2020-04-04, 00:37
Medlem
Nån som kan förklara hur vårdpersonalen smittas när de har på sig en del skyddsutrustning om inte covid-19 smittar via luften ???

tror knappats att patienterna sitter och nyser i deras ansikte eller hostar på de eller va tycker ni?
hur kan de smittas ändå?

är vårdpersonalen så pass slarviga eller är covid-19 luftburen inom ett visst avstånd och så fort man andas in luften så blir man sjuk ? jag kan inte gå handla mat längre utan och springa ifrån andra och lär inte klara av att leva såhär till nästa år hur ska man tänka samt bete sig...?
Citera
Medlem
Max3xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av har
Jag har också tänkt något liknande men trodde inte det var praktiskt genomförbart... Gör man verkligen så i Tyskland? Hittar ingen info om det.

Är det enklaste sättet att klara de boende. De började med detta för ca: 3 veckor sedan. Infon kommer från en vän till familjen, en 30-årig tjej som jobbar på ett boende där. Tvivlar dock på att det skulle kunna fungera i Sverige, det krävs politisk vilja, uppoffring och testkapacitet.
Senast redigerad av Max3x 2020-04-04 kl. 00:41.
Citera
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Y2KK
Alla ni som spyr galla över Sveriges agerande ... då kan ni betänka USA, dom är fucked!
Så många med övervikt och diabetes, en totalt undermålig sjukvård, stor misär och stor fattigdom ... dår kan ni snacka om katastrof närmaste veckorna ...

Men nu lever jag inte i USA och eftersom jag inte är globalist så bryr jag mig inte om vad som händer i USA. De brukar alltid klara sig fint för de har ett jäkligt stort land, stor population, massor med mexikanska medborgare som vill bo där, flest nobelpris samt en grön valuta som heter dollar.

Vad jag bryr mig om är ett litet land i nordliga Europa som en gång i tiden var något som alla i världen talade om. Nu är det nog tvärt om.......
Citera
2020-04-04, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Copernicus
Hej

Vi kan ju i alla fall våra stolta över att det svenska folket har agerat försökskaniner för omvärlden. Ännu en gång som Sverige utmärker sig fast kanske inte så positivt i det här läget :/

Det börjar bli lite ofta våran regering utmärker sig....på vår bekostnad !
Citera
2020-04-04, 00:38
Medlem
Y2KKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RR-
hur ska man tänka samt bete sig...?
Enkelt, var "Street Smart"
Det är inte svårare än så, du klarar dig garanterat
Citera
2020-04-04, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Y2KK
Alla ni som spyr galla över Sveriges agerande ... då kan ni betänka USA, dom är fucked!
Så många med övervikt och diabetes, en totalt undermålig sjukvård, stor misär och stor fattigdom ... dår kan ni snacka om katastrof närmaste veckorna ...
Med nästan 400 miljoner människor så tror jag inte att de ligger så illa till ändå.
Citera
2020-04-04, 00:41
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Det är nog ganska troligt att det går till så både i Nordkorea och i Kina. Källa från Nordkorea? Stor humor!

Hur svälter man ut viruset? Utan att avliva människor. Det funkar inte så. Vi får ta det här på bästa sätt. Försöka skydda riskgrupperna så att vården har en chans. 80% av
oss övriga kommer inte ens behöva vård.

Dock är 20 % av en 10 miljons befolkning 100000 personer. Kanske behöver vi dessa 100000 för att få in skattintäkter och ekonomi i samhället.
Citera
Medlem
Haloumis avatar
Spanien beställde 250 respiratorer från Kina. Dessa har kapats av Turkiet och varit i Ankara i en vecka nu.

EU fallerar.
Citera
Medlem
Hobbybondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Men nu lever jag inte i USA och eftersom jag inte är globalist så bryr jag mig inte om vad som händer i USA. De brukar alltid klara sig fint för de har ett jäkligt stort land, stor population, massor med mexikanska medborgare som vill bo där, flest nobelpris samt en grön valuta som heter dollar.

Vad jag bryr mig om är ett litet land i nordliga Europa som en gång i tiden var något som alla i världen talade om. Nu är det nog tvärt om.......
Lyckligtvis kommer ca 99.5 % av svenskarna överleva och kunna fortsätta leverera stordåd i framtiden
Citera
2020-04-04, 00:42
Medlem
The U.S. topped 1,000 coronavirus deaths in a single day for the first time Wednesday, a daily death toll more than double that of two of America's most deadly illnesses – lung cancer and the flu.

Death counts from the virus are difficult to keep up to date, but the Johns Hopkins coronavirus database – whose sources include the World Health Organization, the U.S. Centers for Disease Control and Prevention, the European CDC and the National Health Commission of China – shows that the U.S. hit 1,040 cases Wednesday at 10:25 p.m. EDT. Since the virus' first appearance in the U.S. in late January, 5,116 people have died and more than 215,000 have been infected.

The previous high mark for a single day in the U.S. was Tuesday, with 504 deaths.

Some researchers say the daily death toll could more than double – to 2,200 or more – by mid-April. That figure would eclipse heart disease, the nation's No. 1 killer with about 1,772 deaths per day, according to the CDC.

“Our country is in the midst of a great national trial,” President Donald Trump said in a White House briefing on the virus. “We’re going to go through a very tough two weeks.”

Lung cancer kills 433 people each day in the U.S. – that's the same number of seats on a Boeing 747 airplane, according to the Lung Cancer Foundation of America. Breast cancer kills about 116 Americans a day.

The flu, a chronic killer that the nation has come to expect in yearly cycles – and the reason millions of Americans get flu shots – killed an estimated 508 people per day in the U.S. during the 2017-18 flu season, the nation's worst in the last decade, according to the CDC. This year's flu season has recorded an average of 383 deaths per day, CDC figures show.

https://eu.usatoday.com/story/news/nation/2020/04/01/coronavirus-kills-1-000-single-day-u-s-double-flu/5100905002/
Citera
2020-04-04, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Finns inget att vara orolig för. Viruset har nog en dödlighet på 0.1%-0.2%.

https://www.globalresearch.ca/open-letter-professor-sucharit-bhakdi-german-chancellor-dr-angela-merkel/5708004
Finns ju en högre andel som under 1-2 veckor lever med ovisshet om dom överlever experimentet. Och det är illa nog.
Citera
2020-04-04, 00:43
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fizenhaial
En bekants mamma dog förra veckan i Corona

Beklagar sorgen och tyvärr är det så här många kommer att få uppleva COVID-19.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in