2020-04-03, 22:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Virus muterar konstant, det vore konstigare om det inte muterat. Däremot ska det rätt mkt till för att bryta en immunitet. Det ska mutera avsevärt då för att ditt immunförsvar inte ska känna igen skiten.

Tack för en smula folkbildning på Flashback. Så svårt att begripa för mången okunnig skribent. Det är klart att viruset muterar, inget alls att slå på trumman för. Men i det här forumet beskrivs det som att jorden går under, FÖR NU HAR DET MUTERAT. Suck.
Citera
2020-04-03, 22:36
Medlem
Impertinents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arnold15
Kommer nog att dö 3 000 - 5 000 av Corona i Sverige.

Dock hälften av dessa är från Järvafältet och dylika områden.

Och nästan >95 % av de Corona-döda är +70 år med underliggande sjukdomar och skulle ändå ha dött inom 2 år - eller av en förkylning.

Skadorna på samhället med mass-arbetslöshet, mass-kriminaltet och psykisk ohälsa tar betydligt längre att reparera. Mångdubbelt fler kommer att dö i förtid av den jättedjupa lågkonkunkturen än av Corona.

Det har du inget belägg för. Självmordssiffrorna gick faktiskt ner vid de senaste två lågkonjunkturens.
Citera
Medlem
Om nu 50% av alla fall fall är utan symptom enligt den isländska studien så bör ju rimligtvis ca 1/3 av de utan symptom vara superspridare i Sverige?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
Nej, däremot kommer regeringen att skatta oss olyckliga - när detta är över
Och den skatten blir nog enorm om vi inför en redan försenad och helt verkningslös karantän.
Citera
2020-04-03, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lyckligagatanden
Regeringen behöver en laglig rätt för att eventuellt göra en lockdown, de har inte laglig rätt idag för att göra det.

Vad tjänar det till? Hur länge ska den pågå? Kommer vi någonsin kunna leva igen, eller ska vi bara koncentrera oss på att inte dö? Vem vill ha det så?
Citera
Medlem
selusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinnersten
Det trollas på för fullt härinne som vanligt ser jag.

Tråkigt.
Sanningen kommer att komma fram.

Bröder och Systrar vi står inför stora utmaningar.
Vår Regering...Vad ska jag ens säga längre....Köpta? Agenda? Inkompetenta?

Har pratat med vänner i London ikväll.
Bisarrt.

Ett tips;
Om vädret tillåter ta en promenad i naturen imorgon, släpp datorn.

I en kris är det ibland viktigt att ta en paus.

Drick lite vin, hör av er till nära och kära.

Kram från mig till er.

Kan du utveckla London? Vad är bisarrt?
Citera
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grollaren
Jag har läst den långa och omfattande rapporteringen från media utanför Sverige.
Tråkigt att du har missat den.
Alla andra länder rapporterar att ingen går säker från att dö av Corona. Bara Sverige som säger annorlunda.

Ingen går säker nej. Men coronaviruset drabbar de som jag listade hårdast. Jag har aldrig påstått att endast de grupperna faller offer för corona.

Och det gäller världen över, inte bara Sverige, att människor enligt listan i fråga, drabbas allra hårdast av corona.
Citera
2020-04-03, 22:38
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grollaren
Jaha
Då har WHO gått ut med först att viruset är luftburet, sedan tog de tillbaka det och kom med att vårdpersonal rekommenderas att ha utrustning som om det vore luftburet.
Nu tar de fegisvägen och säger att det kan vara luftburet.
Vilket vi alla har vetat sedan i januari iofs då kinesiska läkare rapporterade det.

Nu undrar jag varför ingen i Sverige har Hazmat som man har i alla andra länder? Till och med i affärerna har man det. Någon som vet?

I Sverige har inte ens personalen munskydd.
Citera
Medlem
angestmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Du menar 90 åringar som har betalat skatt hela sitt liv till sjukvården ska inte få ett korvöre när dom ber om hjälp..bra tänkt där.

Hehe, 90-åringar har levt på skattepengar i minst 25 år, med tanke på hur lite faktiska pengar de betalt in för vad de får ska de inte klaga, de har haft ett bra liv, det är vi (de som betalar skatt) som ska oroa oss!
Citera
Medlem
DetBlirBraSnarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Småler alltid när jag ser din avatar för den är bra. Dock blir du väl stämd en dag av Gretas advokatstall.

I alla fall tillbaka till dödsåldern på avlidna i USA. Tror du verkligen att det är övervikt och diabetes som ligger bakom det hela?

Jag arbetar på en IVA och kan konstatera att de "yngre" vi fått in hitills är uteslutande överviktiga. Kan inte säga att det ser ut då i hela landet eller väröden i stort, men jag tror övervikt är en vattendelare mellan liv & död. Troligtvis därför alla experter initialt menade på att denna sjukdom är ofarlig för yngre. Kinas befolkning är smalare än befolkningar i väst.

Stämmer detta kommer stora delar av Afrika vars befolkning är ung och smal klara denna pandemi relatovt bra trots eftersatt och i många fall ingen sjukvård att tala om.
Citera
2020-04-03, 22:40
Medlem
Grollarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinnersten
Det trollas på för fullt härinne som vanligt ser jag.

Tråkigt.
Sanningen kommer att komma fram.

Bröder och Systrar vi står inför stora utmaningar.
Vår Regering...Vad ska jag ens säga längre....Köpta? Agenda? Inkompetenta?

Har pratat med vänner i London ikväll.
Bisarrt.

Ett tips;
Om vädret tillåter ta en promenad i naturen imorgon, släpp datorn.

I en kris är det ibland viktigt att ta en paus.

Drick lite vin, hör av er till nära och kära.

Kram från mig till er.

Hej på dej
Jag tror inte de trollar, det är en naturlig reaktion att förminska och hitta på skäl till att man inte själv kommer att bli drabbad när man är rädd.
Då hjälper det inte att fakta skriker dem i ansiktet, det finns tusen ursäkter att detta inte är farligt.

Hursomhelst.
Jag vill gärna veta vad dina vänner rapporterar från London. Dör det folk på gatorna? Vad händer?
Citera
2020-04-03, 22:40
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Adidas.
Att ha det som vi har idag är bra. Frågan är om vi inte borde lätta på restriktionerna ännu mer för att gynna företagarna. I alla fall utanför huvudstaden.
Hur vore det om vi började fokusera på ”människan” istället för ”företagen”? Nog för att det är sinnessjukt att vår regering gärna offrar oss vid behov, ännu sjukare är att delar av befolkningen både accepterar och hejar på den egna utrotningen. Vad är det för fel på såna som du egentligen? Hatar du dig själv?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in