2020-04-04, 12:33
Medlem
I dessa karantäntider får man underhålla sig själv genom att tänka på alternativa scenarion. Hur skulle möten mellan 2000-talets dreamteam mellan Bajen, gnaget och dif stå sig?

Tänkbara startelvor?

Bajen
Lasse Eriksson
Joseph Aidoo - Petúr Marteinsson - Max von Schlebrügge
Kacaniklic - Kennedy - Petter Andersson - Jeppe Andersen - Tankovic
Djurdjic - Hermansson
Bubblare: Covic, Paulsen, Bojanic, Davies, Johan Andersson, Sleyman, Chanko, Markstedt

Dif
Isaksson
Dorsin - Danielson - Markus Karlsson - Stenman
Andreas Johansson - Kim Källström - Johan Arneng
Jonson - Mushekwi - Hysén
Bubblare: Berg, Ulvestad, Turay, Sjölund

Gnaget
Örlund
Markus Jonsson - Milosevic - Nisse Johansson
Bahoui - Seb Larsson - Kristoffer Olsson - Tjernström
Óbolo - Goitom
Bubblare: Turina, Ortiz, Boateng, Ofori, Bangura x2, Rubarth

Innan någon gnagare eller gårdare hänger mig för att ha tagit ut en bedrövlig startelva får de ha överseende att jag givetvis har sämre koll på dem än mitt eget lag. Typ Bahoui tycker jag inte känns lika vass som exempelvis Ortiz eller Ofori men för att göra startelvan mer balanserad så fick det bli han.
Har säkert missat någon uppenbar. Kanske även i Bajen. Jag vet att en viss uruguayan var briljant i Bajen men hans namn är förstås ej värdigt i dessa sammanhang.
Senast redigerad av TrogenHammarby 2020-04-04 kl. 12:35.
Citera
2020-04-04, 13:37
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
I dessa karantäntider får man underhålla sig själv genom att tänka på alternativa scenarion. Hur skulle möten mellan 2000-talets dreamteam mellan Bajen, gnaget och dif stå sig?

Tänkbara startelvor?

Bajen
Lasse Eriksson
Djurdjic - Hermansson
Bubblare: Covic, Paulsen, Bojanic, Davies, Johan Andersson, Sleyman, Chanko, Markstedt
Du har för många spelare från de senaste få åren. Kacaniklic platsar givetvis inte i Hammarbys bästa elva under de senaste 20 (!) åren efter en stark höstsäsong

Vad är Paulinho Guara? "Mål-Micke" Andersson? Sebastian Eguren? Karl Oskar Fjørtoft? Christer Fursth? Alexander Mezan? Mikael Hellström? Hasse Eskilsson?

Bajen:

Eriksson

Mezan - Marteinsson - J. Andersson - Hellström

Bakircioglu - P. Andersson - Fjørtoft

Hermansson - Markstedt - Guara
Senast redigerad av BarryHero 2020-04-04 kl. 13:40.
Citera
2020-04-04, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Du har för många spelare från de senaste få åren. Kacaniklic platsar givetvis inte i Hammarbys bästa elva under de senaste 20 (!) åren efter en stark höstsäsong

Vad är Paulinho Guara? "Mål-Micke" Andersson? Sebastian Eguren? Karl Oskar Fjørtoft? Christer Fursth? Alexander Mezan? Mikael Hellström? Hasse Eskilsson?

Bajen:

Eriksson

Mezan - Marteinsson - J. Andersson - Hellström

Bakircioglu - P. Andersson - Fjørtoft

Hermansson - Markstedt - Guara
Jag nämnde varför jag inte tog med Eguren.
Tänk på att 2019 är vår starkaste säsong någonsin rent poängmässigt samt det bästa offensiva laget i hela allsvenskan sedan 2000, inte konstigt att flera offensiva från nuvarande trupp kommer med då.

Salle glömde jag pinsamt nog, han ska förstås med. Både Fursth och Hellström hade jag med men tog bort. Hellström förknippas inte minst mer med 90-talet. Fursth hade kunnat vara med som bubblare.
Fjörtoft som bröt kontraktet i förtid för att sticka? Nej tack.

Paulinho hade jag kunnat hålla med om att han fått en plats som bubblare, i min startelva hade jag hellre haft med Djurdjic pga spelstilen dock. Hermansson är given.

Känns skumt hur Hammarby 2018-2019 beistter allsvenskans bästa offensiv i modern tid och du har med... 0?
Citera
2020-04-04, 14:02
Medlem
OleYellers avatar
Citat:

Tänkbara startelvor?

