Jasså. Tiden börjar bli mogen. The shit is going to hit the Fan. Det är väl dax att jag gör mig lite mer synlig här.
IVAs börjar bli saturerade i Stockholmområdet. Om en ca. 7-10 dagar händer det överallt i Sverige: IVAs har inga platser kvar,
folk börjar dö som i Italien eller Spanien p g a att de får inte det vårdet som de behöver för att deras liv skulle räddas.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/interna-mejlen-avslojar-akut-brist-pa-lakemedel
I samband att likhögarna börjar växa, börjar pressen frossa med rubrikerna
"Hur h-vete kunde det här hända i Sverige?"
Anders Tegnell - som har hittills hanterats med silkeshanskar av pressen och folket, faller nästan på en natt från nationalhjältestatus till
the #1 Enemy of the State/Public.
Då politikerna är ryggradslösa skitstövlar i grunden, får stackars Anders lite mora-kniv i ryggen som "tack" för sina tjänsten och sen kick på arslet. Kanske tvingas han slicka lite corona-smittad stång före sitt avgång. Eat your own dogfood , så att säga. Det vore väl oxå det rättvisa, eller vad tycker ni?
De närmaste veckorna kommer visa såna tragiska nyhetsbilder från Sverige som man är mer van vid att se i Italien, Kina eller Spanien.
Det är inte bara de gamla som kommer att dö. Ni har blivit lite lurade av Anders. Ty IVAs blir saturerade, kommer ALLA över 60 efter en viss tidpunkt att dö. Av dem som behöver IVA-vård, givetvis. De är ca. 5-6% av de smittade som behöver IVA-vård. Om det här ska göras som Anders planerade, dvs. att ni alla ska få det här, är det enkel matematik: 10 miljoner x 5-6 % = 500000-600000 pers. En liten del hinner IVAs rädda, men enlikt NHS i UK, kommer ca. 40% som hamnar till IVAs, dö ändå, oavsett vård.
Även om vi halverar mina siffror, till ca. 250000 döda. Vad tror ni, vilken politisk vald regering tål att ta sånt smäll? Att det dör ca. kvartsmiljon medborgare i riket?
Jag tror Stefan Löfven avgår före Midsommaren är här. Eller kanske han gör som den där tyske finansministern? Det är väl the final solution ut det här skitet.
Tro inte, att även de yngre kan inte dö på det här. Jag tror deras andel kan bli ändå upp till 0.5% av de total antal döda. Det är ju ändå 1250 svenska i åldergrupper 20-60. Mer än vad det dog folk på Estonia när hon sjönk.
Många andra kommer att ha mycket långtidig sjukskrivning. Eller blir skadade för livet. SARS-2 gör elak skada i lungorna. Hade Anders inte berättat det heller till er? Vad synd.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/stor-del-av-ambulansutryckningarna-i-stockholm-ar-misstankta-coronafall
Ni har säkert hört, att det är inte så farligt med det här COVID-19 - som jag faktisk gillar kalla SARS-2 ty SARS den är. Inte COVID-19, som är ett eufemismiskt namn given av WHO. I syftet att ni skulle inte fatta att det är den befruktade SARS-sjukan det är frågan om. Jo, men ni har säkert hört, att
"det är bara de gamla som dör". Vilket ni glad accepterade? En modern Ättestupa alltså! Heja o välkommen! Det sitter väl lite kulturen (generna?) att acceptera Ättestupa-koncepten så lätt även i modern Sverige!
Men att 80% skulle få "lindriga besvär". Berättade ingen, att ca. 60% av dem som har "lindriga besvär" utvecklar en liten pneumoni ? Och att smärtorna och febern kan hålla sig i veckor! Jag har bekanta som har varit sjuka sedan i början av mars månad. Över en månad alltså! Låter SJUKbra vad! Mot flockimmunitet, heja heja! Låter det fortfarande som "lindriga besvär"? Låter det fortfarande lockade att få det här skitet?