2020-04-03, 23:07
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Där har vi indicium ..?
Hur kan man resonera bort det? Hur besvarar SD denna fråga? Kanske att spåret uppstått
vid tidigare tillfälle ...?
Om de såg olika ut före o efter? De syntes kanske inte på bild.

Nu minns jag inte alla förklaringar han har haft, men jag tror att han nämnde att det kunde vara så att han hade haft dom på sig när de hade sex. Sedna har han ju sagt att han har varit på brottsplatsen (ja, var det inte så många gånger som typ tio(?) han sa?. Han har också nämnt att L*ena kunde ha lånat dom när hon har gått ut.

Problemet är väl bara att L*enas DNA finns på insidan av plösen.

Vid rättegången verkade inte teknikern vilja hävda att det var L*enas blod, utan att det var L*enas DNA och det kunde komma från kroppsvätska som saliv, slem osv (fritt från minnet nu).

Dock visade fläckarna positivt för blod vid två olika testanalyser. Man kunde ana något mörkt (visuellt) genom plösens yttertyg. När man plockade isär plösen, kunde man med blotta ögat se mörkare fläckar som liknade blod. Dock såg de ut som att de lösts upp av vatten. Teknikern drog slutsatsen att skon inte tvättats i maskin, men kunde ha tvättats manuellt.

Jag förmodar att teknikerns försiktighet med att säga att det var L*enas blod kommer sig av att även SDs DNA har identifierats på skon och det kan alltså vara så att det som luminolet och någon annan reagens för blod (minns inte namnet) gav positivt utslag på, skulle kunna var från SDs blod.

Det är ju ändå viktigt indicium att L*enas DNA finns på fläckar på skon och då på insidan av en plös, vilket inte så lätt händer om man har skon på sig.

Och skon finns dokumenterad på bild några timmar före mordet och återfanns i svärföräldrarnas stuga. Han trodde väl att ingen skulle tänka på att kolla där!

+1 till utredarna som tänker längre än näsan räcker.
Bra jobb de gör!
Citera
2020-04-03, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Nu minns jag inte alla förklaringar han har haft, men jag tror att han nämnde att det kunde vara så att han hade haft dom på sig när de hade sex. Sedna har han ju sagt att han har varit på brottsplatsen (ja, var det inte så många gånger som typ tio(?) han sa?. Han har också nämnt att L*ena kunde ha lånat dom när hon har gått ut.

Vid rättegången verkade inte teknikern vilja hävda att det var L*enas blod, utan att det var L*enas DNA och det kunde komma från kroppsvätska som saliv, slem osv (fritt från minnet nu).

Dock visade fläckarna positivt för blod vid två olika testanalyser. Man kunde ana något mörkt (visuellt) genom plösens yttertyg. När man plockade isär plösen, kunde man med blotta ögat se mörkare fläckar som liknade blod. Dock såg de ut som att de lösts upp av vatten. Teknikern drog slutsatsen att skon inte tvättats i maskin, men kunde ha tvättats manuellt.

Jag förmodar att teknikerns försiktighet med att säga att det var L*enas blod kommer sig av att även SDs DNA har identifierats på skon och det kan alltså vara så att det som luminolet och någon annan reagens för blod (minns inte namnet) gav positivt utslag på, skulle kunna var från SDs blod.

Det är ju ändå viktigt indicium att L*enas DNA finns på fläckar på skon och då på insidan av en plös, vilket inte så lätt händer om man har skon på sig.

Och skon finns dokumenterad på bild några timmar före mordet och återfanns i svärföräldrarnas stuga. Han trodde väl att ingen skulle tänka på att kolla där!

Bra jobb de gör!

Intressant, detta! Tack!
Citera
2020-04-03, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Tack👍, ska försöka kolla bilden.

Ja SD:s förklaring är ju den, givetvis, att spåren måste ha avsatts i skon vid tidigare tillfälle. Alternativet hade ju varit att erkänna.
Och det verkar han ha bestämt sig för att inte göra.

