2020-04-03, 20:49
Medlem
MuhamtaCurrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InteSDbliven
Eller så vaknar det sovande folket upp och hör hur det självspelande pianot som hela tiden upprepar: "gruppvåldtäkter, terrorism, kostnader, upplopp i förorter, etniska konflikter, hat och mycket annat som hör den underbara mångkulturen till...." låter som en gammal grammofonskiva som har hakat upp sig.

Sist min bil havererade (utländsk bil åt Tysklandshållet för er som bara bryr er om etnicitet) och blev stående på Essingeleden var det bara en trevlig man från Mellanöstern som stannade och bogserade mig till en mack. När jag ville betala för vänligheten så fick jag inte göra det för han var så van att hans lite äldre bil gick sönder hela tiden. Ingen svensk stannade så klart och bärgningsbilen hade aldrig kommit lika fort som min räddande ängel.

Jag uppskattade detta mycket utan hat, men så röstar jag inte heller på SD.

Lena Mellin har träffat huvudet på spiken med sin kolumn då hon påpekat att Jimmie "Jag vet inte" Åkesson är lite sidspelad i dagsläget.

Mångkulturens fröjder glöms bort för en stund medans Corona pågår men blir sig snart påminda igen. Vi kommer ha mängder med mer terrorbrott, etniska konflikter, brinnande bilar i förorter och det kommer enbart gynna ett parti. Det krävs en farsot för att ditt parti ska få vind i seglen. Det är ett tecken på att ni är på väg ut...
Citera
2020-04-03, 23:25
Medlem
InteSDblivens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Centurion77
Den här tråden verkar engagera dig otroligt mycket när man bara se dina inlägg överallt på den aktuella sidan. Är du ett troll, en komplett idiot eller du kanske får betalt av etablissemanget att rapa upp en massa skit här? Eftersom en vänsteridiot saknar sunt förnuft och framför allt logiskt tänkande, så förstår jag att resonemanget inte når fram till dig.

Jag tycker Lena Mellin uttrycker tydlig hur obetydlig Jimmy Åkesson vill framstå i den här krisen i hennes kolumn, nu när det gäller för våra verkliga ledare att kliva fram och ta ansvar som Stefan Löfven redan har visat prov på.

Att Jimmie Åkesson helt initiativlöst har klivit in i skuggan ser vi ju alla, så Lena har helt rätt.

Exakt vad ditt inlägg har med TS att göra är däremot lite oklart.
Citera
2020-04-03, 23:30
Medlem
SnuskigGubbes avatar
Vart är Centerns partiledare? Vart är liberalernas partiledare?
Nämen
Citera
2020-04-03, 23:32
Medlem
InteSDblivens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taoker
Inte är det så konstigt att konstitutioner som driver staten (i botten) får information från experter och från internationellt håll. Hade Jimmie varit stadsminister hade han vidtagit bättre åtgärder och blivit informerad precis som ministrarna blir idag.

"Var fan tog SD vägen?"

Denna fråga är så jävla efterbliven och jag förstår inte hur Jimmie från sin position kan påverka något som sker i dagsläget.

Hela denna soppa är åt helvete och det är inte tid för politik över huvudtaget. Att några är helt efterblivna och iq-befriade som hoppar på detta populisttåg är ingen förvånande nyhet.

Det är tragiskt att folk är så dumma i huvet att de på något sätt får ett ökat förtroende för sittande regering.

SKÄMS PÅ ER FÖR HELVETE

Lugna ner dig lite nu och läs Lenas kolumn igen långsamt. Där skriver hon tydligt att Jimmie Åkesson inte kan påverka någonting just nu och håller sig undan (som den ynkrygg han är).

Att han är totalt akterseglad följer av vad du själv skrivit och vad Lena skrev i sin kolumn.
Citera
2020-04-03, 23:37
Medlem
InteSDblivens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Centurion77
Den här tråden verkar engagera dig otroligt mycket när man bara se dina inlägg överallt på den aktuella sidan. Är du ett troll, en komplett idiot eller du kanske får betalt av etablissemanget att rapa upp en massa skit här? Eftersom en vänsteridiot saknar sunt förnuft och framför allt logiskt tänkande, så förstår jag att resonemanget inte når fram till dig.

Jag är inte sker på att Lena Mellin tog upp alla saker som du skriver om i ditt inlägg i sin kolumn i Aftonbladet, men att Jimmie Åkesson har tappat initiativet i den här krisen tyder ju på hur inkompetent han är.
Citera
2020-04-03, 23:41
Medlem
wedonthavetimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InteSDbliven
Jag tycker Lena Mellin uttrycker tydlig hur obetydlig Jimmy Åkesson vill framstå i den här krisen i hennes kolumn, nu när det gäller för våra verkliga ledare att kliva fram och ta ansvar som Stefan Löfven redan har visat prov på.

