Citat:
Ursprungligen postat av
Y2KK
Kan instämma till viss del, men felet är att man (sossarna + JA) ger sig själva oinskränkt makt i Coronans namn. Var är problemet om beslutet tar några timmar extra som nu? Tycker du att besluten varit för långsamma ... då är du nog tämligen ensam om det ...
Jag håller med dig där också. Känns radikalt speciellt mot bakgrund av att det är så som du säger att - att det bara tar några timmar extra att få ett beslut som röstas igenom i riksdagen.
Men se det såhär då också. - om det finns makter som hellre ser till sin egna agenda, ekonomi eller annat intresse som man sätter över liv och hälsa. Lek med tanken att det finns sånna med i spelet. Vore det isåfall inte bra att kunna köra över dessa makter ? (Tro mig jag är inte sosse) så jag står inte på någons sida.
Men tanken man kan ha är-
Tänk om sossarna har bästa avsikter av dom alla ?
Tänk om sossarna inte har det och vad blir så konsekvenserna av diktaturstilen” i den här krisen?
Helt omöjligt att veta. Det jag vet är iaf att dom enda som vet är makthavarna själva. Vi kommer aldrig få svar på vad som är rätt och inte