Tycker det är så märkligt med dessa skor; att, som det verkar, planera ett brutalt och ”spårlämnande” mord och samtidigt välja att ha på sig favoritskorna.

Det håller jag med om. Han försökte i alla fall tänk på en del annat...
Verkar ju inte planerat ...men nog var det planerat.
Citera
2020-04-03, 23:27
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
26 jan 2018 21 :30

s. 3324

https://www.jottacloud.com/p/tyb3h5fnqkplkf7sptyxmwl6/_54672473ccd84ace87f9174ca89c0b8a_14744946f6a55bdd 6a7bffddcc5b914d783/thumbs/@@147:63f3669805b8439e2b2b883eb8fe6663

Jag är ganska säker på att han finns här:

Stämningsansökan Aktbil 141, sid 15:

"Rapport av sidomaterial (huvudprotokoll sid 382-384) till styrkande av vilka
åtgärder som vidtagits för att utesluta alternativa gärningsmän.
"
Citera
2020-04-03, 23:36
Medlem
Citat:

Bra jobb de gör!
Ja blodet på plösen har han svårt att slö sig från, jag tror knappast att det kan vara mensblod från henne och kanske han duschade när han kom hem från mordet därav storstädningen av huset och den rens golvbrunnen.
Han verkar inte ha något alibi för mordnatten heller och minns ingenting av den kvällen/natten heller.
Citera
2020-04-03, 23:44
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Tack👍, ska försöka kolla bilden.

Ja SD:s förklaring är ju den, givetvis, att spåren måste ha avsatts i skon vid tidigare tillfälle. Alternativet hade ju varit att erkänna.
Och det verkar han ha bestämt sig för att inte göra.

Tycker det är så märkligt med dessa skor; att, som det verkar, planera ett brutalt och ”spårlämnande” mord och samtidigt välja att ha på sig favoritskorna.

Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Det håller jag med om. Han försökte i alla fall tänk på en del annat...
Verkar ju inte planerat ...men nog var det planerat.

Han är ju inte dum, men ändå "dum" på något sätt.

Jag tänker att han verkar som någon sa "en översmart jävel".

Han tror sig vara smartare än andra. Han tar vissa risker.

En risk som han tar som andra inte skulle varas så benägna att ta (om han är mördaren, vilket han ju är &#128513, är ju att han mördar L*ena mitt i ett bostadsområde nära där han själv bor.

Han gör det också trots att han har kontakt med henne på kvällen.

Mången kort är tagen på SD under den närmaste tiden före mordet. Det är han medveten om säkert. Skor som försvinner är inte bra.

Kanske är han lite av en risktagare?

Även om han plnerar dådet till en del, så tar han enorma risker.

Tänk om en hundägare hade kommit just som mordet skedde!

Det hände ju just kvällarna innan att en hundägare var ute.

Nu skulle jag ju aldrig planera att döda någon, men aldrig skulle jag våga ens tänka tanken på att göra det så nära villor och mitt get hem. Särskilt som att jag har två amälnigar på mig just mot denna person.

Sedan har han sagts säga att "de har inget på mig" och "de kommer aldrig att lösa mordet".

Han är översmart, så att det blir riskabelt.
Han snackar för mycket och han tar för stora risker.

Sedan vet jag inte om han ändå går fri.
Men han är dömd i folkets ögon ändå.

Nu har han snärjt in sig i lögner härs och tvärs.

Om L*ena hade försvunnit från en klippa, eller sjunkit ner under isen när de var ute, då hade förmodligen många misstänkt honom. Men också hade han inte behövt sluga så mycket och många hade nog känt att det kunde ju faktiskt ha hänt en olycka.

Men jag tvivlar på att han hade fått ut henne på sådan äventyr.

