2020-04-04, 02:14
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag är ganska säker på att han finns här:

Stämningsansökan Aktbil 141, sid 15:

"Rapport av sidomaterial (huvudprotokoll sid 382-384) till styrkande av vilka
åtgärder som vidtagits för att utesluta alternativa gärningsmän.
"

Tack.

Citat:
Tidigare relationer
• De av Lenas tidigare relationer som framkommit under utredningen har
undersökts och förhör har hållits med dessa personer. Flera av dessa finns
redovisade i förundersökningsprotokollet medan vissa återföms i sidomaterialet.
Inget av det som framkommit har föranlett misstanke om någon alternativ
gärningsman.

Några cacher coco_c tog 14-16/5 2018:

Citat:
"Änglavakt" Örebro.

14 May 18 kar*jir
Ute på en cachingrunda tillsammans med coco_c på kvällskvisten.

14 May 18
Ute på en liten kvällstur och loggar ett par gömmor.

Citat:
"The haunted house, Jönköping."

campi*ng4us 15 May 18

Efter förra årets lyckade resa till norra Polen och Litauen, hade jag bokat in en ny cache-resa med Djurets, coco_c och wellner. Denna gång skulle det bli västra Polen och några i östra Tyskland och det skulle bli fler bunkrar och andra spännande cacher som skulle loggas under de dagarna vi var iväg. Det här var resans andra cache.

Citat:
Citat:
"Välkommen till Karlskrona"

coco_c 15 May 18

Ute på en tur till Polen och passar på att logga lite på vägen.

Citat:
"Schron T-750 / Shelter T-750", Pomorskie, Poland.

campi*ng4us 16 May 18

After last years successful trip to Poland and Lithuania, I booked a new caching-trip with Djurets, coco_c och wellner.
This was the first cache we logged in Poland. I had no problem finding the cache.
Citera
2020-04-04, 02:17
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Hittar inga förhör med honom så de bör finnas i slasken. Jocke beskrivs som hetlevrad men inte som våldsbenägen. Han och Lena hade en kortvarig relation, det talas om ”några veckor” av någon, om ”några månader” av en annan (JG). De flesta uppgifterna tyder på att det var under 2015, någon säger kanske 2016 och någon 2017.

Enligt vittnesmål var det coco_c som avslutade förhållandet. Anledningen ska ha varit att att han inte fick berätta att dom var tillsammans. ”Lena W ville inte göra förhållandet offentligt för att hon kände sig hotad från Stefans sida när det kom till henne och hennes barn.”

Det finns inget som indikerar att coco_c skulle ha någon form av missbruk, ”snarare tvärtom”. ”Han kan dricka någon öl men har aldrig blivit berusad i mitt sällskap” säger en vän. Under våren/sommarn -17 hade Coco_c en relation med en tjej, S som sedan lämnade honom. Efter det har han inte haft någon ny utifrån vännens kännedom. Alltså en ny flickvän efter LW.

SD och coco_c hade en besvärlig konflikt som vännen uppger ha berott på att SD var väldigt svartsjuk på hans umgänge med LW och tog tid som SD ville spendera med henne. Coco_c och SD kunde inte vistas på samma plats. ”Var den ena där vägrade den andra gå dit.”

Den som uttryckt misstanke om att coco_c var inblandad är JG. Han hade, liksom SD en konflikt med coco_c. Vari JGs konflikt bestod är oklart för mig. Därutöver är det SD som pekar ut honom och påstår att LW kände sig hotad: ”antingen att han var utanför hennes lägenhet eller att hon misstänkte att det ... hon misstänkte att han förföljde henne från jobbet..eh...och att hon var rädd för att bli skadad fysiskt.” Det ska ha varit 2015.

Som jag ser det är det signifikativt att dessa uppgifter kommer just från JG och SD. LWs kloka och goda vän JF säger å andra sidan att ”Lena har aldrig uttryck oro eller rädsla kopplat till honom. Hon har heller aldrig sagt att det förekommit våld mellan dem.”

Den sista chatten mellan LW och coco_c tyder på att de hade ett vänskapligt förhållande. Jag tror att vi måste avskriva det här spåret som en av de ”Mollgor” som SD och hans krets behöver som villospår. De fakta som finns ger i övrigt inget som helst stöd för att han skulle vara inblandad.

