Citat:
Ursprungligen postat av
exexexex
Rent praktiskt, vad händer exakt med dom som nekas vård?
Blir dom avhysade från sjukhuset för att gå och dö i någon dunge?
Eller blir dom ledda direkt in i en kylcontainer?
Dom anvisas hem eller till någon anhörigs hem. Kan skickas hem med färdtjänst om de inte kan ta sig hem för egen maskin. De som får träffa en läkare får oftast något smärtstillande/lugnande medel utskrivet i vissa pall en mindre ta med förpackning..Sedan är det att gå hem och lägga sig för att dö på egen hand. Förhoppningsvis med några anhöriga i närheten.
Har personen 40 graders feber så är de inte så medvetna längre och de flesta ser döden som ett ganska OK alternativ då man är så pas sjuk. Man är ofta så sjuk att man skiter i det mesta. hjärnan fungerar så..När jag hade hög feber och blodförgiftning så ville jag bara somna och slippa eländet. Tänkte inte ens på att döden kunde vara något som lurade runt hörnet. Trots att det var ganska nära den gången.
Tyvärr så lär det vara ganska så mycket värre om man inte kan andas ordentligt..Det lär utlösa en hel del panik och dödsångest hos många. Vården sägs ha brist på lugnande och morfin så tyvärr lär många dö väldigt ångestfyllda utan medicinsk lindring för ångesten.
Läkarna lär försöka medicinera bort detta med de preparat de har även kanske använda rent olagliga preparat för att lindra ångsest och smärta hos de döende. Läkare har lagt en ed om att hela och lindra
Så en läkare som inte kan ge mer "bot" SKALL försöka sitt bästa att lindra smärta och ångest hos döende med de medel som står till buds. Så jag skulle tro att de även skulle kunna använda preparat som inte godkänts för palliativ vård om rätta mediciner saknades.