Men han är en risktagare och det gäller även skorna.
Han tror att han är smart nog att döda henne där ingen tror att han skulle var dum nog att mörda henne. Och skorna, de spolar han av med högtryckstvätten och tar på sig till förhöret, till USA och sedan gömmer in på svärföräldrarnas uterum där ingen kommer att kolla.

Trodde han.
Citera
2020-04-03, 23:56
Medlem
Citat:
Han är ju inte dum, men ändå "dum" på något sätt.

Jag tänker att han verkar som någon sa "en översmart jävel".

Han tror sig vara smartare än andra. Han tar vissa risker.

En risk som han tar som andra inte skulle varas så benägna att ta (om han är mördaren, vilket han ju är &#128513, är ju att han mördar L*ena mitt i ett bostadsområde nära där han själv bor.

Han gör det också trots att han har kontakt med henne på kvällen.

Mången kort är tagen på SD under den närmaste tiden före mordet. Det är han medveten om säkert. Skor som försvinner är inte bra.

Kanske är han lite av en risktagare?

Även om han plnerar dådet till en del, så tar han enorma risker.

Tänk om en hundägare hade kommit just som mordet skedde!

Det hände ju just kvällarna innan att en hundägare var ute.

Nu skulle jag ju aldrig planera att döda någon, men aldrig skulle jag våga ens tänka tanken på att göra det så nära villor och mitt get hem. Särskilt som att jag har två amälnigar på mig just mot denna person.

Sedan har han sagts säga att "de har inget på mig" och "de kommer aldrig att lösa mordet".

Han är översmart, så att det blir riskabelt.
Han snackar för mycket och han tar för stora risker.

Sedan vet jag inte om han ändå går fri.
Men han är dömd i folkets ögon ändå.

Nu har han snärjt in sig i lögner härs och tvärs.

Om L*ena hade försvunnit från en klippa, eller sjunkit ner under isen när de var ute, då hade förmodligen många misstänkt honom. Men också hade han inte behövt sluga så mycket och många hade nog känt att det kunde ju faktiskt ha hänt en olycka.

Men jag tvivlar på att han hade fått ut henne på sådan äventyr.

Men han är en risktagare och det gäller även skorna.
Han tror att han är smart nog att döda henne där ingen tror att han skulle var dum nog att mörda henne. Och skorna, de spolar han av med högtryckstvätten och tar på sig till förhöret, till USA och sedan gömmer in på svärföräldrarnas uterum där ingen kommer att kolla.

Trodde han.

Läste just de utmärkta förhören med Sillen i AB 150 s 546ff igen. Verkar som en skärpt och bra kille som uppträder hederligt i förhören. Gillas. Fanns en liten otydlighet om hans messande med HD den 14-16 maj som HD raderat på sin sida (!). Han var lite osäker på om han raderat också och sa att det i så fall varit av solidaritet med HD om hon bett honom. Någon som sett något av den konversationen någonstans i FUP?

Hur som helst, det jag tänkte skriva var att jag under den läsningen spontant tänkte att SD var en risktagare. Dessutom framstod HD som nedtryckt och kontrollerad av en manipulativ SD.

Edit: Dessutom framkom en osäker uppgift om han fått reda på att LW försvunnit redan tidigt på morgonen den 15e. Allt detta är dock en smula oklart. Tror det nämnts förut.
Senast redigerad av Refraktor 2020-04-03 kl. 23:59.
Citera
2020-04-03, 23:58
Medlem
gloriouslifes avatar
2016-11-11 Ur förhör. Ofredande.

Citat:
För några veckor sedan började jag känna en person, vi är inte ett par.
En otroligt klok människa som är nykter alkoholist sedan 26 år tillbaka han har sett det värsta.
Jag fick ett otroligt förtroende för honom och han är den första som jag berättat för om vad som har hänt som känner Steffan.
Han heter Ken*net.
För drygt en vecka sedan blev Steffan och jag ovänner, jag tyckte han betedde som ett svin.
Han blir otroligt elak och han talar till det som är min största ångest han säger att han hoppas
på att jag ska fä ha evig ensamhet, han vet att det vart svårt för mig.
Ken*net ringde mig han märkte att jag var ledsen han sa direkt "är det Steffan?"
Jag berättade för honom, vi pratar i flera timmar i streck, jag berättar allt.
Jag såg för fösta gången mig själv. Och vad det var jag gjorde.
Jag och Ken*neth har pratade i en hel vecka.

