2020-04-03, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -GG
Om man är glutenintolerant, ligger man i riskzonen då?

Nej
Citera
2020-04-03, 23:35
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lyckligagatanden
Frågan är vad som är lösningen, en total lockdown som i Wuhan där varje lägenhet vart ett område där en smittade resten i familjen och den starkaste överlevde. Sedan kom den lokala polisen och testade för feber och sedan vart det en enkel till karantänsjukhusen där om man utvecklade lunginflammation blev hämtad av militären och sedan aldrig sågs mer.

Jag gillar den öppna linjen bättre men både du och jag vet att någonstans finns det en gräns på vad som kan tillåtas när det gäller rörelsefrihet, jag är rädd att den gränsen närmar sig snart men vi får se.
Ja, och vi kommer tveklöst se fler åtgärder, tror inte heller vi kan jämföra Wuhan med Sverige då det är helt olika förutsättningar.

Troligen runt 50k döda runt Wuhan men jag tror knappast siffran stoppar där, nu pratar man om en "andra" våg men det är givetvis fortfarande den första som fortsätter slå nu när folk fått sin frihet åter.

Tror och hoppas att Wuhanviruset inte kommer slå så hårt mot Sverige då vi har goda förutsättningar och en taktik som passar just här.
Senast redigerad av Revej 2020-04-03 kl. 23:37.
Citera
2020-04-03, 23:35
Medlem
Y2KKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grollaren
Men under de tre månderna har de väl makten att stifta en ny lag om att det ska gälla för gott???
Problemet är att folk inte bryr sig, viktigare att kolla på Big Brother och repriser på Lets Dance ....
Citera
2020-04-03, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Realtesto
1. Helt ok!

2. Så Tegnell/Löfvén är två handlingsförlamade idioter enligt dig?
Pajasen Stefan är som han är, en jöns. Tegnell har gjort sina misstag men hans taktik och strategi överlag väger tyngre än misstagen. Jag är glad att vi har honom och ingen ab dom andra. Vad jag vet var det knappt nått land som satte alla hemvändare i kontrollerad karantän
Citera
2020-04-03, 23:37
Medlem
Sinnerstens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grollaren
Fanskapet sa dessutom såg jag att ""Ingen hade en aning om att det skulle bli såhär"".
Det visste jag i samma sekund jag läste vad Li Wenliang hade skrivit.
Jävla idiot.
Jag fattar inte hur han kunde vara så dum.
Varför kunde han inte läsa vad som kom från Kina? Nu fortsätter han dessutom sitt jävla flockimmunitetsspel när det inte finns några som helst belägg för att man varken blir immun eller frisk. Jag fattar inte vad som är fel på människan.

Vi har maktgalna människor som styr som kommit dit via vår egna representationsdemokrati.
Endel av dessa har i sin tur blivit köpta av främmande makt.

Allt detta och en sjukvård som redan nu är decimerad redan innan en kris är en perfekt storm.

Att välfärdssamhället ska monteras ner har varit planen hela tiden, men nu kommer pushen i rätt riktning med Corona. Vi får andra att se jävligt dumma ut när vi med en liten etniskt homogen skitbefolkning, spyr ut den ena uppfinnaren och hitlåten efter den andra!

Och har en relativ jämlikhet. Vilken fräckhet!

Den kan bara inte "vissa" tåla.

Sänk skiten, bränn den! Använd deras egna system och höga tilltro till Staten mot dem själva!

Får! Dumma Får!!!

De som kommer efter detta kommer att ropa på Polisstat! Övervakning! och rejäl riktig Rättvisa!

Men låt dem först gå ned på knä! Låt dem bli desperata!

De kommer sedan att äta ur vår hand!!!
Senast redigerad av Sinnersten 2020-04-03 kl. 23:42.
Citera
Medlem
virvelbaggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Både USA, Frankrike och Spanien ligger på krig 1000 döda per dygn nu då?
Ja vad är det som sker i Frankrike? Är det efter släpande siffror? 1120 nya dödsfall, jag blev paff och USA som köpte deras andningsskydd framför näsan på dom.

Ecuador där gatorna fylls av stanken av döda, i värmen blir de fort ett problem.
Det har varit en dålig dag. Finns det något hopp eller blir nästa ännu värre.
Citera
Medlem
cheringens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Helt rätt, ni måste utbilda er i hur viruset sprids och vidta åtgärder enligt detta.

