2020-04-04, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rudel-Stuka-Ace
Kinaviruset Covid-19 är delvis luftburet och har varit sedan dag 1. Detta VET FHM, de har dock flockimmunitet som mål och därför tilläts Mellon i Stockholm, där blev tusentals smittade.

Tänk logiskt själv, varför har vårdpersonal burit munskydd i typ 100år? För inte sprida smitta vidare eller bli sjuka själva.

Kinaviruset är luftburet och ju högre dos du andas ner i lungorna ju sjukare blir du, det gäller alla. Dock upplever vissa väldigt milda symptom och vissa blir dödssjuka.

Allt som hindrar viruspartiklar åka ner i dina lungor hjälper, en vanlig halsduk stoppar mycket virus, tänk dock på att torktumla den i 70 grader plus eller tvättmaskin om haft den exempel i en kö i affären. Det sitter viruspartiklar på den.

För 100% virusskydd bär du en FFP3 partikelmask. Utanpå den har du en exempel en motorcykelmask. Saliv från andra människor fastnar då främst på motorcykelmasken och den tåler att rengöras med handsprit.

Tänk på att aldrig ta inne i FFP3 masken med otvättade händer. Om så händer använd den inte på minst 3 dagar.

Lycka till!

Inte förstått vad flockimmunitet är, ska googla det så jag fattar hela ditt svar. Tack!

Om viruspartiklar sitter på tex halsduken.
Hur blir det med övriga kläder? Om man varit och handlat tex, borde man ta av dom kläderna och lägga i tvätten med en gång så man ej har det inne?
Eller det är mer sånt som sitter i ansiktet som är viktigt?

Man blir mer och mer orolig verkligen.
Förstår inte hur man vågar jobba i vården, kan inte ens föreställa mig ångesten deras nära och kära måste känna varje gång dom går till jobbet för man blir så orolig.

Jag är inte rädd för att dö, men så rädd att förlora min mamma och mormor. Har ingen pappa eller syskon så är helt ensam liksom, dom är hela min familj.
Citera
2020-04-04, 10:26
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Nu får du ju lugna dig lite.

Alla de fånar som nu plötsligt går med i a-kassan är ju värre! Nu passar det att få hjälp trots att de tidigare inte ansett det värt att betala runt 100 kr per månad för att ha någon form av säkerhet. De om några är iglar.

Det är gnidigheten som irriterar hos dessa kulturmänniskor. Tänker de bara på pengar? För mig ska de inte få ett öre utan tvingas utbilda om sig till vården.
Citera
2020-04-04, 10:27
Medlem
Dopaminas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Lurigt värre. Kanske faller man bara platt till marken inom 48 timmar då?

Det här viruset blir bara konstigare och konstigare. Känns nästan som designat för att döda? Kanske är det framodlat i något laboratorium ändå?

Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Jag säger inte att du har fel. Men varför skulle man röntga lungorna på en person som kommer in på grund av trafikolycka??
https://youtu.be/bE68xVXf8Kw

I det här klippet nämns det lite om lungförändringarna hos de som inte tros vara infekterade. Så det är ett läskigt virus. Såg att någon länkade tidigare men ni kanske missar det annars av all information så jag citerar er igen.
Citera
2020-04-04, 10:27
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorTengele
Ju färre som handlar desto bättre. Jag ska försöka lägga det på minnet.

Nu vet jag att du är ironisk, men det finns en massa folk som inte har fattat det på riktigt.
Citera
2020-04-04, 10:28
Medlem
4/5 är symptomfria.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/3Jgxj9/senaste-nytt-om-coronaviruset

Para det med asymptomatisk spridning...
Citera
Medlem
Naranbaatarkhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorTengele
Den typ av inlägg kan i Danmark ge 8 månaders fängelse.

Enligt vilken lag då? Bara nyfiken. Allt gott.
Citera
Medlem
Lao Tzus avatar
Breaking

UK förväntas återgå till den svenska Tegnellianska flockimmunitetsmetoden
Citat:
PM's virus adviser warns Britain might still need to adopt herd immunity in its fight against coronavirus as lockdown measures have painted the country 'into a corner'

https://www.dailymail.co.uk/news/article-8186507/PMs-virus-adviser-warns-Britain-need-adopt-herd-immunity.html
Citera
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magpest
Barn smittar asymtomatiskt (andas ut virus), man behöver inte vara ett geni för att förstå att så är fallet.

Du förstår det och jag med. Andra väljer att lita på experterna på " Folkhälsomyndigheten".....
Att barn inte smittar är något de tagit ur luften för att de vill att folk ska arbeta.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Fint att vara efterklok. Vi har alltså bara två ynka fältsjukhus kvar.

Vi borde nog kunnat ha haft några till sjukhus. Men även om vi skulle ha fler så skulle vi inte ha personal.
Citera
2020-04-04, 10:29
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lao Tzu
Tyskarna kommer att dragloka oss och hela Europa.

Når folk inser att det är mest äldre obrukbara som avlider på svenska äldreboenden kommer yngre att glatt återvända till vardagen.

Även unga ligger på sjukhusen och även på intensiven.

Återgå till vilken vardag? Många av de unga har inga jobb längre. Så de har definitivt inte råd att köpa splitternya bilar.
Citera
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Jag säger som Börje Olsen. Barn kan smitta men de smittar inte så lätt då de har svaga symtom. Problemet att deras svaga symtom vägs upp på det sätt vi behandlar barn. Vi kramar, pussar och mm. Vi är ofta extremt nära barn.

Så skulle relationen med ett barn se ut som den gör med vanliga vuxna. Dvs vara en bit i från ger ingen smitta. Men som inte är fallet när det gäller yngre barn så kan de smitta.

Visst, men nu gäller försiktighetsprincipen (eller borde gälla). Det finns ingen anledning att skicka sina ungar att ringa på hos gamla människor. Inte heller är det bra nu, att barnen får lösgodis i sina plastpåsar av allt möjligt folk, eller bjuds att stoppa fingrarna i en skål och ta.
Citera
Medlem
Impertinents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
Alltså, den här tråden är ju ett skämt, 99% av inläggen är skrivna av idioter och rysstroll som försöker skrämma upp svagsinta., och lyckas?

FHM är inte ansvariga för bristen på skyddsutrustning, ansvaret faller på regering och riksdag.
Dom vi röstat fram alltså.
FHM är ansvarigt för sina riktlinjer om skyddsutrustning. Men på grund av brist på utrustning modifierar man lydigt sina krav i enlighet med regimens önskemål. Att WHO säger något annat väljer FHM att ignorera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in