2020-04-04, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pisseman
Och man slutar inte smitta vid gränsen för flockimmunitet bara för att den är uppnådd. Har 10% av befolkningen smittan när flockimmuniteten uppnås så kommer de att smitta knappt 10% till osv.

Flockimmunitet måste utgå från några få smittade för att den skall fungera. Finns det många smittade i flocken så fortsätter de att smitta andra ett långt tag efteråt.

Inte för att jag vet Regimens plan. Men antar att man vill dra till med en "Lockdown" sent i skedet så att det "Mjuklandar" på 65% och inte skjuter över.

Sedan finns problemet att framtida importfall fortfarande har goda möjlighet att spridas trots "flockimmunitet", bara det att viruset behöver lite flyt och kommer klinga av ganska snabbt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
Nej,
det är osannolikt. Om det var fallet skulle vi veta det då detta är ett snabbt övergående problem.

Du kan räkna baklänges vad dödligheten är om många miljoner smittats. Varför skulle hela världen stänga ned för det? Konspirationsteorier avfärdas.

Inte direkt konspirationsteorier, men 2020 kommer gå in i historieböckerna som århundradets överreaktion. Men det är ingen idé att vi diskuterar det mer, framtiden får avslöja vem som har rätt om det. Jag är iallafall glad att det vidtogs mycket åtgärder på många håll, eftersom vi visste väldigt lite initialt.
Citera
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sextioplus
Men dödstalen planar ut nu. Man måste försöka med bättre isolering av de mest utsatta. Men det är ett problem speciellt i söder med fattigdom och maffia som utnyttjar de svaga.

Dödstalen plattar ut efter nästan en månads karantän för hela befolkningen.

Dödstalen är också störst i norr, särskilt i det rika Lombardiet. Lombardiet är för övrigt en intressant jämförelse då befolkningen är i princip lika stor som i Sverige.
Citera
2020-04-04, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Jag har inte bett dig "spalta upp alla exempel". Det räcker med ett.
68 2020-04-04 373 36.86

Italien nådde sin topp i antal dödsfall den 27 mars. Det motsvarar i Sveriges tidsserie den 15 april. Men då införda ju italienarna karantän den 11 mars, vilket Sverige ännu inte har gjort. Bromssträckan från karantän till stabilisering är alltså ca 2,5 vecka, men Sverige har ännu inte börjat bromsa. Sannolikt blir därför vår topp högre än den Italien hade.

Bland annat sånt här egenpåhittad trams.
Sen detta ständiga döda per miljon.
Är du inte ensam om, men säger inget i ett stort land med 10, 60 eller 1000 miljoner invånare.
Citera
Medlem
crisscrosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lallladin
Nej jag tror ej att de är konspiration. Detta är en bra sjukdom. För vårat samhälle då vi handlar och kommer att turista lokalt. Jag hoppas att Sverige kmr starkt ur denna kris och börjar satsa nationellt igen.
OK, då vet jag.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sextioplus
Tror vaccin kommer nästa år.

Måste komma.... annars blir det Stephen King roman av allt.
Citera
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Finns ingen som kan garantera någon 10 år till.

Nej men det är ganska givet. Om det inte var ett skitvirus som det här. Folk kommer leva 10 år till om de jävla kineserna inte käkade fladermöss. Så är det. Om någon när och kär dör här kommer jag på egen hand anfalla Kina.
Citera
2020-04-04, 23:18
Medlem
vidrikfittanens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OUFCompulsive
Because this virus is already incredible successful at being infectious, the chances of mutation are lower. The long incubation time allows it ample time to spread already, and if it mutates into a more dangerous variant, that incubation time will be the end of many lives.

The reason dangerous viruses die out is because people usually die before they can successfully spread it further — this forces a selection bias, where less dangerous variants of the virus are the ones that find higher success in spreading and therefor thin the herd. This is not true of COVID19, and there’s nothing to say a virus as infectious as this HAS to mutate into only a weaker strain. It’s very possible by the time it has passed around the world that it will have evolved into an almost completely new, stronger illness — like the Spanish Flu. We simply don’t know.

Jag klarar mig utan copy-paste, tack.'
Källa till ditt trams , tack.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ittepa
Inte direkt konspirationsteorier, men 2020 kommer gå in i historieböckerna som århundradets överreaktion. Men det är ingen idé att vi diskuterar det mer, framtiden får avslöja vem som har rätt om det. Jag är iallafall glad att det vidtogs mycket åtgärder på många håll, eftersom vi visste väldigt lite initialt.
2020 kmr gå in som massdöden och den värsta ekonomiska kollapsen i modern historia. Hoppas du förlorar allt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
Men källhänvisningen finns ju i artiklarna i sig!! Hur fan kan du ha missat detta?

