2020-04-03, 07:05
Bannlyst
Vet inte hur många no go zoner Sverige är uppe i nu, men har för mej att det är över 50 st. Sedan finns det olika nyanser. Men områden Rinkeby / Hässelby Gård osv består bara av kriminalitet numera.

Det är knarkförsäljning, det är trång bott.. Samhället har inte heller sagt stopp, nu räcker det, utan det har funnits politiker som öppet propaganda att vi ha skall öppna gränser och vi skall öppna våra hjärtan.

Sverige har bedrivit en alldeles för generös asylpolitik sedan ifrån tidig 1990 tal , nu har vi resultatet över belastad sjukvård, en eskalerade kriminalitet och ett samhället som förfaller fortare än andra länder ute i Europa.

Nu måste vi få andra politiker, som kan börja skeppa alla muslimer och MENA Invandrare, så man gör Sverige tryggt ingen.
Citera
2020-04-03, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Det är för jävligt. Men om du bor där och skräpet känner igen dig, så är du mycket säkrare än om du är en främling.

När jag bodde i ett skräpområde så råkade jag aldrig illa ut, däremot blev det lite gruff när jag besökte skräpområdet intill. För där kände dom mig inte.

Klart. Det er klankultur. Alle andre klaner er fjender. Svenskere er også blot en fjendtlig klan
Citera
2020-04-03, 15:34
Medlem
Mjälls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addeuslu
Hmmm... Nää, det tror jag inte. Hurså?

Du skrev om det i ditt inlägg.

Är det här din nivå? Att dröja 3 månader med svar på kritik, och då bemöta kritiken genom att ignorera det du själv skrivit?
Citera
2020-04-03, 16:34
Medlem
Nationbots avatar
Det är otroligt sällan man läser eller nästan alldrig om nåt signifikant i detalj med intervjuer och dokumentär om att förorterna som på nåt sätt skulle ha det sämre än på vilken ort som helst ang sociala systemet och all tillgång till myndigheter och kommunstyrda verksamheter som skolan tex att få rätt kunskaper av lärare och litteratur och det praktiska

Det samhälle dom skapat är deras egna fel och ingen annans, och vill dom komma tillrätta med det genom att direkt en polis, ambulans eller brandkår, några svennar dyker upp så haglar det stenar över dom.. Men dom mena invandrare gör inget åt det som bor där, det ät knäpptyst och vill inte alls komma åt buset som om buset skulle på nåt sätt förstöra för dom och deras skolgång levnads sätt ..

Dom gör ju för fan affärer och stölder samt skutningar, sprängningar antingen utanför ghettona - förorterna eller mot andra gäng uppgörelser och inte mot civila invandrare i området - orten som inte vill va kriminell.. Anledningen varför det är så nedtystat ang förorterna är därför dom har egentligen inga motiveringar att klaga ...

Det är PK ljug media som målar upp och hittar på orsaker att det är si och så synd om dem??

När läste vi senast om typiska kriminella mena invandrare i förorterna som spöar upp, gör inbrott, stäl , spränger dörrar osv samt är allmänt jävlig i skolan mot andra flockade mena invandrare som vill få studiero... jag skulle vilja påstå att jag alldrig läst om nåt sånt och om jag gjort det så har det nog varit riktat mot nån annan gängkriminell men där ev oskyldiga kunde rykt med.. Tex i en radhus där dom spränger bort brevlådan dörren eller nåt

Utanförskapsområden är inget annat är en semester resort med bidragsutsug där mena invandrare dominerar demografin
Senast redigerad av Nationbot 2020-04-03 kl. 16:37.
Citera
2020-04-03, 16:52
Medlem
Nationbots avatar
Citat:
De enda två partierna i Sverige som försöker måla upp en bild på förorterna är Vänsterpartiet och Sverigedemokraterna.

Ursäkta mig om jag inte delar ut källor till er här och nu men vi alla kan håll med om hur vänsterpartiet alltid försökt få oss att tro våra förorter varken är segregerade eller har sina egna beteende/norm system. Enligt de så kan det dyka upp problem i förorterna då och då men det hade varit endast pga överklassens utnyttjande på de proletära.

Sverigedemokraterna däremot har fått det se ut som att det är bokstavligen riktiga no go zones men det kan jag lova er att det inte är, inte ens i rosengård. Det finns inga områden där folk inte kan få promenera förbi helt enkelt. Sen brinner det inte bilar varannan minut heller.

Resten av partierna slickar röv på ett av dessa två partier. V och SD är varandras motsatser men ändå de enda två som inte slickar röv på varann när det kommer till invandringspolitiken.

Båda bilderna uppmålade av dessa två partier verkar ganska felaktiga även om V är förnekarna och SD är hjältarna.

Jag har själv bott i förorten och har super koll hur det är i förorten, jag känner förorten i skinnet helt enkelt. Men skit i mig nu.