Tack för denna genomgång.
Flera gånger genom årens lopp har det varit på tapeten att JS skulle kunna var skyldig. Jag har aldrig trott på det spåret, även om de kom ihop sig. Och så kan det väl vara? De flesta människor fattar att man inte behöver ha samma åsikter? Man behöver inte bli ovänner och man behöver inte döda varandra för det? Två starka viljor, det kan bli svårt.

Jag litar dessutom på att åklagaren har gått igenom all dessa spår.

Men dessa enorma mängder förhör har detta "spår" kommit upp och blivit avfört. Finns inte en chans att detta skulle vara outrett.

Han är ju dessutom vittne i rättegången.
Och åklagaren skulle inte veta om honom?
Citera
2020-04-04, 03:02
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Tack för denna genomgång.
Flera gånger genom årens lopp har det varit på tapeten att JS skulle kunna var skyldig. Jag har aldrig trott på det spåret, även om de kom ihop sig. Och så kan det väl vara? De flesta människor fattar att man inte behöver ha samma åsikter? Man behöver inte bli ovänner och man behöver inte döda varandra för det? Två starka viljor, det kan bli svårt.

Jag litar dessutom på att åklagaren har gått igenom all dessa spår.

Men dessa enorma mängder förhör har detta "spår" kommit upp och blivit avfört. Finns inte en chans att detta skulle vara outrett.

Han är ju dessutom vittne i rättegången.
Och åklagaren skulle inte veta om honom?

Det är klart att hon vet om honom.

Det jag ifrågasätter är hans alibi.

Han var ensam hemma och har därför visat sin platshistorik
för polisen. Men han kan teoretiskt sett ha lämnat mobilen hemma
eller redigerat historíken, på samma sätt som det har påpekats att
SD kan ha gjort.

Citat:
Ka*rin minns att hon sa till Kar*in J, "vad skönt att Joa*kim inte är hemma". Hon
syftade på att han då inte skulle kunna bli misstänkt, då han var utomlands då hon försvunnit.

Ka*rin visste att Jo*akim och Lena haft en relation och att de ibland varit i luven på varandra.
Lenas agerande, att söka närhet men inte verka vilja ha en relation, skapade en
besvikelse hos Jo*akim
.

Jo*akim är snäll men har ett häftigt humör. Exempelvis har Joa*kim och Ka*rin vid ett tillfälle
blivit osams, han blev arg på henne och skrek åt henne. Joa*kim blev svart i ögonen. Ka*rin sa
åt honom att lägga av och de gick sedan åt varsitt håll.
Under perioder mår Joa*kim dåligt dels på grund av ett stressigt jobb, dels på grund av att hans son
bor i Göteborg och att relationen till sonens mamma är svår. 2014 separerade Joa*kim från sin
dåvarande flickvän
som han bott med i närheten av Kilsbergen. Enligt Joa*kim ska hon ha
beskrivit sig ha varit rädd för honom, något han själv inte kunde förstå.

s. 661-662

Citat:
Sen hoppas Ka*rin och ber att det inte
är någon som Ka*rin känner ska vara skyldig. Sen det Ka*rin läst om i tidningarna om Stefan
och Lena, men sen det här med Lenas intensiva sida och hur Kar*in vet hur hon behandlat
Joc*ke i deras relation, det han berättat för henne, utifrån det skulle det kunna vara någon
försmådd karl som det snäpp! för, eller att hon retat upp någon i en diskussion så det brustit,
så K*arin vet inte. Det är bara teorier.

Ka*rin tillfrågas om vad Jo*cke berättat för henne om hans relation med Lena?
Kar*in förklarar att dom hade en halvt om halvt relation om Ka*rin förstod rätt, så att dom var
tillsammans men hon ville inte att det skulle vara en offentligt erkänd relation enligt honom,
hon ville inte att han skulle hålla om eller krama henne när folk såg, barnen skulle inte få veta
om att dom hade ihop det, men barnen förstod det ändå och hon gjorde klart för honom att
hon inte ville ha en relation, dels för att han inte var troende men han var helt nere i henne så
han hade svårt att släppa henne ur tankarna samtidigt som hon inte ville ha en relation men
hon var en väldigt fysisk person, hon ville ha kontakt, hon tog gärna i en, drog handen efter
armen när man pratade, men inte i sexuell bemärkelse.
Det Jo*cke berättat efter att dom gjort
slut så var dom på någon cachingresa till Uppsala och bokat ett rum med separata sängar men
sen kröp Lena ner i hans säng och ville prata. Han trodde hon ville ha mer, men det ville inte
hon. Hon förstod inte ha sådan närhet när man inte ville mer, det kändes inte okej för honom,
då han hade sådana känslor för henne, det blev väldigt svårt för Jo*cke när han fick sådana
signaler kroppsmässigt men när hon sa annat.
Det finns säkert fler sådana personer i hennes
närhet. Det är bara Jock*es version av det hela.

