Citat:
Kinaviruset Covid-19 är delvis luftburet och har varit sedan dag 1. Detta VET FHM, de har dock flockimmunitet som mål och därför tilläts Mellon i Stockholm, där blev tusentals smittade.
Tänk logiskt själv, varför har vårdpersonal burit munskydd i typ 100år? För inte sprida smitta vidare eller bli sjuka själva.
Kinaviruset är luftburet och ju högre dos du andas ner i lungorna ju sjukare blir du, det gäller alla. Dock upplever vissa väldigt milda symptom och vissa blir dödssjuka.
Allt som hindrar viruspartiklar åka ner i dina lungor hjälper, en vanlig halsduk stoppar mycket virus, tänk dock på att torktumla den i 70 grader plus eller tvättmaskin om haft den exempel i en kö i affären. Det sitter viruspartiklar på den.
För 100% virusskydd bär du en FFP3 partikelmask. Utanpå den har du en exempel en motorcykelmask. Saliv från andra människor fastnar då främst på motorcykelmasken och den tåler att rengöras med handsprit.
Tänk på att aldrig ta inne i FFP3 masken med otvättade händer. Om så händer använd den inte på minst 3 dagar.
Lycka till!
Tänk logiskt själv, varför har vårdpersonal burit munskydd i typ 100år? För inte sprida smitta vidare eller bli sjuka själva.
Kinaviruset är luftburet och ju högre dos du andas ner i lungorna ju sjukare blir du, det gäller alla. Dock upplever vissa väldigt milda symptom och vissa blir dödssjuka.
Allt som hindrar viruspartiklar åka ner i dina lungor hjälper, en vanlig halsduk stoppar mycket virus, tänk dock på att torktumla den i 70 grader plus eller tvättmaskin om haft den exempel i en kö i affären. Det sitter viruspartiklar på den.
För 100% virusskydd bär du en FFP3 partikelmask. Utanpå den har du en exempel en motorcykelmask. Saliv från andra människor fastnar då främst på motorcykelmasken och den tåler att rengöras med handsprit.
Tänk på att aldrig ta inne i FFP3 masken med otvättade händer. Om så händer använd den inte på minst 3 dagar.
Lycka till!
Inte förstått vad flockimmunitet är, ska googla det så jag fattar hela ditt svar. Tack!
Om viruspartiklar sitter på tex halsduken.
Hur blir det med övriga kläder? Om man varit och handlat tex, borde man ta av dom kläderna och lägga i tvätten med en gång så man ej har det inne?
Eller det är mer sånt som sitter i ansiktet som är viktigt?
Man blir mer och mer orolig verkligen.
Förstår inte hur man vågar jobba i vården, kan inte ens föreställa mig ångesten deras nära och kära måste känna varje gång dom går till jobbet för man blir så orolig.
Jag är inte rädd för att dö, men så rädd att förlora min mamma och mormor. Har ingen pappa eller syskon så är helt ensam liksom, dom är hela min familj.