2020-04-03, 22:08
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
En hjältinna.

Det kommer att finnas många sådana när det här är över, jag hoppas de äras som de äras bör!
Citera
Medlem
Covids avatar
Nog? Vad bygger du dina beräkningar på? Eller hämtar du bara siffror från röven? ¿Har du någon graf och något resonemang?, typ så här: https://dougherty.se/coronaprognos-9000-doda.nd

Citat:
Ursprungligen postat av Arnold15
Kommer nog att dö 3 000 - 5 000 av Corona i Sverige.
Citera
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Covid
Ja, vi var många som förstod det. Däremot inte smittskyddsgubbar och politiker i EU och USA, som bara tittade på. Nu gråter jänkarna om att man inte blev varnade ordentligt för virusets smittsamhet och farlighet, och man skyller allt på Kina. Jävla jubelidioter.

Jag förstod också att Europa och Sverige särskilt skulle drabbas mycket hårdare p.g.a. globalisterna som styr. Har propagerat för en nedstängning av landet, gränser m.m. ända sedan dess.

Känns lite tråkigt att på så sätt ha förutsett det här eländet utan att ha kunnat hindra det fast man förstod.
Citera
2020-04-03, 22:09
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Om du tror att Wuhan i framtidn kommer att vara ett smittskyddsföredöme med all suicid, cancerdöd, inställda operationer och trafikförolyckade som dog för att hålla dödstalen för covid nere, är du mer än lovligt naiv och bör hållas borta från alla typer av beslutsfattande positioner för all framtid.

Var istället tacksam för att du som debil lever i ett land som inte sorterar bort människor som inte har förstånd att inse att det har konsekvenser att svetsa in människor som du själv, för att man inte tror att de kan följa restriktioner!!!

Hur kunde de få trafikolyckor om de var inlåsta?
Citera
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Jag har hört att dom avdödar viruset genom att skjuta sjuka som vägrar att svälta ihjäl. "Det nya röda."

Men du har ingen riktig källa?
Citera
Medlem
Lyckligagatandens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZebSunshine
Även döda antas sprida smittan. Kistorna blir märkta med en droppe stod det någonstans.

Alla kroppar kremerades i Kina av en anledning, hur vi gör i Sverige vet jag inte men hoppas.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Det är ju en möjlighet men det är idet stora hela inte särskilt många i sammanhanget som gått hädan.

Kan ju också vara att man känner press att jobba och slita för att rädda liv och därmed bryter ned immunförsvaret då det var vila man behövde.

Såg en spansk läkare som intervjuades för en vecka sen eller så och han sa att han kände Covid19-symptom men var tvungen gå till jobbet då man var kraftigt underbemannade.

På ett sätt nobelt men rent krasst - vilken jubelidiot!

Genom att inte följa rekommendationerna kommer han ha ihjäl hundratals på egen hand.
Fuskas det med skyddsutrustning så underlättar det inte utvecklingen. De äldre går ju oftast sin egen väg och i italien var ju många läkare över 60.
Citera
2020-04-03, 22:10
Medlem
Paladins avatar
Citat:
Feta diabetiker i USA sänker åldersstrukturen.

Har du ens läst artikeln?
Citera
2020-04-03, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lyckligagatanden
Alla kroppar kremerades i Kina av en anledning, hur vi gör i Sverige vet jag inte men hoppas.
Kanske de bara tvättar de avlidnas händer?
Citera
2020-04-03, 22:12
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lyckligagatanden
Jag blir lika förbaskad varje gång en kollega kommer till jobbet sjuk som en jävla martyr och tror att den gör en bra gärning.
Förhoppningsvis ändras attityden efter corona. Men det ska ju till att chefer stöder hemmavaro vid infektion också. Själv har jag även råkat ut för extremt oförstående lärare på universitetet som inte velat erbjuda några möjligheter att ta igen obligatoriska moment vid senare tillfälle. Vill man inte bli efter ett år så går man dit trots 39 graders feber. Idiotiskt, men jag var ung och vågade inte annat.
Citera
Medlem
Citat:
Nog? Vad bygger du dina beräkningar på? Eller hämtar du bara siffror från röven? ¿Har du någon graf och något resonemang?, typ så här: https://dougherty.se/coronaprognos-9000-doda.nd

Hur man än räknar så måste man sätta ett tidsspann. 1,2 eller 3 år som dött av Covid-19? Utbrotten kommer att komma i flera omgångar och det dör fortfarande personer i länder där man anser att det är "över", men utbrott kommer att blossa upp så fort restriktionerna börjar släppas på.
Citera
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CityBangBang
En utav de positiva effekterna när många dött i corona, när vi kommit upp i 5 siffriga antal, är att bostadsbristen kommer minska lite grann.

Allra bäst passar det ju bra här i Stockholmsområdet om vi får ett bortfall på typ 50 - 60 000 individer!

Vad hittar vi för fler positiva effekter efter att coronahärjningen väl lagt sig till ro?
Vi har facit på att EU är ett kostsamt luftslott. Vi har också lärt oss att alla länder utom Sverige värdesätter möjligheten att kontrollera sina nationsgränser. Värdegrundsterrorismen drar sina sista suckar, regnbågsflaggan är oduglig som skydd mot coronavirus och transgenderrörelsen exponeras som de svinaktiga egoister de är. ”Jag, jag, jag” är stendött, ”vi” är morgondagens melodi.
Individen får anpassa sig till helheten istället för tvärtom.
Förhoppningsvis har den meningslösa reseindustrin blivit vingklippt för lång tid framöver.

Det finns massor av positiva saker i skuggan av coronaviruset.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in