2020-04-03, 22:48
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Ok. Detta virus borde som SARS ge en immunitet på ett par år. Det är virus släkt med varann. Det borde ge det. Efter all lära som finns. Men sedan vet man ju inte. Helt nytt virus kanske helt nya förutsättningar.
Vad jag har förstått så är det här en sjukdom som brytit sig ut från SARS-CoV-2
Ungefär som att Sars-CoV-2 är mamma åt Covid-19. Där Covid - 19 har lite utav mammas dna men är ändå helt fristående och har sin egna egenskap. Ett rötägg verkar det vara också.
Citera
2020-04-03, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Inandas annans utandningsluft och du har spridning.

Än idag finns det mycket närgångna personer som flåsar en i ansiktet.

Sen kan ju romanser på jobbet också förekomma, hormonerna kan vara starkare än förnuftet.

Har man de hormonerna igång, så tillhör man nog ingen riskgrupp iaf. Hehe...
Citera
Avstängd
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arnold15
Slår vad om att de som nu alarmerar om massdöd i Sverige p.g.a. Corona är samma personer som för några veckor sedan var klimatalarmister och förutspådde jordens undergång.
De verkar använda samma datamodeller för att förutspå framtiden som Al Gore..
Citera
Medlem
Swan65s avatar
Klockren Tegnell ikväll på Skavlan, hur svårt ska det vara för alla jävla prepper-hjon att fatta att alla kommer att få corona förr eller senare. Och alla fascist länder som låser in folket och på riktigt tror att man kan liksom kväva viruset till döds. Naiva jävla kreatur vars inställning kommer att konkursa hela jorden. Flög hem med "privat jet" imorse efter 3 veckors karantän i fuckin Bulgarien. Helvete vilken lycka att få McDonalds på Arlanda. Tack Sverige
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZebSunshine
Det negativa du skriver låter mer alkoholrelaterat.

Sitt inne i några månader och återkom.

Isolering i flera månader leder till psykiska besvär.
Citera
2020-04-03, 22:50
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/arets-vanliga-influensa-mildare-an-tidigare

Skillnaden mot massdöden i coronavirusets spår är enorm:

Citat:
Hittills under vintern (vecka 44-03) har 65 personer registrerats som avlidna i den säsongsrelaterade influensan i Sverige.

Dvs om man även tar hänsyn till de som kommer att dö under de kommande veckorna och månaderna. Många tusen, enligt Stefan Löfven.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
Vem tror att Sverige kommer att bli nya Italien/nya Spanien/det nya coronaskräcklandet inom 1 månad?

Räck upp en hand!

Hittar ingen hand så det får bli:
Skriv upp mig. Sverige kommer bli världens värst drabbade land.
Inte bara per capita. De som givit sitt ökat stöd för massmördarregeringen kommer det ångra in i det sista när Sverige blir det ett EU-land. Ska bli kul att se syrianer som nekar inträde till ekonomiska flyktingar från Sverige.
Citera
Medlem
Lyckligagatandens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Vad tjänar det till? Hur länge ska den pågå? Kommer vi någonsin kunna leva igen, eller ska vi bara koncentrera oss på att inte dö? Vem vill ha det så?

Lugn å fin, om några veckor vänder det. Vi kanske når taket om max 5 veckor och sedan vänder det och två månader senare så är vi nästan tillbaka till noll och solen skiner fortfarande.

Tänk positivt min vän.
Citera
Medlem
bullerbyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymf
Vet man varför vissa personer knappt känner av några symptom alls medan andra mår skit i veckor?
Läser ju att tex läkare som smittas av väldigt många blir extra svårt drabbade, lätt att förstå. Men när olika människor får i sig samma ’dos’ men ändå reagerar så olika är med klurigt.
Handlar det bara variationer i immunförsvaret?

Misstänker att jag själv blivit smittad av mitt febriga barn men känner knappt nåt alls.

Lennart Svensson, professor i molekylär virologi vid LiU, är inne på att det beror på genetik hos människor.

Ett projekt handlar om infektionsgenetik:
- Där försöker vi att ta reda på varför vissa personer blir sjuka. Vi studerar specifikt människans genetik kring känslighet och mottaglighet för virusinfektioner. Alla känner någon som nästan alltid är förkyld. Det kan inte bara bero på att man sätter sig på fel stol i bussen varje morgon
Citera
2020-04-03, 22:51
Medlem
Sinnerstens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av selust
Kan du utveckla London? Vad är bisarrt?

Absolut.

1)
Vad jag mest menar är att Sveriges agerande sticker ut i sin oförsiktighet.
I London får du nu böter om du går för långt bort från ditt hus utan ett tydligt ärende, polisen stoppar dig.

Detta för att hindra spridning och plana ut kurvan.

2)
Från London fick jag nu höra att de som inte dokumenterat tillhör riskgrupper eller har någon form av åkomma inte "får" söka vård.
Det har lett till att endel fått åka hem från sjukan och dött hemma, yngsta var 13 år.

Ingen behöver tro mig, det avgör ni själva.

Nu fick jag frågan specifikt och svarar därför på den.
Citera
2020-04-03, 22:52
Medlem
Grollarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
Ta dig samman, dödligheten är 0.7 procent.

Dödligheten är uppskattad till 3,4% procent av WHO.
Vad är det för trams ni börjat sprida i tråden nu då??? Eller räknar du på något speciellt sätt själv?
Citera
2020-04-03, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .Adidas.
Kommer paja enormt för många. Take Away står inte för 5% av intäkterna.
Det är sant. Staten hjälper vad de kan och hyrorna sänks för att de får en chans att klara sig. Men döda människor kan varken jobba eller betala så...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in