Inget fel i kortärmat, blir så mycket enklare tvätta bort viruset.

Handskar behövs egentligen inte men är bra påminnelse för att inte pilla i ansiktet.

Tvål och varmt vatten är betydligt mer effektivt än handsprit, detta används endast där vattentillgång saknas.

Ni behöver skydda mun, näsa och ögon, då ska patienten och personal ha munskydd och personal ha ögonskydd.

Sen ska övriga åtgärder vidtas, ni ska äta i skift i mindre grupper, stanna hemma vid minsta lilla symptom, vet att det är svårt men ni får stå på er.

Sjukvården har tyvärr byggts upp med en dålig kultur där personalbristen medför stort medarbete och sura miner vid frånvaro.

Man har lyckats flytta ner skulden för personalproblemeb längst ner på golvet.

Tack för ett klokt svar <3
Citera
2020-04-03, 23:38
Medlem
Lyckligagatandens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varangian
Ja, mycket verkar peka på att dödligheten kan påverkas av mängden av virus man utsätts för. Det skulle förklara varför sjukvårdspersonal dör i högre utsträckning.

Ja det tror jag stämmer, blir man bombarderad av Covid-19 gång på gång så blir du sjuk med en mängd virus som är större än normalt som gör det svårare för immunförsvaret att hantera.
Citera
Medlem
Y2KKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av virvelbagg
Ja vad är det som sker i Frankrike? Är det efter släpande siffror? 1120 nya dödsfall, jag blev paff och USA som köpte deras andningsskydd framför näsan på dom.
hehe, beundrar solidariteten inom EU just nu, visst är det underbart :-)
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .Adidas.
Pajasen Stefan är som han är, en jöns. Tegnell har gjort sina misstag men hans taktik och strategi överlag väger tyngre än misstagen. Jag är glad att vi har honom och ingen ab dom andra. Vad jag vet var det knappt nått land som satte alla hemvändare i kontrollerad karantän
Det får framtiden utvisa.....
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av johej
Corona sprids av en asymptomatisk person bara genom att andas eller prata.

"Just breathing or talking may be enough to spread COVID-19 after all"

https://www.sciencenews.org/article/coronavirus-covid-19-breathing-talking-enough-spread-airborne

"After all"

Som att de inte visste hela tiden.

Läste 20-30 journaler/artiklar/studier förra veckan och kom fram till det med.

Skrev detta överallt i tråden.

Sven britton gick ut med det tidigt.

Vilken cover up alltså.

WHO's "gräns" för definition av luftburen <5 um.

Viruset vilket distribueras genom aerosoler >5-10 um, genererad av andning har dessa en halveringstid ~30 min i vanlig luft.

Hade Sverige agerat annorlunda initiellt om Corona ansetts som luftburet? (Vilket nu bekräftas över hela världen).

Läs mina inlägg om ni vill se studier/forskares uttalanden.

Tryck upp helmask till Svenska folket, massa handsprit.

11 miljoner helmasker med tvättbara (isopropanol) partikel filter p3(ffp3).

Hur långt tid tar det om staten går all in och bygger ut Sundström.

Distribuera helmask med tvättbara filter samt 85% handsprit på gator och torg.
Senast redigerad av snuttis 2020-04-03 kl. 23:47.
Citera
2020-04-03, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Y2KK
Bra analys, antar att du skiter i dom demokratiska värdena som tagit oss flera hundra år att bygga upp, men som vissa tycker att man kan skrota i cronans namn?
1 av 1 eller ?

För att ge sig in i den här typen av diskussioner så behöver man ha förståelse för att din tolkning om vad demokrati är behöver inte vara densamma som min eller någon annan. Värderingar, etik, moral och samhällsnormer är olika. Även vår syn på demokrati och vad demokrati faktiskt innebär. Vad du upplever inskränker på din frihet och integritet som gör dig upprörd behöver jag om jag utsätts för densamma inte uppleva det på samma sätt som du om än jag förmodligen blir upprörd så blir jag kanske inte lika upprörd som du.

Vi är inte varandras motpoler och vi ser nog i grunden ungefär lika på mycket. Men jag tycker inte att det är upprörande att man töjer i lagstiftningen i coronakrisen nej. Samma om det vore krig, nej jag tycker inte regeringen gör fel att lyfta detta förslag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in