2020-04-04, 18:17
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apropos
Deras hetsande och skrikande efter hårdare restriktioner saknar helt enkelt logik.

- Saknar det logik?

Värnar du om frihet och demokrati? I så fall är det viktigt att demokratiska ledare visar handlingskraft i en kris. När en epidemi hotar samhället, så behöver myndigheterna ha speciella befogheter att begränsa medborgarnas friheter. Myndigheternas åtgärder kan vara smärtsamma för medborgarna, men smärtsamma åtgärder kan vara nödvändiga.

Vad är alternativet? Alternativet är att dom demokratiska ledarna struntar i att genomföra nödvändiga åtgärder. Det medför att allmänheten uppfattar demokratin som handlingsförlamad. Detta medför att vissa medborgare börjar ifrågasätta demokratin, och istället söker sig till andra alternativ. En sådan situation är gynnsam för starka ledare som utlovar stor förmåga att agera.

Vilket alternativ föredrar du?
Citera
2020-04-04, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .Adidas.
Jag har aldrig påstått att det är eftersläpning under helgerna. Men jag menade inte döda utan smittade. Hur många nya bekräftade smittade är det idag? Igår var det 500
Samma som igår.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .Adidas.
Jag har aldrig påstått att det är eftersläpning under helgerna. Men jag menade inte döda utan smittade. Hur många nya bekräftade smittade är det idag? Igår var det 500
500 smittade i vilken population?
Citera
Medlem
Rainmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crisscross
40 från den officiella statistiken. Ska du tro en del här är vi alla i princip döda redan.

Haha ja enligt flashbacks domedagsprofeter är vi alla döda och begravda. Eller var det som två veckor?
Citera
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tigerraket
Så vi ska alltså sitta inomhus, efter fem veckor gå ut tills någon börjar hosta. Då ska hela landet gå in igen. Sen håller man på så hela tiden ut och in?

Att de funkar? Ja, men som sagt, så fort en hostig lastbilschaufför kommer med varor från utlandet så måste allt stängas igen. Eller ni kanske vill leva på Morötter, potatis och socker? Vem behöver kläder, medicin, mat etc?

Tack för inlägg men orkar inte förklara eller argumentera. Se mina tidigare inlägg. Du kanske har rätt, jag hoppas verkligen det såklart!
Citera
2020-04-04, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aw
OBS! Promille, alltså 0.023% av Italiens befolkning har dött än så länge.

0.66% skulle betyda att 28 gånger fler dör, än vad som dött hittills, och Italien ser ut att ha vänt trenden redan nu.
Har de vänt trenden nu också? Hahaha de sa ni förra helgen med.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rainman
Haha ja enligt flashbacks domedagsprofeter är vi alla döda och begravda. Eller var det som två veckor?

Haha, aa det är alltid två veckor fram...
Citera
Medlem
TemaSwegs avatar
Italien på väg neråt, både i nya fall och dödsfall. Mycket positivt!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lallladin
Litar på matematiska användare här.
Och beräkningen ser ut, hur ?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lallladin
För 1 vecka sedan var det 10 dödsfall på lördagen. Nu är de 40.nästa lördag är det 120.
nu tror jag du är lite vimsig eller menar du på 1 ställe i sverige för dödsfallen är många, många fler för hela landet.
Citera
2020-04-04, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rainman
Vi har alltid hävdat påskhelgen.. Förra lördagen var de 10.nu är de 40.you do the math.
Citera
2020-04-04, 18:20
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Ja ta bort denna Tegnell! Vilken vinst regeringen skulle kunna göra just ny genom att ge folk sparken. Vi staten litar inte på denna Tegnell och FMH och avskedar omgående alla inom myndigheten. Vilka siffror Löven kommer få efter det! Skyhöga. Sedan ta in folk som lär mer som resten av världen. Karantän funkar.
Funderar på om det inte är andra partier som bromsar en nerstängning och att Löfvén vill bli av med dem genom att låta regeringen få möjlighet att fatta snabba beslut.
Kan tänka mig att de gamla allianspartierna sätter ”ekonomin” framför allt.
Å andra sidan sitter MP i regeringen, och de kanske inte vill klippa banden till det identitetspolitiska projektet FHM.

Detta är FHM:
(FB) Dödligt virus från Kina orsakar panik (2019-nCoV, SARS-CoV-2, COVID-19)
Senast redigerad av Rad-i-Kalle 2020-04-04 kl. 18:29.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in