Om de länkar till videobevis, är det fake? Till exempel gäng som misshandlar en stackars ensam minderårig och förnedrar osv. de skriker på honom på svenska med mera. Eventuellt finns inkluderat målnummer från tingsrätten och eventuellt brottsregisterutdrag från gärningsmännen.

Vad för mer källa behöver du egentligen?

MSM rapporterar i princip aldrig om sådant här, och särskilt inte med bevismaterial som videoklipp osv.

Är det någon som är förd bakom ljuset så är det ju Du. Du får lära dig att läsa riktigt först och främst, så du kan ta del av artiklarna där och även läsa källan, som tydligt brukar framkomma.
Sedan, när du är läskunnig. Så kan vi ta diskussionen igen.
Ok.

Kram
Citera
2020-04-04, 23:19
Medlem
Sextiopluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av finnjefvel
Jasså. Tiden börjar bli mogen. The shit is going to hit the Fan. Det är väl dax att jag gör mig lite mer synlig här.

IVAs börjar bli saturerade i Stockholmområdet. Om en ca. 7-10 dagar händer det överallt i Sverige: IVAs har inga platser kvar, folk börjar dö som i Italien eller Spanien p g a att de får inte det vårdet som de behöver för att deras liv skulle räddas.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/interna-mejlen-avslojar-akut-brist-pa-lakemedel

I samband att likhögarna börjar växa, börjar pressen frossa med rubrikerna "Hur h-vete kunde det här hända i Sverige?"

Anders Tegnell - som har hittills hanterats med silkeshanskar av pressen och folket, faller nästan på en natt från nationalhjältestatus till the #1 Enemy of the State/Public.

Då politikerna är ryggradslösa skitstövlar i grunden, får stackars Anders lite mora-kniv i ryggen som "tack" för sina tjänsten och sen kick på arslet. Kanske tvingas han slicka lite corona-smittad stång före sitt avgång. Eat your own dogfood , så att säga. Det vore väl oxå det rättvisa, eller vad tycker ni?

De närmaste veckorna kommer visa såna tragiska nyhetsbilder från Sverige som man är mer van vid att se i Italien, Kina eller Spanien.

Det är inte bara de gamla som kommer att dö. Ni har blivit lite lurade av Anders. Ty IVAs blir saturerade, kommer ALLA över 60 efter en viss tidpunkt att dö. Av dem som behöver IVA-vård, givetvis. De är ca. 5-6% av de smittade som behöver IVA-vård. Om det här ska göras som Anders planerade, dvs. att ni alla ska få det här, är det enkel matematik: 10 miljoner x 5-6 % = 500000-600000 pers. En liten del hinner IVAs rädda, men enlikt NHS i UK, kommer ca. 40% som hamnar till IVAs, dö ändå, oavsett vård.

Även om vi halverar mina siffror, till ca. 250000 döda. Vad tror ni, vilken politisk vald regering tål att ta sånt smäll? Att det dör ca. kvartsmiljon medborgare i riket?

Jag tror Stefan Löfven avgår före Midsommaren är här. Eller kanske han gör som den där tyske finansministern? Det är väl the final solution ut det här skitet.

Tro inte, att även de yngre kan inte dö på det här. Jag tror deras andel kan bli ändå upp till 0.5% av de total antal döda. Det är ju ändå 1250 svenska i åldergrupper 20-60. Mer än vad det dog folk på Estonia när hon sjönk.

Många andra kommer att ha mycket långtidig sjukskrivning. Eller blir skadade för livet. SARS-2 gör elak skada i lungorna. Hade Anders inte berättat det heller till er? Vad synd.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/stor-del-av-ambulansutryckningarna-i-stockholm-ar-misstankta-coronafall

Ni har säkert hört, att det är inte så farligt med det här COVID-19 - som jag faktisk gillar kalla SARS-2 ty SARS den är. Inte COVID-19, som är ett eufemismiskt namn given av WHO. I syftet att ni skulle inte fatta att det är den befruktade SARS-sjukan det är frågan om. Jo, men ni har säkert hört, att "det är bara de gamla som dör". Vilket ni glad accepterade? En modern Ättestupa alltså! Heja o välkommen! Det sitter väl lite kulturen (generna?) att acceptera Ättestupa-koncepten så lätt även i modern Sverige!

Men att 80% skulle få "lindriga besvär". Berättade ingen, att ca. 60% av dem som har "lindriga besvär" utvecklar en liten pneumoni ? Och att smärtorna och febern kan hålla sig i veckor! Jag har bekanta som har varit sjuka sedan i början av mars månad. Över en månad alltså! Låter SJUKbra vad! Mot flockimmunitet, heja heja! Låter det fortfarande som "lindriga besvär"? Låter det fortfarande lockade att få det här skitet?

Ruggigt inlägg...
Citera
2020-04-04, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ittepa
Yes hur visste du det
Du är otroligt rädd att ekonomin ska kollapsa? Har du många lån?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in