Dem var ute dem tre, skulle på en FTF-jakt i Nora, Lena satt i baksätet och efter det här så sa
Jo*cke att hon suttit och pillat på hans hår och skägg under färden, så skulle Ka*rin verkligen
inte ha gjort med en karl som Ka*rin inte hade en relation med.

Kar*in vet att Joc*ke varit inne hos Polisen och pratat med er, hennes första tanke när Ka*rin
hörde att Stefan blivit anhållen, om Polisen misstänker Stefan, vad är chansen att Polisen
misstänker Jo*cke
, men Ka*rin tror inte Joc*ke kan vara skyldig på något sätt, visst, han kan ha
humör, han och Lena hade ju meningsskiljaktigheter, men inte fysiskt, Joc*ke och Ka*rin har
blivit ovänner och brutit kontakten men sen återupptagit den, men att bli fysiskt arg och ha
ihjäl någon, det stämmer inte med Ste*fan eller Jo*cke men visst kan man bedöma människor
fel. Ka*rin kan inte se någon Ka*rin känner till som naturligt misstänkt som skulle kunna vara
en mördare. Lena hade ju också en otroligt stor bekantskapskrets.

s. 428-431

https://www.jottacloud.com/p/tyb3h5fnqkplkf7sptyxmwl6/_54672473ccd84ace87f9174ca89c0b8a_14744946f6a55bdd 6a7bffddcc5b914d783/thumbs/@@147:a064c10f54283eba42a5b195588f6519
Senast redigerad av gloriouslife 2020-04-04 kl. 03:06.
Citera
2020-04-04, 05:36
Medlem
Citat:
Han är ju inte dum, men ändå "dum" på något sätt.

Jag tänker att han verkar som någon sa "en översmart jävel".

Han tror sig vara smartare än andra. Han tar vissa risker.

En risk som han tar som andra inte skulle varas så benägna att ta (om han är mördaren, vilket han ju är &#128513, är ju att han mördar L*ena mitt i ett bostadsområde nära där han själv bor.

Han gör det också trots att han har kontakt med henne på kvällen.

Mången kort är tagen på SD under den närmaste tiden före mordet. Det är han medveten om säkert. Skor som försvinner är inte bra.

Kanske är han lite av en risktagare?

Även om han plnerar dådet till en del, så tar han enorma risker.

Tänk om en hundägare hade kommit just som mordet skedde!

Det hände ju just kvällarna innan att en hundägare var ute.

Nu skulle jag ju aldrig planera att döda någon, men aldrig skulle jag våga ens tänka tanken på att göra det så nära villor och mitt get hem. Särskilt som att jag har två amälnigar på mig just mot denna person.

Sedan har han sagts säga att "de har inget på mig" och "de kommer aldrig att lösa mordet".

Han är översmart, så att det blir riskabelt.
Han snackar för mycket och han tar för stora risker.

Sedan vet jag inte om han ändå går fri.
Men han är dömd i folkets ögon ändå.

Nu har han snärjt in sig i lögner härs och tvärs.

Om L*ena hade försvunnit från en klippa, eller sjunkit ner under isen när de var ute, då hade förmodligen många misstänkt honom. Men också hade han inte behövt sluga så mycket och många hade nog känt att det kunde ju faktiskt ha hänt en olycka.

Men jag tvivlar på att han hade fått ut henne på sådan äventyr.

Men han är en risktagare och det gäller även skorna.
Han tror att han är smart nog att döda henne där ingen tror att han skulle var dum nog att mörda henne. Och skorna, de spolar han av med högtryckstvätten och tar på sig till förhöret, till USA och sedan gömmer in på svärföräldrarnas uterum där ingen kommer att kolla.

Trodde han.

Kanske tog han de fina skorna på sig för att, om han skulle bli sedd, associeras med att han varit på platser där man inte begår brott, eller planerar brott, t e x. krogen.