Citat:
jag är en enorm människokännare, jag är pastor men jobbar med ensam
kommande flyktingbarn.

Citat:
Han har ett sett att han ibland skickar bilder på mig från mitt fönster. Det har han skickat
förut. Han tar kort på mig när han ser mig i fönstret sen skickar den till mig, det är en kul grej
bara.

Det har vart lite kul sätt ett busigt sett att säga att han är här.
Han älskar att smyga och överrakas. Ibland smyger han in i lägenheten och smyger på mig,
han tycker det är kul. Jag brukar inte låsa utan han får gå in. Han har haft min nyckel också
jag har inte tyckt att det har varit konstigt, han fick gå in.

Citat:
På fredagen skickar han bild på honom med sin familj och han skriver lite om projektet.
Han skriver om att han ska åka med sin högt älskade fru och han skriver "håll dig borta."

Citat:
Har du markerat för honom att du inte vill att han hör av sig till dig?
Nej.

Citat:
Han skriver "du har bara pratat om hot ännu, om du hotar så blir jag på dåligt humör"
Detta tolkar jag som ett hot att han ska bli riktigt arg.

Det du vill anmäla som du uppfattar otrevligt är detta sms och foto på dig, stämmer
det?
Ja.

Hur många sms har Steffan skrivit till dig från den 2 november 2016 till idag?
Från när vi blev osams det var sen eftem1iddag den 2 november. Från kl. 22.29 den 2
november till idag den 11 november, så är det 67 sms, det sista kom igår kväll.
Hur många bilder har han tagit på dig genom fönstret?
11 stycken inklusive 2-3 klipp.
Hur många sms har du skrivit till honom under samma period?
11 sms, inga bilder eller filmklipp.
Har du på något sett markerat att du inte vill att han ska höra av sig?
Nej det har jag inte. Inte i skrift.

Citat:
Är du rädd för honom?
Ja.

Vad är du rädd ska hända?
Det kommer bli förtal och pajkastning,
Jag är en pastor och en pastor ligger inte med den gifta grannen.

Jag är säker på att han har bilder på mig som jag gett honom som han har sparat. Det har
spårat ut med otroligt makabra bilder som jag själv inte fattar att jag tagit på mig själv och
ännu mer skickat till honom, Men det har jag gjort och jag är säker på att han sparat dessa och
så har han ju sagt att han har en film när vi har sex.
Jag vet att jag inte blivit tvingad under hot att skicka bilder eller ha sex med honom.