Jag undrar hur ni flashbackare uppfattar det hela situationen som, så min fråga till er är...

Hur ser eran uppfattning ut på hur det är i förorten?
(glöm inte nämna staden du tänker på och berätta om du är en svenne från Danderyd eller en blatte från hammarkullen)

Det är ändå härligt att du säger som det är. Det finns inga problem där med nåt men liks förbannat är det extremt hög arbetslöshet, brottslighet rent allmänt utåt, samt låg studievilja och utbildningsnivå, samt inga ambitioner att starta upp nåt eget tex ett företag fast det finns i princip beslagtagen yta för det och möjligheter med tonvis med bidrag som redan skutits till men som runnit ut i sanden till inget. Samt alla dessa skollösningar som vänds, vridigts, doppats för att få mena skolbarnet att sitta stilla och lyssna vid skolbänken. Samt alla dessa 1000 integrationsprojekt som inte kommit nån vart och nedlagts tom så att vänster -svenskar frivilligt ställt upp att bli en kontaktperson och kompis att lära ut hur saker och ting är och fungerar men där intresset från mena är nästan uteblivet utan de vill gärna flytta in till ett ghetto direkt dom får chansen

Ja det är bra att du med andra ord säger : uland - invandrare är inte lönsam punkt och har inget syfte att integrera sig som samhällsmedhjälpande byggare.. Tack för att vi fick äntligen svaret, efter så många år ochså i tron för naiva att det skulle bero på socioekonomiska förhållanden och att ducka för kulor samt tvingas dras in i nån form av brottslighet vilket såklart inte alls stämmer.

Tack för faktan , detta uppskattas nog av de ovetande som tror på bristen på handhjärtan och kramar samt donationer och mer uppbackningsstöd
Senast redigerad av Nationbot 2020-04-03 kl. 16:55.
Citera
2020-04-03, 17:10
Medlem
Nationbots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Det är för jävligt. Men om du bor där och skräpet känner igen dig, så är du mycket säkrare än om du är en främling.

När jag bodde i ett skräpområde så råkade jag aldrig illa ut, däremot blev det lite gruff när jag besökte skräpområdet intill. För där kände dom mig inte.

Edit: Detta var dock för 15 år sen. Det är mycket mycket värre nu.

Dom som dominerande bor där och är blatte neger eller skäggbarn kan leva lungt, tryggt och säkert hur länge som helst och gå i skolan i lugn och ro, utan att ens en se en snubbe med rånarluva med svart hår rikta sin blick mot dem .. Däremot om du dyker upp som vit snubbe är ju en annan sak och säger .. Morsning invandrar grabbar här ska jag bo och pendla till jobbet som lastbilschaffis, annars då, ba lungt, några planer å så?

"Va fahn sej du svenne -käften fan , doo inte bo här, min område detta, våran område... se min hår.. inte blond pubis fitta hår fatta!" Jag bestämma här, doo alldrig titta säga nåt ok , bli bra ? Okej vi prova om de fonka..." skål
Citera
2020-04-04, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mjäll
Du skrev om det i ditt inlägg.

Är det här din nivå? Att dröja 3 månader med svar på kritik, och då bemöta kritiken genom att ignorera det du själv skrivit?

Nää, vad jag sa var att de har fått det se ut så.
Sluta va en PK-hycklare som anklagar folk vara PK på fritiden när du själv är en PK-hycklare.

"Sverigedemokraterna däremot har fått det se ut som att det är bokstavligen riktiga no go zones... Det finns inga områden där folk inte kan få promenera förbi helt enkelt."
Citera
2020-04-04, 17:22
Medlem
Citat:
Jag har själv bott i förorten och har super koll hur det är i förorten, jag känner förorten i skinnet helt enkelt. Men skit i mig nu.

Jag undrar hur ni flashbackare uppfattar det hela situationen som, så min fråga till er är...

Hur ser eran uppfattning ut på hur det är i förorten?
(glöm inte nämna staden du tänker på och berätta om du är en svenne från Danderyd eller en blatte från hammarkullen)

Har aldrig satt en fot i någon förort och har heller inget intresse av att någonsin göra det.

Min fördomsfulla uppfattning är att det främst är utlänningar, alkoholister och annat avskräde som bor där. Om det stämmer eller inte spelar ingen större roll.

Själv kommer jag från landet och är nu tillbaka där men har bott större delen av mitt liv i diverse utländska storstäder.

Upptäckte idag att huset jag växte upp i, som mina föräldrar byggde, har tagits över av utomeuropeiska utlänningar av något slag... ser för jävligt ut nu. Sopor och skrot på tomten och det vita teglet har de målat grått. Hade föredragit om de stannat i någon förort eller än hellre i sitt eget land.
Citera
2020-04-04, 17:27
Medlem
Mjälls avatar
Citat:
Nää, vad jag sa var att de har fått det se ut så.
Sluta va en PK-hycklare som anklagar folk vara PK på fritiden när du själv är en PK-hycklare.

