Citat:
Ursprungligen postat av
itsen
Det är gnidigheten som irriterar hos dessa kulturmänniskor. Tänker de bara på pengar? För mig ska de inte få ett öre utan tvingas utbilda om sig till vården.
Vem fan vill jobba inom vården utan hazmat? Jag tycker Sveriges rutiner är unkna.
En sak jag inte förstår, varför i helvete saknar vi förmåga att förse hela svenska folket med varsin dräkt och gasmask?? Militären delar ut! Böter om man går ut utan. Det skulle fan vara billigare.
De som har råd betalar utrustningen själva som förmodligen kan gå på några tusen med extra filter. Masken ska då skydda mig från andra och andra från mig. Varför görs inte detta? Kan vi inte tillverka plast och lite metall samt annat som behövs för att göra sådana här saker i landet? Snacka om att gå en egen väg för att skydda befolkningen om så sker.
Om vi svenskar lallar runt i varsin hazmat med virusskyddande mask kan det inte ta så lång tid eller vara så kostsamt att bekämpa viruset. Det ger en tillfälligt immunitet och kan köpa oss gott om tid för att rusta upp vården och öppna gränser. En bra investering för var och en också. De som inte har råd som folk inom försörjningsstöd ska få hjälp givetvis. Med denna metod kan alla återgå till sina sysselsättningar och alarmister och förnekare kan bli vänner igen!