2016-11-16

Citat:
Målsäganden uppger att hon och den misstänkte återigen har kontakt med varandra.
Första gången de pratades vid efter att hon vart här på förhör var i söndags kväll.
Målsäganden uppger förljande.
Jag har vart i kontakt med honom igen. Jag har pratat med honom via en chat som vi har
tillsammans med två andra.
På söndag kväll får jag en bild på två vaniljhjärtan i en påse, jag får sedan en bild på påsen
som han nu har placerat utanför, hemma hos mig.
Jag öppnar dörren och han står där, jag frågar vad gör du.
Det var sen som jag bjöd in honom och sa att vi behöver prata. Han följde med in.
Jag vill inte att vi ska hata varandra eller att han ska sprida rykten att jag är en slampa.
Jag tänkte när jag bjöd in honom att vi ska prata så vi slipper vara osams.
Jag sätter mig i ena delen av soffan och han på andra sidan soffa.
Jag hade på mig shorts och en ännlös tröja det var varmt i lägenheten eftersom att jag hade
ljus tända, det var jättevam1t.
Jag sa till honom att han gick över gränsen, jag sa att det jag ville bara var att det skulle bli du
och jag, jag började gråta.
Det finns inget som tyder på att det ska bli han och jag men det har vart min romantiska
önskan.
Tårarna rinner på min kind och då mjuknar han, han sätter sig näm1are mig i soffan, vi
fortsätter prata.
Han kom närmare och han lägger sin hand på mitt ben. Vi pratar, han stryker mig på benet
och han torkar mina tårar och stryker mig på kinden.
Han ser att jag är krossad.
Jag berättar för honom hur han har kränkt mig och hur förnedrad jag känt mig.
Jag berättar allt förutom att det finns en anmälan.
Jag låter honom trösta mig istället för att ge honom en örfil och be honom gå.
Han håller om mig.
H�n försöker kyssa mig men jag viker undan ansiktet. Jag ville inte. Han fortsätter hålla om
mig.
När han sen ska gå så följer jag med honom till hallen det är mörkt i lägenheten det brinner
bara ett ljus i hallen han frågar om jag ville möta honom och ge honom en kyss, jag sa nej och
han gick.
Jag sa aldrig att jag har anmält honom, han kommer känna sig lurad när han får veta att jag
gjort anmälan.
Vi har setts 2 gånger efter det.
Andra gängen kom han också in i lägenheten. Det var i måndags.
Vi låg bredvid varandra, jag berättade åter hur illa han gjort mig, han strök på mig och han
höll om mig. Jag lät honom.
Han tvingar sig inte på, han frågar och jag säger att det går bra. Han säger ät mig att säga till
honom att gå till andra soffan om jag inte vill detta men det gör jag inte. Det finns inget tvång
i det.

Citat:
Du har tidigare nämnt att han ska ha tagit hårt i dina armar?
Just nu brinner det i skallen på mig.
Jag är vettskrämd för att det ska bli en process, det kan krossa min tillvaro.
Mitt hopp är att det går att ta sig vidare utan denna process.
Jag satt i hans bil och han sa åt mig att gå ur bilen men det gjorde jag inte.
Jag var ursinnig jag vägrade gå ut.
Det var bara jag och han det fanns inga vittnen. Det var ett år sedan och vi var utanför en
mack.
Jag fick ont men fick inga blåmärken.
Jag gick till ett par vänner efter och berättade.

Citat:
Hur mycket kontakt har ni haft sedan i söndags?
Vi har daglig kontakt sedan i söndags. Vi har haft kontakt via Messengers och vi har träffats
3 gånger.
Jag känner skam och blir det en process så kommer den skammen exponeras.
Jag är rädd för vad han ska ta sig till om detta leder till något, jag vet inte om han kan bli
fysisk mot mig.

Citat:
Vill du ha en kontakt med honom?
Det är två delar i det, känslomässigt skulle jag önska att det bara kunde klinga av och det blir
ett trevligt tillstånd och vi blir vänner. Men jag vet inte om det går.
Om han nu blir kallad till förhör och blir varse om detta så kommer hans förföljelse av mig
inte bli ringa längre och då vet jag inte hur min säkerhet kommer bli men det jag är säkert på
är att hans elakheter kommer att växa mot mig.
Jag är rädd att min bekantskapskrets vänder mig ryggen om han skulle berätta om elakheter
om mig
.

Citat:
Målsäganden uppger efter förhöret att hon inte vill längre, hon vill inte driva processen hon
vill inte ange brottet till åtal.
Målsäganden vill inte att utredningen fortsätter. Målsäganden vill inte delta i utredningen eller
i förhör.

s. 5-13

https://www.jottacloud.com/p/tyb3h5fnqkplkf7sptyxmwl6/_54672473ccd84ace87f9174ca89c0b8a_14744946f6a55bdd 6a7bffddcc5b914d783/thumbs/@@147:38cdeeebce5a36ed456c5b7883cf7e8e
Citera
2020-04-04, 01:08
Medlem
gloriouslifes avatar
2017-01-10 Ur förhör. Bakgrund till brottsanmälan gällande misshandel.

