Citat:
Ursprungligen postat av
Lawline
Statsminister har låtit Anders Tegnell styra landet med sina åsikter om att vi ska skapa en flockimmunitet. Detta har gjort AT till Sveriges värsta massmördare! Han har medvetet låtit folk smitta äldre och andra som har nedsatt immunförsvar. Dags att införa dödsstraff och tjänstemannaansvar på politiker som helst vill låta någon annan fatta politiska beslut när det börjar brännas. Eget ansvar vill dom inte veta av. Bara en tidsfråga innan det blir som i Danmark att man inte får kritisera berörda myndigheter.
Om vi begränsar oss till att förklara varför vi har denna syn så min åsikt är att när Regeringen beslutar att följa A.T. s och FHM s taktik att satsa på flockimmunitet då måste A.T. ha förklarat att Sverige har lägst antal respiratorer i västvärlden. Han måste ha förklarat att som jag ser det att väljer man flockimmunitet så kommer fler att smittas per tidsenhet vilket självfallet innebär att maximalt antal smittade vid en tidpunkt kommer vara fler än om man väljer karantän då antalet smittade är lägre pga långsammare spridning.
Dessa två fakta gör att när valet gjordes så valde beslutsfattarna (S, C, MP och L trots att S.L. vägrade svara på frågan om de kommer ta ansvar) att med berått mod välja en taktik som med visshet innebär fler döda än om man valt karantän pga brist på respiratorplatser och t.o.m. brist på skyddsutrustning för personal.
Har jag gjort någon tankevurpa ?