"Sverigedemokraterna däremot har fått det se ut som att det är bokstavligen riktiga no go zones... Det finns inga områden där folk inte kan få promenera förbi helt enkelt."

Spännande. Berätta mer om hur jag är hycklare.

Ok, när har SD "fått det att se ut" så och hur kommunicerar man så precisa saker utan att säga dem? Har de gjort en film där det konsekvent brinner varannan dag (eller vad det var) osv? Mig veterligen pratar de mycket om dylika problem (stor överrepresentation av sociala problem i områden med mycket invandrare från sämre länder) men sällan i termer av preciserade överdrivna siffror. Du medger också själv att de inte har gjort det.
Senast redigerad av Mjäll 2020-04-04 kl. 17:29.
Citera
2020-04-04, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nationbot
Det är ändå härligt att du säger som det är. Det finns inga problem där med nåt

Ja det är bra att du med andra ord säger : uland - invandrare är inte lönsam punkt och har inget syfte att integrera sig som samhällsmedhjälpande byggare.. Tack för att vi fick äntligen svaret, efter så många år ochså i tron för naiva att det skulle bero på socioekonomiska förhållanden och att ducka för kulor samt tvingas dras in i nån form av brottslighet vilket såklart inte alls stämmer.

Tack för faktan , detta uppskattas nog av de ovetande som tror på bristen på handhjärtan och kramar samt donationer och mer uppbackningsstöd

Jag säger bara att vi inte behöver ta in över 100k invandrare varje år och att det skulle ha räckt med 5 tusen (max 10). Segregation uppstår när invandring går för fort. Jag gillar inte hur myndigheterna uppmanar oss att tro att "vI bEhÖvEr iNvAnDrInG" på samma sätt som vi behöver H2O.

Extra fun fact som inte tillhör ämnet:
Jag blir illa bemött av invandrare varje dag för att jag pratar som en svenne fast än att även jag har en liten brytning. Alla förväntar sig alltid från mig att skylla på vita svenska människor när något misslyckas i samhället. Så snabbt jag säger att min granne inte har en AK-47 i sin lägenhet till en Sverigedemokrat på internet får jag rasistiska kommentarer. Så snabbt jag säger att jag åtminstone vill känna mig som svensk till en utlänning blir jag kallad för skämmig och att det är något konstigt på mig för att jag inte skäms över det. Jag tror jag inte passar in i någon grupp. Jag måste alltid behöva bevisa mig själv extra mycket för någon oavsett nationalist eller kommunist eftersom jag ser inte tillräckligt ut att vara tillräckligt babbe eller svenne. Ni vet hur ni (ursäkta om jag generaliserar, inte meningen) snackar om svenskfientligheten? Exakt så känns det för mig fast ännu värre, det finns ingen grupp jag tillhör till för att skapa solidaritet om saken. Detta livet suger. I hemlandet eller "hemlandet" (mitt hemland borde för väl fan vara Sverige men men) blir jag kallad för "svenne" (nu vågar de inte längre, man får respekt efter att ha gett de stryk) ISTÄLLET för mitt turkiska namn. Jag kan kalla mig själv för svensk, turk och kurd (Jag är raslig kurd och turk) men enligt turkar är jag kurd för att inte hålla med de och om jag säger "nej jag är svensk" säger de "NEJ DU ÄR KURD!" och om jag säger "nej jag är turk" säger de "NEJ DU ÄR KURD" och om jag inte håller med en kurd händer det exakt samma sak fast vice versa. Det är alltid upp till invandrare vad jag är. JAG BLIR FAN TRAKASSERAD VARJE DAG PGA ALLA ERA JÄVLA SOSSAR SOM FÖRNEKAR ALLA PROBLEM. INGEN VUXEN HAR SAGT ÅT MIG ATT ÅKA TILL MITT HEMLAND MEN ÄNDÅ?? NÄR DEN DAGEN KOMMER VART FAN LIGGER DET LANDET DÅ?

För att känna mig mer svensk ville jag göra lumpen men jag har ju för fan prick i registret för att några babbar bråka med mig i skolan för att jag betedde mig som en svenne.

Detta liv suger, vart fan ska jag? Jag vill ba ha nationalism och stopp på invandring. That's fkn it.
Citera
2020-04-05, 22:10
Medlem
Citat:

Ok, när har SD "fått det att se ut" så och hur kommunicerar man så precisa saker utan att säga dem? Har de gjort en film där det konsekvent brinner varannan dag (eller vad det var) osv? Mig veterligen pratar de mycket om dylika problem (stor överrepresentation av sociala problem i områden med mycket invandrare från sämre länder) men sällan i termer av preciserade överdrivna siffror. Du medger också själv att de inte har gjort det.

Deras valfilm bror
Citera
2020-04-05, 22:11
Medlem
Citat:

Eller kanske inte men någon gång har det säkert skett
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in