Citat:
Ursprungligen postat av
Anonymf
Vet man varför vissa personer knappt känner av några symptom alls medan andra mår skit i veckor?
Läser ju att tex läkare som smittas av väldigt många blir extra svårt drabbade, lätt att förstå. Men när olika människor får i sig samma ’dos’ men ändå reagerar så olika är med klurigt.
Handlar det bara variationer i immunförsvaret?
Misstänker att jag själv blivit smittad av mitt febriga barn men känner knappt nåt alls.
Jag tror att många i Sverige går omkring och TROR att de redan haft Covid. Typ. Kände mig lite hängig förra veckan, var nog covid.
Jag hoppas förstås att så är fallet, men min magkänsla säger något annat.
Att regeringen nu söker stöd/rätt att kunna stänga ner hela landet, skulle kunna bero på att de fått förhandsinformation på FHMs bredare testning, och att denna visar på att väldigt låg andel i Stockholm faktiskt är smittade. De hade ju gått igenom ungefär hälften av svaren, och skulle vara färdiganalyserat i början av nästa vecka.
Nu ber jag till gud (som jag inte tror på) att jag har fel, och att testerna visar på att vi kommer nå peaken runt mitten av april. Annars blir det nog hård lockdown i påsk.