2020-04-03, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Han är ledsen att sitta anklagad för mord. Men är han ledsen för att sitta OSKYLDIGT anklagad för mord?

Har han ens uttalat "jag är oskyldig"? Det är mest en massa "jag vet själv om jag är skyldig" och dylika underliga kommentarer. Snart två år misstänkt för mord. Och han skriker inte högt som vem som helst av oss skulle göra: "JAG ÄR OSKYLDIGT ANKLAGAD!!"

Nej, mannen som under 6-7 år pepprat LW med meddelande i alla former dygnet runt, han ringde inte LW eller skrev ett enda meddelande till LW under tiden hon var "försvunnen".

Inget. Vad är mer talande än det? Önskar jag kunde hitta den fina samtalsstatistiken från LW´s telefon dessa dagar. Noll samtal från SD.

#TeamÅsaHiding

Du har så rätt. Varför ringde han inte eller skrev till LW efter att hon försvunnit? Graverande.
Citera
2020-04-03, 21:41
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
To*mmy Theo*ren

Hej

Gissar att du vaktar barn och jagar burkar själv springer jag fram o tillbaka och leker taxi till barnen.
Har i dagarna låtit vår hund somna in, skönt för honom men jobbig för oss som saknar honom.
Jag blir inte riktigt klok på det här att träffa dig ibland, tänker att det är bättre att vi fortsätter med
våra lite olika liv utan att träffas
, vad·tänker du?
15 maj 201816:07

s. 3334

https://www.jottacloud.com/p/tyb3h5fnqkplkf7sptyxmwl6/_54672473ccd84ace87f9174ca89c0b8a_14744946f6a55bdd 6a7bffddcc5b914d783/thumbs/@@147:63f3669805b8439e2b2b883eb8fe6663
Citera
2020-04-03, 21:42
Medlem
Skibladners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbackare
Har Stefan varit häktad i omgångar, är han häktad nu? Han verkar blivit av med sitt boende läser jag i förhör fast det framgår inte varför? Nån som vet?
Han har huset kvar. Huset har varit avspärrat i 2 omgångar, första gången vid första häktningen. När han sedan släpptes så hävdes avspärrningen. Då sotades, fejades, golvbrunnsstädades det av ett helt kompisgäng med SD som arbetsledare. Dock missade man t.ex att städa bort blod från LW på tvättmaskinsluckan. Efter andra häktningen i aug. -19 spärrade polisen av huset igen och såvitt jag vet är det fortfarande avspärrat.
Edit// Blodet på tvättmaskinen kanske säkrades vid första avspärrningen. Osäker på det.
Senast redigerad av Skibladner 2020-04-03 kl. 21:47.
Citera
2020-04-03, 21:44
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ahaa ja det låter ju rimligt, vet du om han är/har varit häktad?

Ja han är häktad sen i augusti.
Citera
2020-04-03, 21:46
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skibladner
Han har huset kvar. Huset har varit avspärrat i 2 omgångar, första gången vid första häktningen. När han sedan släpptes så hävdes avspärrningen. Då sotades, fejades, golvbrunnsstädades det av ett helt kompisgäng med SD som arbetsledare. Dock missade man t.ex att städa bort blod från LW på tvättmaskinsluckan. Efter andra häktningen i aug. -19 spärrade polisen av huset igen och såvitt jag vet är det fortfarande avspärrat.

Det var som fan, har han suttit frihetsberövad sen aug -19 då?
Citera
2020-04-03, 21:55
Medlem
Alaska23s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Är det någon annan som vill läsa MH (M@lin H*ilgendorf) sjuka och hatiska blogg?
Hör av er via pm isåfall ()ag har den sparad på minst 5 olika fillagringstjänster...ifallifalll...)