Han är översmart på många sätt och på sikt, ifråga om manipulation ... han håller en hemlig agenda.
Men hur smart är det att ropa på polisen för att antyda om andra ev gärningsmän för nästkommande dagar?
Att sedan också begå gärningen inte långt från den plats han träffat poliserna, som ryckt ut pga hans
påhittade larm om skumma typer.
Som du säger, mitt i villaområde, några hundratals meter från där både han och BO bor!
Frågan är: smart eller osmart? Jag skulle säga osmart.
Den första man kan vänta att bli misstänkt är ju SD.
Det ger intryck av ett brott som är hastigt uppståndet och genomfört, då hinner man inte så långt bort.
Men det har antagligen bildats en plan för gärningen under deras sista tid tillsammans, som kan ha grott länge innan. Lika länge som de verbala dödshoten funnits.
.
Han kanske ville få det att se ut som att någon annan vill ge honom skulden.
Ja han är troligen en "risktagare", som driver ett farligt spel med sig själv, de närmaste och
polisen.
Senast redigerad av Moschata 2020-04-04 kl. 05:42.
Citera
2020-04-04, 06:25
Medlem
Flaskbackares avatar
Finns det någon i tråden som tror att SD inte har tagit LW av daga?
Citera
2020-04-04, 06:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbackare
Har Stefan varit häktad i omgångar, är han häktad nu? Han verkar blivit av med sitt boende läser jag i förhör fast det framgår inte varför? Nån som vet?
Eftersom han är anklagad och misstänkt för mord så är det obligatorisk häktning. Han blev inplockad av regionala insatsstyrkan i slutet av augusti och har suttit sen dess.
Citera
2020-04-04, 06:52
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Eftersom han är anklagad och misstänkt för mord så är det obligatorisk häktning. Han blev inplockad av regionala insatsstyrkan i slutet av augusti och har suttit sen dess.

Ändå var han häktad och släppt en gång innan det, men knappast avskriven.
Citera
2020-04-04, 06:56
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:

Absolut men dom har blivit bortmobbade med hjälp av er egen modd.
Citera
2020-04-04, 07:01
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gefundenes F
Absolut men dom har blivit bortmobbade med hjälp av er egen modd.

Har du lust att utveckla?
Citera
2020-04-04, 07:24
Medlem
Citat:

Om man verkligen har följt med detta mordet på LW redan i från första början och sedan kontinuerligt fram till i dag och därtill också med noggrannhet läst igenom förundersöknings-protokollet, (vilket är mycket tidskrävande) så råder det ingen tvivel om att huvudpersonen bakom detta mordet på LW, är SD.

Själv är jag personligen mycket övertygad om att HD har en delaktighet i mordet på LW samt att JG vet betydligt mer om mordet på LW än vad vederbörande hitintills vågat klämma fram.

Frågan är vad HD:s fader vet angående det begångna mordet på LW ?

Mvh/ @JokerMannen
Senast redigerad av JokerMannen 2020-04-04 kl. 07:26.
Citera
2020-04-04, 07:31
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Om man verkligen har följt med detta mordet på LW redan i från första början och sedan kontinuerligt fram till i dag och därtill också med noggrannhet läst igenom förundersöknings-protokollet, (vilket är mycket tidskrävande) så råder det ingen tvivel om att huvudpersonen bakom detta mordet på LW, är SD.

Själv är jag personligen mycket övertygad om att HD har en delaktighet i mordet på LW samt att JG vet betydligt mer om mordet på LW än vad vederbörande hitintills vågat klämma fram.

Frågan är vad HD:s fader vet angående det begångna mordet på LW ?

Mvh/ @JokerMannen

Det mesta talar för att SD är skyldig ja. Vem är JG och vad tror du HDs roll i det hela är?
Citera
2020-04-04, 07:38
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Om du försöker släppa taget ett ögonblick från att åklagaren är en kaffedrickande genushäxa (eller vad du nu brukar kalla henne )försöker sätta näsan över tröskeln och istället läser stämningsansökan så förstår du att du har fel.

Det tar tid att gå igenom den del som har med motiv motivbilden som åklagaren bygger upp, men det gör att man förstår bättre vad hon menar. På juristlinjen borde du väl ha lärt dig att utgå från åklagarens stämningsansökan?

Det är en komplex bild:

Aktbila 141
sid 6

• Avseende motivbilden samt Lena Wesströms och Stefan Davidssons
relation innefattande hot om våld och död

sid 15
• Avseende motivbilden samt Lena Wesströms och Stefan Davidssons
relation
Stopp och belägg!
Du har lika fel i att jag kallat Åkl genushäxa som du haft om alla dina "jag tror" istället för att vara ärlig och skriva att det är vad "du önskar."

"Tror" du fortfarande inte att otroheten har med mordet att göra?
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-04-04 kl. 07:51.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in