Att Jimmie Åkesson helt initiativlöst har klivit in i skuggan ser vi ju alla, så Lena har helt rätt.

Exakt vad ditt inlägg har med TS att göra är däremot lite oklart.

Jimmie Åkesson publicerar videos på YT var och varannan dag nu där han visar ledarskap. Det ledarskapet Stefan Löfven visat är en fis i jämförelse. Det är dock SL som media lyfter fram av naturliga skäl.

Helt efterblivet att skylla på Jimmie för att inte få strålkastarljus av i media i detta läge. Lika efterblivet är det av Lena Melin och tro att han på något sätt skulle kunna kidnappa informationsflödet för att komma fram i detta skede.

Tänk ett steg till tack. Det är inte mycket begärt.
Citera
2020-04-03, 23:46
Medlem
InteSDblivens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuhamtaCurry
Mångkulturens fröjder glöms bort för en stund medans Corona pågår men blir sig snart påminda igen. Vi kommer ha mängder med mer terrorbrott, etniska konflikter, brinnande bilar i förorter och det kommer enbart gynna ett parti. Det krävs en farsot för att ditt parti ska få vind i seglen. Det är ett tecken på att ni är på väg ut...

Vad skönt för somliga att det kan bli ännu sämre igen efter Corona, så att Jimmie "Jag vet inte" Åkesson kan bli lite relevant igen hos de minst intelligenta väljarna.

Nu har ju Lena Mellin tydligt visat på i sin kolumn att Jimmy Å får vänta lite med sin tröttsamma hatpropaganda tills Coronavirusutbrottet är över.

Kanske någon då till och med är svagsint nog att rösta på honom och hans kriminella riksdagsmän.*)

*) Stefan Jakobsson.
Citera
2020-04-03, 23:53
Medlem
InteSDblivens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wedonthavetime
Jimmie Åkesson publicerar videos på YT var och varannan dag nu där han visar ledarskap. Det ledarskapet Stefan Löfven visat är en fis i jämförelse. Det är dock SL som media lyfter fram av naturliga skäl.

Helt efterblivet att skylla på Jimmie för att inte få strålkastarljus av i media i detta läge. Lika efterblivet är det av Lena Melin och tro att han på något sätt skulle kunna kidnappa informationsflödet för att komma fram i detta skede.

Tänk ett steg till tack. Det är inte mycket begärt.

Nu handlar tråden om att Lena Mellin lyckades sammanfatta Jimmie Åkessons marginaliserade läge i sin kolumn i Aftonbladet.

Om du tvingas surfa på YT för att försöka hitta spår av ett påstått ledarskap från Jimmie Åkesson så tyder det väl bara på att Lena hade rätt i sin kolumn?

Vem surfar på YT nu för tiden? De som tror att jorden är platt? De som tror att SD är trovärdiga?
Senast redigerad av InteSDbliven 2020-04-04 kl. 00:35.
Citera
2020-04-03, 23:55
Medlem
InteSDblivens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnuskigGubbe
Vart är Centerns partiledare? Vart är liberalernas partiledare?
Nämen

Om du läser Lenas kolumn noga så ska du se att den handlar om den passiva och initiativlösa Jimmie Åkesson och inte andra partiledare som du tycks ha missuppfattat kolumnen.
Senast redigerad av InteSDbliven 2020-04-04 kl. 00:47.
Citera
2020-04-04, 00:40
Medlem
InteSDblivens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuhamtaCurry

Jag fattar inte riktigt hur ditt inlägg är relaterat till TS.

Att Jimmie Åkesson har tappat initiativet var något vi visste, men det var skönt att Lena Mellin satte det på pränt i sin kolumn i Aftonbladet.
Citera
2020-04-04, 00:46
Medlem
Trolltestets avatar
Åkesson har lyssnat på kritiken, för nu har han börjat prata och föreslå saker i media igen:

https://omni.se/akesson-botfall-manniskor-som-ger-sig-ut-helt-i-onodan/a/P9x5M7
Citat:
Vissa svenskar tycks inte lyssna till myndigheternas rekommendationer om social distansering, och den gruppen borde kunna vänta sig böter. Det skriver SD-ledaren Jimmie Åkesson på Expressen Debatt.
Citera
2020-04-04, 01:05
Medlem
SnuskigGubbes avatar
vänta tills när corona krisen är över oj oj oj
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in