Citat:
Ursprungligen postat av
Jettz
Det är bra att FHM får kritik, och de har ju fått kritik flertals gånger av forskare, vårdpersonal osv. Men FHM struntar ju helt i vad andra säger, är det något FHM gör ofta så är det att ignorera eller prata bort berättigad kritik.
Ja, det är inte hälsosamt att ett gäng ska få styra utan kritik. Mitt förtroende för Tegnell ökade då han delade ut cyklar till folk under ebolavirusets spridning i Afrika för att informatörer skulle förklara faran av viruset i närliggande byar, som lön fick informatören behålla cykeln:
https://www.expressen.se/nyheter/qs/okanda-tragedin-som-formade-anders-tegnell/
Självfallet förstår jag resonemangen i artikeln och jag vill gärna se mera diskussion om Tegnells hantering av ebaolautbrottets hantering i Africa av Tegnell och övriga smittskyddsläkare och kopplingar till Sverige. Är lärdomarna därifrån effektiva i Sverige?
Intressant att läsa en annan läkares tankar om att det var lättare hantera döende svarta än hypotetiskt döende britter, italienare eller svenskar.
Men det är aldrig bra att hjälteförklara folk som media tenderar göra. Utan jag vill se grov kritik och diskussion för att ta oss vidare mot effektivaste lösningarna för att minska pandemin.
Jag förstår fortfarande inte hur Tegnells (och hans medarbetares) strategi kan förhindra smittan effektivt, platta ut kurvan tillräckligt som det sägs. Men jag är blott en simpel användare på internet....