Citat:
Ursprungligen postat av
Ogunquit
https://www.gp.se/ekonomi/getinge-vill-dubbla-produktionen-av-respiratorer-1.26356551
Ja. Getinge producerar respiratorer.
Medicinteknikbolaget Getinge siktar på att dubbla produktionen av ventilatorer, känt som respiratorer, i anläggningen i Solna - från 10 000 per år till 20 000 i år. Tar hjälp av kollegorna på Scania, Volvo och Ericsson.
- Nu ligger vi på runt 15 000 och vi håller på att jobba oss uppåt, säger Carl Bennet, huvudägare och vice styrelseordförande i Getinge.
Men ni verkar ha mer IVA platser.
Takk for informasjon!

Det er veldig bra at det produseres så mange respiratorer i Sverige.
Jeg håper at det blir mye samarbeid mellom Sverige og Norge og andre land i denne krisen og i fremtidige krisesituasjoner.
Hvis Norge har kapasitet så synes jeg at norske leger og sykepleiere kunne ha hjulpet Sverige ved å arbeide på svenske sykehus hvis dere ikke har nok helsepersonell, i tillegg til at Norge kunne ha tatt imot svenske pasienter på norske intensiv-avdelinger.
Det hadde vært interessant å vite hva Norge og Sverige og andre land samarbeider om, og hvis de ikke har laget noen avtaler om samarbeid for å gi hjelp i slike situasjoner så håper jeg at det det blir laget slike avtaler. Kan man spørre politikerne om dette?
Citat:
Ursprungligen postat av
Dopamina
Svenskar är för fega och det är inte tillräckligt många som vågar bryta isen. Därför skulle regeringen gå ut med en tydlig uppmaning till alla att försöka skydda mun och näsa med vad dem har när de besöker affärer och liknande.
Snart kommer företag att producera och då kommer fler privatpersoner kunna köpa sådana förhoppningsvis. Det verkar dock som om Sverige är lite tröga med att förebygga spridning hos befolkningen och därför får sjukvården brister. Vi måste tänka mer proaktivt!
Btw. Diggar din information från Norge! Alltid intressant att höra om grannländers åtgärder och coronarelaterade situation. Det uppskattas!
Takk!
Du har rett i at regjeringene burde oppfordre tydelig om beskyttelse av munn og nese. Jeg tror at regjeringene i Sverige og i Norge og i flere andre land kommer til å komme med slike oppfordringer (eller eventuelt påbud?) etter en stund. De ser jo hva andre land gjør, og derfor tror jeg at de kommer til å gjøre det samme.
"Maske blir påbudt å bruke i offentligheten i stadig flere land - nå også i Europa."
https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/0nyVXB/stadig-flere-land-innfoerer-maske-plikt-trump-anbefaler-skjerf
Jeg håper at det snart blir mulig for befolkningen å få kjøpt beskyttelsesmasker og jeg håper at de fleste kommer til å velge å bruke slike masker. Det beste hadde vært om det ble
påbudt for alle å bruke slike masker, synes jeg.