Citat:
Ursprungligen postat av
Schlaback
Dödstalen idag med ca 50-60 döda är en eftersläpning med ett par veckor.
Dvs det antal som blev/var smittade då speglar antalet döda idag.
Låt säga att det var 25 000 faktiska smittade för 2 veckor sedan. (Obs! Bara en spekulation)
Och att den siffran fördubblats var 3e dag sen dess.
Då skulle vi idag ha ca 600-800 000 smittade.
Med dessa antalet smittade idag så ser det inte ljust ut på antalet som dör per dag om 2 veckor.
Detta går inte att ducka för.
nej det går inte att ducka för, när viruset hade slingrat sig in på ålderdomshemmen så var det game over.
Nu finns det inga mer verktyg i lådan, dom valde att göra ingenting för länge.
antalet allvarligt sjuka kommer vida överstiga iva platserna och man kommer precis som i italien få söva ned och avliva i övrigt friskan människor med 20-30 års liv kvar.
I panik så kommer sedan någon stänga ned Stockholm men det kommer inte få avsedd effekt, för lite för sent.
Någonstans här så kommer de ryggradslösa kräldjuren helt plötsligt bli vilda försvarare av sin egen strategi (som dom skriver om där det behövs) och att dom är utsatta för "hot och hat".
Detta kommer bli det mest effektiva dom gjort under hela krisen och tvättandet av google och sociala-medier krishanterginsgruppen kommer vara som en väloljad spetznaz brigad när detta är över, eliternas elit.
Jag kan snart pensionera mig från dagjobb så jag tänker fan jobba heltid med att jaga dessa kräldjur till världens ände.