Jaa! Det skulle jag gärna göra. Såå intressant att se vad som försiggår i vissa människors hjärnor!
Försökte skicka pm men är inte så flitig med inlägg (krävs 50 inlägg för att skicka privat pm). Kan man lösa det på annat sätt?
Citera
2020-04-03, 22:08
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Har Stefan varit häktad i omgångar, är han häktad nu? Han verkar blivit av med sitt boende läser jag i förhör fast det framgår inte varför? Nån som vet?

2 omgångar häktad. Nej han har boendet kvar men suttit häktad länge sista vändan.
Citera
2020-04-03, 22:12
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alaska23
Jaa! Det skulle jag gärna göra. Såå intressant att se vad som försiggår i vissa människors hjärnor!
Försökte skicka pm men är inte så flitig med inlägg (krävs 50 inlägg för att skicka privat pm). Kan man lösa det på annat sätt?

Får inte heller skicka pm men vill gärna läsa.
Citera
2020-04-03, 22:16
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Får inte heller skicka pm men vill gärna läsa.

Men du har ju 224 inlägg så du borde väl få PMa
Citera
2020-04-03, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Att det har suttit poliser och antecknat och kollat SD och vittnena hela tiden, visar på att de dels förbereder sig för HR, dels fortsätter utredningen.

Jag har dessutom väldigt svårt att tro, att de inte även funnits civila poliser bland åhörarna. Poliser som har kollat både, SD, vittnen och åhörares reaktioner.

#TeamÅsaHiding

Om inte annat borde polisen varit med i medhörning även om vi kanske inte får veta det.
Och som sagt, jag tror precis som du att de kommer ta HD så snart det bara går.
Om SD, mot alla odds, går loss så tror jag de tar henne direkt eftersom hon logiskt sett borde vara nästa offer om inte annat.
Det verkar dock svårt att verbalt banka in vett i HD men kanske finns det fler sätt att kommunicera till henne så hon förstår? Det är inte bara hon själv som ligger pyrt till, även barnen, grannar och ev. andra som SD uppfattar som belackare kan vara i farozonen. För att inte tala om representanter för rättsväsendet.
Senast redigerad av Beh.ass. 2020-04-03 kl. 22:40. Anledning: rättat till stavfel
Citera
2020-04-03, 22:51
Medlem
Det här antar jag har varit uppe i tråden tidigare. Minns inte så jag citerar:

AB 150 s 554-555 Förhör med JS
JS minns tydligt att han vid lunch, mitt på dagen mellan kl. 13-15, på lördagen fick ett samtal från HD. HDs pappa hade fått veta att Lena var funnen död då han väntade på att hämta HD hos polisen. HD ringde till JS, som då var hos sin exfru och firade ditt barns födelsedag. HD var då vid polisstationen, innan hon skulle åka hem från förhöret. Hon hade fått veta det precis efter sitt förhör. HD sa, "dom har hittat Lena död". Som JS minns det var det då inte bekräftat att det var Lena.

Om de sedan åkte förbi nedanför LW och såg polisen parkerad på vägen där så blir slutsatsen att det var LW rätt naturlig. Ännu mer så om de såg avspärrningar. Kan även vara en förklaring till varför de tog en omväg om de var på väg till sommarstugan. Vilket dock borde ha kommit fram vid förhöret med HDs far. Kanske dålig liverapportering.
Citera
2020-04-03, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
26 jan 2018 21 :30

s. 3324

https://www.jottacloud.com/p/tyb3h5fnqkplkf7sptyxmwl6/_54672473ccd84ace87f9174ca89c0b8a_14744946f6a55bdd 6a7bffddcc5b914d783/thumbs/@@147:63f3669805b8439e2b2b883eb8fe6663

Dämpat ljuset, tänt levande ljus, mjuk musik. Blivit bjuden på finmal av Jocke (som vill ha mer), lät honom inte stanna efteråt. tomt och ensamt här.

Ja, jag vet inte. Skulle han ha slagit ihjäl henne med 17 slag för det? Ser ingen konflikt. Känns fortfarande inte rimligt men tack för att du letade upp det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in