2020-04-04, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av justformybaby
kanske är svårt att göra sig förstådd av någon som inte tror på ens existens?
Är Gud så begränsad?
Om jag inte trodde du existerade, och du ville att jag skulle frukta dig, skulle du inte komma på ett endaste sätt att visa det?
Citera
2020-04-04, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp
Ok ?
Japp. Så är det. Jag litar på vetenskap som metod(er) och att den rättar sig själv då något visar sig vara fel.
Citera
2020-04-04, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Är Gud så begränsad?
Om jag inte trodde du existerade, och du ville att jag skulle frukta dig, skulle du inte komma på ett endaste sätt att visa det?

varför skulle jag vilja att du skulle frukta mig, om du inte ens trodde att jag existerade?
Citera
2020-04-04, 18:25
Medlem
Citat:
varför skulle jag vilja att du skulle frukta mig, om du inte ens trodde att jag existerar?
Det är en helt annan fråga. Kanske för att du skapat mig och påstod att du älskade mig?
Citera
2020-04-04, 18:30
Medlem
Citat:
Japp. Så är det. Jag litar på vetenskap som metod(er) och att den rättar sig själv då något visar sig vara fel.

Men du sade:

Citat:
Är inte så intresserad av vetenskapliga teorier. Jag har inte utbildning, tid, utrustning för att testa vetenskapliga teorier.

Hur vill du ha det?
Citera
2020-04-04, 18:34
Medlem
Citat:
Det är en helt annan fråga. Kanske för att du skapat mig och påstod att du älskade mig?

öh. jag tror att steg 1 är att tro. och sedan utveckla en förnuftig gudsfruktan.

men om du undrar över varför de flesta människor inte ens tror på Gud, så finns det någon form av långt pågående konflikt vad jag förstår, som innefattar intelligenta icke-mänskliga varelser och seriös deception.
Citera
2020-04-04, 18:34
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Mycket möjligt. En allsmäktig god Gud borde kunna göra sig förstådd av så gott som alla människor. Speciellt om de är skapad i hans avbild.
Fast då faller ju hela syftet med tro.
Citera
2020-04-04, 18:35
Medlem
Ni missar alltid vägen, sanningen och livet, på det här bedrövliga forumet!😁

Varför?
Ni fruktar och är så rädda.
Citera
2020-04-04, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rantaplan
Ni missar alltid vägen, sanningen och livet, på det här bedrövliga forumet!😁

Varför?
Ni fruktar och är så rädda.

men dra.
Citera
2020-04-04, 18:39
Medlem
Citat:
men dra.
Aldrig.
Citera
2020-04-04, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp
Men du sade:

Hur vill du ha det?
Precis som det står vill jag ha det. Finns ingen motsägelse där.
Jag är inte så värst insatt i vetenskapliga teorier, men litar på vetenskap som metod. I alla fall tills någon visar ett bättre sätt att undersöka världen.
Citera
2020-04-04, 18:43
Medlem
Citat:
öh. jag tror att steg 1 är att tro. och sedan utveckla en förnuftig gudsfruktan.

men om du undrar över varför de flesta människor inte ens tror på Gud, så finns det någon form av långt pågående konflikt vad jag förstår, som innefattar intelligenta icke-mänskliga varelser och seriös deception.
Tro har väldigt mycket med geografi att göra, konstigt nog. Och indoktrinering. Många ”väljer” inte sin tro, de föds in i den. Jag föddes in i ett samhälle då jag fick höra att jag fick tro på vilken religion jag vill.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in