Citat:
Då Stefan har
bråkat med målsäganden har hon kontrat tillbaka med att hon kommer att avslöja för Stefans
fru om deras relation, vilket Stefan har tagit mycket hårt på. Stefan misstänker att
målsäganden fmtsätter träffa honom för att hon utnyttjar att han lovat henne en resa till
Kilimajaro i februari, vilket målsägande förklarar inte är fallet. Hon berättar att hon älskar honom och att hon vill ha honom i sitt liv, men att hon skäms för sig själv över att hon träffar
en gift man som dessutom har barn.

I början av november 2016 så väljer målsäganden dock att amnäla Stefan till Polisen, han har
då stått utanför hennes bostad och fotograferat henne vilket hon upplever ofredat henne.
Denna anmälan tar målsäganden dock senare tillbaka då Stefan samma
kväll kommer med blommor och choklad
, hon ångrar sig då eftersom hon uppmärksammar
Stefans fina sidor. Målsäganden upplever efter detta olustkänslor eftersom att Stefan är
okontrollerbar. Målsäganden är rädd för vad Stefan kan tänkas göra mot henne om han får
reda på att hon anmält honom till Polisen. Han har själv sagt att "dödar du mig så kommer jag
döda dig, jag kan döda". Målsäganden förklarar att med "dödar" menar Stefan är detsamma
med att "avslöja", och inte att hon tror att han skulle mörda.

Målsäganden är orolig för att om deras relation avslöjas så kommer hon inte bara förlora
Stefan, utan även deras gemensamma vänner. Hon vill inte lämna vännerna med svansen
mellan benen, utan det tycker hon Stefan i så fall skall göra eftersom att det är han som är
gift, men också på grund av hur han behandlat henne
.

Idag är det målsägandens födelsedag. Målsäganden och Stefan pratas vid via telefon och
kommer överens om att träffas i Stefans bil, som de ofta gör efter att målsägandens barn har
somnat
.

Då patrullen är klar med förhör så brister målsäganden åter ut i gråt och vill ta tillbaka
anmälan
. Jag förklarar att vi tyvärr inte kan göra det då misshandel är ett brott som lyder
under allmänt åtal, men att hon inte har någon skyldighet att medverka mer om hon inte vill.
Dock förklarar jag att de uppgifter vi inhämtat via förhör samt samtal kommer ligga till grund
för vår anmälan som senare kommer att kommuniceras till åklagare.

s. 14-15.

Ur förhör med SD. Misshandel 2017-01-IO.

Citat:
2017-06-07
Han uppger att vid detta tillfälle hade han och Lena varit i Kilsbergen och åkt skidor och när
han kört hem Lena så vägrade hon att lämna bilen. Stefan uppger att Lena gjorde klart för
honom att hon inte tänkte lämna bilen frivilligt. Han medger att han tog tag i Lena med sin
högerarm men känner inte igen detta med knogarna. Anledningen till att han tog tag i henne
var att försöka få ur henne ur bilen och att på ett tydligt sätt visa henne att han var fysiskt
starkare än henne. Han förklarade för henne att hon skulle kliva ur bilen men hon fortsatte att
vägra. Stämningen var väldigt irriterad.
Han klev ut från förarsidan och gick runt bilen och öppnade passagerardörren. Hon höll sig
kvar genom att streta och hålla i de krokar och handtag som fanns i bilen. Hon gjorde kraftigt
motstånd men efter en stund fick han ut henne genom att slita i hennes aim. När hon kom ut
ur bilen halkade hon på en isfläck och ramlade i backen.

