betala så reklamen står jag ut med😆😄
Citera
2020-04-04, 22:44
Avstängd
HarryScheinens avatar
Citat:

Det är väl tyvärr även reklam på Youtube om man inte betalar? Typ efter vartannat klipp? Jag tycker det är mer irriterande än Spotifys reklam. Nu betalar jag förvisso, men kan så klart förstå att vissa inte har råd att betala som lever på existensminimum; ett par hundra i månaden kan i sådana fall vara riktigt kännbara tyvärr. Kul ändå att de ännu är öppna för gratisprenumeranter.
Citera
2020-04-04, 23:25
Medlem
TrueCs avatar
Citat:

Poängen med deras reklam är inte reklamintäkter, snarare att du ska bli så leds att du villigt betalar för tjänsten
Citera
2020-04-05, 00:08
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:

Spotify's reklam-AI's har just lärt sig krypa och är på väg att lära sig gå. Men de kommer inte att vara nå vidare exakta förrän de lärt sig springa Maraton. Give'em Time. 2+ years at least.
Citera
2020-04-05, 02:43
Medlem
CpPraktikantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HarryScheinen
Det är väl tyvärr även reklam på Youtube om man inte betalar? Typ efter vartannat klipp? Jag tycker det är mer irriterande än Spotifys reklam. Nu betalar jag förvisso, men kan så klart förstå att vissa inte har råd att betala som lever på existensminimum; ett par hundra i månaden kan i sådana fall vara riktigt kännbara tyvärr. Kul ändå att de ännu är öppna för gratisprenumeranter.
Vänta lite nu, du betalar alltså för att slippa reklam på youtube när adblock finns helt gratis att installera hur lätt som helst? Det tar liksom 10 sekunder, om ens det. Om du är en retarderad boomer är det dock förståeligt...
Citera
2020-04-05, 04:35
Medlem
storm72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CpPraktikanten
Vänta lite nu, du betalar alltså för att slippa reklam på youtube när adblock finns helt gratis att installera hur lätt som helst? Det tar liksom 10 sekunder, om ens det. Om du är en retarderad boomer är det dock förståeligt...

Vet inte om du har mobiltelefon och/eller TV. Lite värre att bli av med reklamen på youtube där.
Citera
2020-04-05, 04:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrueC
Poängen med deras reklam är inte reklamintäkter, snarare att du ska bli så leds att du villigt betalar för tjänsten

Haft Spotify i över tio år nu, och redan efter att ha stått ut med reklamen i ett eller två år (medan den fortfarande var någorlunda sparsmakad och dök upp mer sällan) låg jag fast i min övertygelse att de här jävla asen, med sina dryga unga tjejer och killar som propsar för att jag ska lyssna på den skit de vill att jag ska lyssna på, aldrig kommer få en spänn från mig.

Med åren har jag använt Spotify allt mindre, och nu tjänar det nästan som en relik av mitt musikbibliotek. Har rippat nästan all min musik från Youtube och lyssnar lokalt från datorn. Ingen reklam, inget strul när internet är nere, och går enkelt att föra över till telefonen. Ser bara fördelar.
Citera
2020-04-05, 07:07
Avstängd
HarryScheinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CpPraktikanten

Nja, jag betalar för Spotify, så klart. Du får kalla mig vad du vill, så länge det är bra för ditt blodtryck. När blir man boomer, vid 25? 30? 35?
Citera
2020-04-05, 16:53
Medlem
Jan-As avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HarryScheinen
Jag stör mig generellt sett lite på reklam och tex inte i närheten så mycket på Youtubes reklam.
Man tycker ju i dessa tider att företag borde vara mån om att den reklam de skickar ut når rätt mottagare. Alla andra lyckas ju med det utom tydligen just det här företaget.

Lyssnar man på Spotify så verkar de ha NOLL koll på vad man tycker om och vad man hatar.

Vad är syftet med att göra reklam för musik som en person avskyr?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in