Bajen
Lasse Eriksson
Djurdjic - Hermansson

Dif
Isaksson

Gnaget
Örlund
Óbolo - Goitom

Innan någon gnagare eller gårdare hänger mig för att ha tagit ut en bedrövlig startelva får de ha överseende att jag givetvis har sämre koll på dem än mitt eget lag. Typ Bahoui tycker jag inte känns lika vass som exempelvis Ortiz eller Ofori men för att göra startelvan mer balanserad så fick det bli han.
Har säkert missat någon uppenbar. Kanske även i Bajen. Jag vet att en viss uruguayan var briljant i Bajen men hans namn är förstås ej värdigt i dessa sammanhang.
Ge fan i DIF. Vältra dig i ditt egna.

Fuhre ska in.
Citera
2020-04-04, 14:02
Medlem
Intressant frågeställning! Blåvitt är en hyfsat stark kandidat också

Kim Christensen
Adam Johansson, Mattias Bjärsmyr, Ragnar Sigurðsson, Haitam Aleesami
Niclas Alexandersson, Pontus Wernbloom, Jakob Johansson, Stefan Selaković
Marcus Berg, Tobias Hysén
Citera
2020-04-04, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OleYeller
Ge fan i DIF. Vältra dig i ditt egna.

Fuhre ska in.
Alltid lika griniga ni gårdare.
Citera
2020-04-04, 14:17
Medlem
OleYellers avatar
Citat:
Alltid lika griniga ni gårdare.
Du klarar inte av att prata om andra klubbar med tilbörlig respekt. Avstå då istället.

In med Fuhre!
Citera
2020-04-04, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OleYeller
Du klarar inte av att prata om andra klubbar med tilbörlig respekt. Avstå då istället.

In med Fuhre!
Haha, vad var respektlöst med mina elvor?

Tycker det är tjatigt med att slänga ur sig "grindif, grinbajen, grinmalmö" som det blivit inflation på i supporterled men du är ju bokstavligen grindif just nu som inte ens kan ta att jag listar en drömelva av dif. Jävlar så känslig.
Citera
2020-04-04, 15:55
Medlem
En annan intressant frågeställning är ju vilken årgång av lag som har varit bäst på 2000-talet.

DIF 2003 tillhör väl toppen iallafall, sanslöst bra lag.
Citera
2020-04-04, 15:58
Medlem
Citat:

Tänkbara startelvor?

Bajen
Lasse Eriksson
Djurdjic - Hermansson

Dif
Isaksson

Gnaget
Örlund
Óbolo - Goitom

Rent meritmässigt är ju DIF:s den starkaste. Bara att titta på landskamper till exempel.

Bajens oväntat svag. Jeppe Andersen, seriöst?
Citera
2020-04-04, 16:00
Medlem
Citat:

Tänkbara startelvor?

Bajen
Lasse Eriksson
Djurdjic - Hermansson

Dif
Isaksson

Gnaget
Örlund
Óbolo - Goitom

Kul idé. Dock hade jag tagit in Ofori i AIKs startelva, speciellt eftersom den saknar en utespelare...?

MFF
Olsen
Tinnerholm - Jansson - Bengtsson - Ricardinho
Molins - AC - Lewicki - Forsberg
Rosenberg - Afonso
Bubblare: Johan Dahlin, Erik Johansson, Filip Helander, Wilton Figueiredo, Niklas Skoog, Ivo Pekalski och Jiloan Hamad.

Kastade ihop den lite snabbt - ganska influerad av 2010-talet. Kan ha missat någon. Dessutom lite halvt osäker på om Lewicki egentligen har en plats där, personligen tycker jag att han är otroligt underskattad.
Citera
2020-04-04, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adde1234
Rent meritmässigt är ju DIF:s den starkaste. Bara att titta på landskamper till exempel.

Bajens oväntat svag. Jeppe Andersen, seriöst?
En av de bästa spelarna i det kanske enskilt starkaste Bajen på 2000-talet. Vad är konstigt?

Kanske att Mikkel Jensen eller Chanko hade kunnat peta honom.

Sen är det väl inte så konstigt att vårt lag på pappret är svagare då både ni och gnaget har varit framgångsrikare under 2000-talet och på så vis har ett bredare register att välja spelare emellan.

Vi har egentligen aldrig varit starkare än vi är i år. Även om 2006 års trupp även den var väldigt vass.
Senast redigerad av TrogenHammarby 2020-04-04 kl. 16:10.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in