Stefan och Lena har under en längre tid haft en hemlig relation och att den aktuella dagen
hade Lena bestämt att Stefan skulle berätta om relationen för sin fru. Lena ville att Stefan
skulle "lägga alla kort på bordet". Stefan var inte intresserad av att berätta detta då han
fortfarande ville vara gift med henne.

s. 20

https://www.jottacloud.com/p/tyb3h5fnqkplkf7sptyxmwl6/_54672473ccd84ace87f9174ca89c0b8a_14744946f6a55bdd 6a7bffddcc5b914d783/thumbs/@@147:38cdeeebce5a36ed456c5b7883cf7e8e
Citera
2020-04-04, 01:11
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Den låg först bakom planket. Där blev den tyvärr förstörd efter 10 dagar och L*ena flyttade den till en annan plats.

Jag är sjukt dåligt insatt i geocaching med tanke på att jag har följt tråden i två år .

Men du kan titta på bilderna i just aktbil 168, sid 1245 och uppåt (man läser ju messenger konversationerna så).

Det finns länk där och även bilder där L*ena beskriver cachen kort för HÅ.

https://www.jottacloud.com/p/tyb3h5fnqkplkf7sptyxmwl6/_54672473ccd84ace87f9174ca89c0b8a_14744946f6a55bdd 6a7bffddcc5b914d783/thumbs/@@147:7ecba29748483e73d5b6f6b695bf6c2f

https://www.geocaching.com/seek/cache_details.aspx?wp=GC7E4XE&title=my-real-six-string

Jag kan säga att jag är väldigt imponerad av L*enas klurig- och knåpighet.

Så sorgligt att den plats hon valt för en ny cache (Home Soft Home, tror jag den skulle heta?) skulle bli hennes dödsplats.

Tack. Jaaa. Man klarar ju inte sitta med såna ledtrådar precis...

Intressantare var messenger-dialogen med HÅ i sidorna ovan bilderna på gitarren. Man får en lite annan bild av relationen till SD där känns det som. En mer utsatt, trasig, utnyttjad och utlämnad person, praktiskt kringskuren, nednött, kuvad, förvisso fysiskt plågad person (av olyckan) men utnyttjad, terroriserad och skrämd till lydnad. 1 mars kan hon nästan gå... En person som är både praktiskt o känslomässigt bunden till sin plågoande. Det kanske inte är hela bilden men det känns inte trevligt alls.

Det skulle möjligen kunna vara så att SD är en större skurk än vad som kommit fram. Och att en del förklaringar ligger i de trakterna. Låt vara att LW kanske måste bedömas med en aning försiktighet, eftersom hon tydligen inte gör kopplingen att han är totalt olämplig att befatta sig med. I stället rackar hon ner på HD när hon får chansen... som om det skulle lösa problemet... HÅ uppfattar det tydligen som objektiv bedömning, inte som utslag av förtvivlan. LW:s medvetande är totalt opportunistiskt, utan reflektion.

Sen vill hon då när hon ändå backar från SD hämnas det grepp han haft över henne över alla år. Det är messenger, förstås, o speglar väl olika måenden på olika dagar. Hon hade behövt tid...
Citera
2020-04-04, 01:29
Medlem
gloriouslifes avatar
Inspelat telefonsamtal, ca 56 min.

Citat:
Lena ringer Polisen och berättar att hon gjorde en anmälan tidigare och ringde under
gårdagen. Lena upplevde inte att hon blev bra bemött. Lena berättar att hon blivit kallad till
förhör och upplevs inte riktigt veta vad hon vill med samtalet.

Lena berättar att Stefan har tidigare gett henne många dyra presenter också,
liggunderlag för 1300:-, gaskök för 1000:-, klätterutrustning för 3500:-,
Sonos högtalare för 2500:-, halsband från San Francisco, örhängen från Estland
.

s. 1064-1065

Varför berättar hon om presenter från SD och pris på dem?!?!
Citera
2020-04-04, 01:46
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Inspelat telefonsamtal, ca 56 min.

s. 1064-1065

Varför berättar hon om presenter från SD och pris på dem?!?!

Missriktad uppriktighet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in