Citat:
Ursprungligen postat av
Nationbot
Det är ändå härligt att du säger som det är. Det finns inga problem där med nåt
Ja det är bra att du med andra ord säger : uland - invandrare är inte lönsam punkt och har inget syfte att integrera sig som samhällsmedhjälpande byggare.. Tack för att vi fick äntligen svaret, efter så många år ochså i tron för naiva att det skulle bero på socioekonomiska förhållanden och att ducka för kulor samt tvingas dras in i nån form av brottslighet vilket såklart inte alls stämmer.
Tack för faktan , detta uppskattas nog av de ovetande som tror på bristen på handhjärtan och kramar samt donationer och mer uppbackningsstöd
Jag säger bara att vi inte behöver ta in över 100k invandrare varje år och att det skulle ha räckt med 5 tusen (max 10). Segregation uppstår när invandring går för fort. Jag gillar inte hur myndigheterna uppmanar oss att tro att "vI bEhÖvEr iNvAnDrInG" på samma sätt som vi behöver H2O.
Extra fun fact som inte tillhör ämnet:
Jag blir illa bemött av invandrare varje dag för att jag pratar som en svenne fast än att även jag har en liten brytning. Alla förväntar sig alltid från mig att skylla på vita svenska människor när något misslyckas i samhället. Så snabbt jag säger att min granne inte har en AK-47 i sin lägenhet till en Sverigedemokrat på internet får jag rasistiska kommentarer. Så snabbt jag säger att jag åtminstone vill känna mig som svensk till en utlänning blir jag kallad för skämmig och att det är något konstigt på mig för att jag inte skäms över det. Jag tror jag inte passar in i någon grupp. Jag måste alltid behöva bevisa mig själv extra mycket för någon oavsett nationalist eller kommunist eftersom jag ser inte tillräckligt ut att vara tillräckligt babbe eller svenne. Ni vet hur ni (ursäkta om jag generaliserar, inte meningen) snackar om svenskfientligheten? Exakt så känns det för mig fast ännu värre, det finns ingen grupp jag tillhör till för att skapa solidaritet om saken. Detta livet suger. I hemlandet eller "hemlandet" (mitt hemland borde för väl fan vara Sverige men men) blir jag kallad för "svenne" (nu vågar de inte längre, man får respekt efter att ha gett de stryk) ISTÄLLET för mitt turkiska namn. Jag kan kalla mig själv för svensk, turk och kurd (Jag är raslig kurd och turk) men enligt turkar är jag kurd för att inte hålla med de och om jag säger "nej jag är svensk" säger de "NEJ DU ÄR KURD!" och om jag säger "nej jag är turk" säger de "NEJ DU ÄR KURD" och om jag inte håller med en kurd händer det exakt samma sak fast vice versa. Det är alltid upp till invandrare vad jag är. JAG BLIR FAN TRAKASSERAD VARJE DAG PGA ALLA ERA JÄVLA SOSSAR SOM FÖRNEKAR ALLA PROBLEM. INGEN VUXEN HAR SAGT ÅT MIG ATT ÅKA TILL MITT HEMLAND MEN ÄNDÅ?? NÄR DEN DAGEN KOMMER VART FAN LIGGER DET LANDET DÅ?
För att känna mig mer svensk ville jag göra lumpen men jag har ju för fan prick i registret för att några babbar bråka med mig i skolan för att jag betedde mig som en svenne.
Detta liv suger, vart fan ska jag? Jag vill ba ha nationalism och stopp på invandring. That's fkn it.