2020-04-03, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymf
Vet man varför vissa personer knappt känner av några symptom alls medan andra mår skit i veckor?
Läser ju att tex läkare som smittas av väldigt många blir extra svårt drabbade, lätt att förstå. Men när olika människor får i sig samma ’dos’ men ändå reagerar så olika är med klurigt.
Handlar det bara variationer i immunförsvaret?

Misstänker att jag själv blivit smittad av mitt febriga barn men känner knappt nåt alls.

Jag tror att många i Sverige går omkring och TROR att de redan haft Covid. Typ. Kände mig lite hängig förra veckan, var nog covid.
Jag hoppas förstås att så är fallet, men min magkänsla säger något annat.
Att regeringen nu söker stöd/rätt att kunna stänga ner hela landet, skulle kunna bero på att de fått förhandsinformation på FHMs bredare testning, och att denna visar på att väldigt låg andel i Stockholm faktiskt är smittade. De hade ju gått igenom ungefär hälften av svaren, och skulle vara färdiganalyserat i början av nästa vecka.
Nu ber jag till gud (som jag inte tror på) att jag har fel, och att testerna visar på att vi kommer nå peaken runt mitten av april. Annars blir det nog hård lockdown i påsk.
Citera
2020-04-03, 23:05
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Sharm0ta
Dra inte dina löjliga floskler här. Jag är kopplad, precis som du. Skillnaden är att jag inte är bekväm med det medan du stryker runt husses fötter och gör tricks för en kaka.

Herregud vilken patetisk tillvaro du måste ha med den inställningen. Företag och människor lever i symbios. Företagen överlever inte utan människor och människor får avsevärt mer livskvalité tack vare företagen. Det är ingen som tvingar dig att vara en del av systemet, flytta ut i vildmarken och försörj dig själv. Men sitt inte och klaga och gnäll över att du eller någon annan är ”kopplad” och ”slav”. Ingen jävel tvingar dig att vara del av systemet, du har själv valt det eftersom det är det mest bekväma sättet att leva. Jävla parasit
Citera
2020-04-03, 23:06
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Det finns ett land som inte öht har agerat.
Vitryssland?
Tror inte vi kommer se någon stor skillnad i dödstalen när allt är färdigräknat med, ryssarna ställer också upp när vårdapparaten kraschar.
Vodka och sauna, lika bra att passa på att leva livet.
Citera
2020-04-03, 23:06
Medlem
Lyckligagatandens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Adidas.
I Belgien dör det nästan 200 om dagen nu. Och dom är 11 miljoner och har karantän.

Då ska man fråga sig att hur utbredd var smittan innan och hur många gamla som dör, man kan inte bara jämföra rakt av land mot land när det finns så många olika faktorer som kan påverka.
Citera
2020-04-03, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Det var så dags att öppna käften..

Skulle han ha varit lika klar för en månad sen, skulle kåken inte ha varit övertänd !

Fullständigt sinnessjukt. Huuuur kan han öka i oponionen? Närmar sig en tredjedel av väljarkåren igen! Hahahaahah svensken hejar på sitt eget folkmord. Detta är ojämförligt det sjukaste som hänt i världshistorien.
Citera
2020-04-03, 23:08
Medlem
Sextiopluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antisocial666
Är ju mattematiskt omöjligt att gå från 100-200 k smittade till 7 Mill smittade om 70 procent av befolkningen har självvald karantän.

Men du kanske kan förklara hur smittan skall sprida sig så hårt?

Varenda retail butik i Svedala kör 2m social distance.

Alla svenskar med lite i skallen sköter sig just nu.

Flockimmunitet är en pipedream i klass med att mångkultur funkar.

Sydkorea var inte ens nära att uppnå flockimmunitet och nu springer +200 stater till dom och undrar hur dom gjorde för att dämpa smittan.

Ja, planen från FHM är att platta till kurvan och är man är duktiga på det så kommer vi upp i 6
000 000 immuna med hjälp av kommande vaccin, inklusive de som haft sjukan. Då blir det inte så många döda som för hundra år sedan.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Max3x
Givetvis får vissa psykisk ohälsa och ekonomin blir sämre under ett krig, men för den saken skull ger man inte upp innan ens kriget börjat. Sverige har fått sin egen Quisling, hans namn är Tegnell.
Inte ge upp men fightas på smartast sätt där man tar hänsyn till olika faktorer. Sverige har inte givit upp utan har vidtagit massvis med åtgärder. Det är inte karantän mot ingenting utan karantän mot riktade åtgärder
Citera
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Årets säsong som mäts fram till veck 20 är mild, det stämmer. Så den är inte formellt över men nedåtgående.

https://www.folkhalsomyndigheten.se/folkhalsorapportering-statistik/statistik-a-o/sjukdomsstatistik/influensa-veckorapporter/aktuell-influensarapport/

Men du ska också komma ihåg att alla dödsfalls om registreras är bara de laboratoriebekräftade. Säsongen 2017-2018 dog strax över 1000 av influensa som var bekräftade på laboratorium. I verkligheten dog många fler av influensa vilket är uppenbart genom att studera överdödligheten under samma säsong.

Och i verkligheten har givetvis fler dött av Covid-19 än rapporterat. Annat vore både absurt att anta samt ett logiskt haveri.
Citera
Medlem
awoke11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Durochmoll
Det definieras inte som luftburen smitta utan droppsmitta

https://alfresco.vgregion.se/alfresco/service/vgr/storage/node/content/25868/Vårdhygien%20-%20Luftburen%20smitta%20och%20droppsmitta.pdf?a=fa lse&guest=true

Hur fan smitter den då när man är asymptomatisk ????
Citera
2020-04-03, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Finns väl inga bevis mot flockimmunitet. Det kommer gå runt runt. Vi har ingen immunitet mot förkylningsvirus eller vinterkräksjuka. Jag tror det behövs vaccin mot de 50 strängar av viruset som är kända.

Det vore grädde på moset det. Då går vi under allihopa. Löfvén stötte till slut nådastöten i moder Svea!
Citera
Avstängd
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grollaren
Dödligheten är uppskattad till 3,4% procent av WHO.
Vad är det för trams ni börjat sprida i tråden nu då??? Eller räknar du på något speciellt sätt själv?
Forskning visar på 0.66 procent dödlighet. Det har publicerats i Lancet, finns länkar i tråden.

WHO är mutat av Kina.
Citera
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Det finns ett land som inte öht har agerat.

Och som snart kommer utgöra ett perfekt exempel för hur man absolut INTE skall agera under pandemitider!

Är väl kul att Sverige kan få visa hur man inte skall göra! Då blir vi ju åtminstone vägledande/visande på ett sätt, här i världen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in