Citat:
Ursprungligen postat av
revodneb
Australiensarna drar sig inte för sanningen, de vill ha ut sanningen så att folket förstår. Man har ju som exempel avskaffat lagen om hets mot folkgrupp för att kunna ha en sund debatt, i Sverige kan vi inte diskutera något pga den rosa elefanten som sitter och bajsar mitt på bordet! I Sverige mörkar man. Jag minns reklamen på bussarna när jag var där:
"
40 should be a bus-line, not a trouser size!"
Det är annat än att som i Sverige hylla kroppsaktivism som feta feminister bedriver! Pajasland vi är!
Forutom extrema twitter-konton fran bagge sidor det politiska spektrumet nar det galler fragor kring invandringen, sa ar det inte svart att ha en saklig debatt i Australien gallande det hela. Det finns folk har som tycker precis som PK-sverige och sa finns det de som tycker som Djimmie och SD. I princip gar det inte att bli vald till premiarminister i Australien idag, om du foresprakar en invandringar-politik som inte innebar valdigt kraftiga restriktioner gallande intaget i nummer av flyktingar och mycket annat. De bada stora politiska blocken har visserligen en annorlunda syn pa saken, men 'vanstern' kan aldrig na premiarministersposten ens med 10% av vad Sverige har som deras position. Sa ar det.
Och for att halla oss till amnet i traden, sa ar det givetvis sa att coronan slar hart mot de allra flesta just nu har. Men debatten kan man ha, oppenheten finns dar (i princip iaf) fran myndigheter, journalister staller visserligen 'kreti-pleti fragor; har med, men drar sig inte for att stalla fragor som ar raka och tuffa gallande coronan.
Ingen vet i dagslaget vad det innebar for den framtida utvecklingen av spridningen i stort, men skillnaderna mellan Sverige och Australien ar alltsa valdigt stora pa valdigt manga hall.
Har far alla sitta och dricka hemma nu, sa njut av corona-olen allihopa i solskenet i Stockholm pa uteservingen eller vid bordet