2020-04-04, 17:56
Medlem
3000 dog i influensa för något år sedan
79 stycken fick intensivvård för det

Inga jämförelser i övrigt men att äldre dör av plötsliga sjukdomar utan att få respiratorvård är inget nytt
Citera
Medlem
Rainmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDR
De länderna har fixat det bäst.

Rätt spår? Sverige har lika mycket döda som 12 europeiska länder sammanlagt!

Kom tillbaka när dom andra länderna peakat
Citera
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lugnochro
Ok. Själv tror jag tyvärr det blir tio gånger fler. Sedan räcker inte vården till för alla, så bara att få en blindtarmsinflammation kan bli väldigt förödande.
Men får väl se hur detta utvecklas.

Ja det många inte tänker på, är hur många som kommer sorteras bort, pga bilolyckor, skjutningar, hjärtinfarkter, stroke, ja alla möjliga sjukdomstillstånd som kräver intensivvård eller sjukvårdsplats.
Citera
2020-04-04, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopamina
Inte alls. Saknar att jobba och studera på plats. Är en av dem som miste jobbet. Bor själv och fick distansutbildning. Så segt, omotiverande och deprimerande. Känns så frustrerande att jag nästan vill be en smittad hosta på mig för att få det överstökat.

Borde startas en hjälplinje för deppiga och galna under Coronan. Det finns säkert saker att göra som gå ut och gå eller träna inomhus, glo på något men tillslut tröttnar man.

Tänk om polikterna stänger ner samhället i 6 månader eller flera år?

Det här är galenskap.
Citera
Medlem
Hur många nya bekräftade fall har vi idag ??
Citera
Medlem
Gobigorgohomes avatar
Alltså på riktigt nu.

Ni fattar väll att viruset är luftburet och inte bara smittar via droppar, vafan det är över 1 miljon smittade nu, och det smittas mer och mer.

Inte ens vid förkylningar hostar man ju folk i ansiktet, eller hur?

Och det smittas fler och fler, även om folk håller 2 m avstånd, vilket folk skiter i.

Jag var på apoteket idag, och det var en kärring jävel som strök sig mot mig när hon gick förbi, jag tänkte jag skulle fråga vad hennes problem var och om hon inte läser vad som skrivs i tidningarna, men jag orkade fan inte ta diskussionen med henne, har hon inte fattat än så lär hon inte förstå när jag säger till henne heller.
Citera
Medlem
Ridgebacks avatar
345 döda i Lombardiet så Italien landar väl runt 700+ igen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rainman
Kom tillbaka när dom andra länderna peakat
Andra länderna peakat? Sverige har ju inte ens peakat och är värre ändå!
Citera
2020-04-04, 17:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Sparka alla på FHM. De tappade taktpinnen. Dags för att andra att ta över den. De var så på med att skydda våra äldre och fint så. Men de misslyckades ju totalt! Vi måste få andra i befäl istället för dessa muppar.

Dags att Björn Olsen och Rockström tar över skiten nu. Sätt Tegnell på avdelning 32.
Citera
Medlem
Proras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antisocial666
Trodde vi som hyfsat smarta individer hade kommit förbi flockimmu grejen...(det tar +7 år)

Vi har kanske 100k smittade, i värsta fall 200k.

Förstår du ens i dina vildaste fantasier hur vårt land skulle se ut om 7 miljoner har smittan.?

Att det ens finns människor som förespråkar detta vansinne gör mig sömnlös.

All sjukvårdspersonal från hårt drabbade områden säger samma sak.

- total karantän är det enda som hjälper -

Kolla för guds skull in videon från Wales som ligger några sidor upp i tråden, å så ser du den och replayar efteråt.

Professorn i matematisk statistik, Tom Britton, som i två decennier jobbat med matematisk modellering av epidemiers förlopp vågade sig i en googlings-bar artikel på att, utifrån spridningsförloppet hittills i Sverige, hävda att antalet smittade i Sverige i nuläget låg mellan 100000 och 1000000.

Kulmen för den belastade sjukvården förutsåg han kommer att inträffa i månadsskiftet april/maj och han trodde att i slutet av maj skulle 90% av de svenskar som kommer att smittas i denna pandemis första våg (60%-70% av befolkningen) vara smittade. Därefter kommer det att lugna ner sig.

De flesta smittade kommer att få lindriga symptom, om de ens märker det.
Citera
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Sparka alla på FHM. De tappade taktpinnen. Dags för att andra att ta över den. De var så på med att skydda våra äldre och fint så. Men de misslyckades ju totalt! Vi måste få andra i befäl istället för dessa muppar.

Kanske har något att göra med den referensgrupp + antal dödsfall som tillkommit i veckan, som gör att regeringen vill få tillstånd att begära åtgärder som inte behöver överläggas i riksdagen?
Citera
Medlem
tigerrakets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDR
De länderna har fixat det bäst.

Rätt spår? Sverige har lika mycket döda som 12 europeiska länder sammanlagt!
Så du menar att Danmark och Norge ska sitta och gömma sig i stugorna tills ett vaccin är uppfunnet? För de kommer ju få in smittan i omgångar igen så länge det florerar i världen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in