2020-04-03, 20:52
Medlem
gloriouslifes avatar
Foto som visar hur nära LW och HD bodde varandra.

s. 3239

https://www.jottacloud.com/p/tyb3h5fnqkplkf7sptyxmwl6/_54672473ccd84ace87f9174ca89c0b8a_14744946f6a55bdd 6a7bffddcc5b914d783/thumbs/@@147:63f3669805b8439e2b2b883eb8fe6663
Citera
2020-04-03, 21:07
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Hur har du mått under den här tiden?
Det är förjävligt att sitta anklagad för mord. Det är förjävligt att se stora stora brister. Min fasta övertygelse är att det här brottet kommer inte att lösas. Jag önskar man hade kunnat vrida tillbaks tiden och vrida utredningen i öronen. Jag känner ingen ledsamhet längre, bara uppgiven.

Han är ledsen att sitta anklagad för mord. Men är han ledsen för att sitta OSKYLDIGT anklagad för mord?

Har han ens uttalat "jag är oskyldig"? Det är mest en massa "jag vet själv om jag är skyldig" och dylika underliga kommentarer. Snart två år misstänkt för mord. Och han skriker inte högt som vem som helst av oss skulle göra: "JAG ÄR OSKYLDIGT ANKLAGAD!!"

Nej, mannen som under 6-7 år pepprat LW med meddelande i alla former dygnet runt, han ringde inte LW eller skrev ett enda meddelande till LW under tiden hon var "försvunnen".

Inget. Vad är mer talande än det? Önskar jag kunde hitta den fina samtalsstatistiken från LW´s telefon dessa dagar. Noll samtal från SD.

#TeamÅsaHiding
Citera
2020-04-03, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Jag är övertygad om att du har fullständigt rätt! HD är självklart inblandad upp över öronen. Jag har mestadels varit ganska ensam om att tro det från början, men nu tror nog de flesta kloka i tråden det. Man VILL inte tro det om en mamma och sjuksköterska.

Men vi har sett hur hon låtit SD planera allt från mord på barnen och henne och hur hon har underlåtit att skydda sina barn frånd sjuka förhör och annat. Dessutom, som grädde på moset, så finns det MÄNGDER av sjuksköterskor världen över, som har mördat och seriemördat.

Hon är inblandad i en eller annan form. Jag tror dessutom att det finns en chans att hon varit med vid själva gärningen. Kanske i starten.

Dolt och städat bort bevis har hon definitivt gjort. Uppmuntrat till mordet, det tror jag hon kan ha gjort länge.

Att det har suttit poliser och antecknat och kollat SD och vittnena hela tiden, visar på att de dels förbereder sig för HR, dels fortsätter utredningen.

Jag har dessutom väldigt svårt att tro, att de inte även funnits civila poliser bland åhörarna. Poliser som har kollat både, SD, vittnen och åhörares reaktioner.

#TeamÅsaHiding
Någon som vet om det framkommit i förhören vad hon gjorde i skogen, bakom ett träd, dagen efter att SD hade sprungit på de där mystiska mörka männen som han ringde polisen om? Det var någon granne som uppfattade det som att hon försökte gömma sig när hon sprang på henne där.
Citera
2020-04-03, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osamaj
Någon som vet om det framkommit i förhören vad hon gjorde i skogen, bakom ett träd, dagen efter att SD hade sprungit på de där mystiska mörka männen som han ringde polisen om? Det var någon granne som uppfattade det som att hon försökte gömma sig när hon sprang på henne där.

Det var inte den dagen.
Hon sågs av J*udith i skogen 15e maj på eftermiddagen.
Men det har inte framkommit vad hon gjorde där och jag har heller inte läst att dom konfronterat HD om detta i förhör, vilket ju är märkligt. Grannen upplevde henne som besvärad över att de stötte på varandra där och då.

EDIT: Hon var på geo-tripp med Sillen den helgen
Citera
2020-04-03, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Nej, den har vi inte sett.
Bilden finns i FUP
Aktbilaga 157 B, sid 362

https://www.jottacloud.com/p/tyb3h5fnqkplkf7sptyxmwl6/_54672473ccd84ace87f9174ca89c0b8a_14744946f6a55bdd 6a7bffddcc5b914d783/thumbs/@@147:71240a8393f5f151b35e78781e68a271

Den är från SDs Messenger

2018-05-14 21:04:28(UTC+2

Med anledning av att golvet är av diagonalt lagt brunt klinker ser det ut som att fotot är taget hemifrån hans hall.

Tack👍, ska försöka kolla bilden.

Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Där har vi indicium ..?
Hur kan man resonera bort det? Hur besvarar SD denna fråga? Kanske att spåret uppstått
vid tidigare tillfälle ...?
Om de såg olika ut före o efter? De syntes kanske inte på bild.

Ja SD:s förklaring är ju den, givetvis, att spåren måste ha avsatts i skon vid tidigare tillfälle. Alternativet hade ju varit att erkänna.
Och det verkar han ha bestämt sig för att inte göra.

Tycker det är så märkligt med dessa skor; att, som det verkar, planera ett brutalt och ”spårlämnande” mord och samtidigt välja att ha på sig favoritskorna.
Citera
2020-04-03, 21:19
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Ja, det fanns det naturligtvis. ”K fick veta från K2, som fått veta från X och Y, att Lena var försvunnen. K minns att hon sa till K2, "vad skönt att coco_c inte är hemma". Hon syftade på att han då inte skulle kunna bli misstänkt, då han var utomlands då hon försvunnit. K visste att coco_c och Lena haft en relation och att de ibland varit i luven på varandra. De var två personer med starka viljor som ibland krockade då de inte delade grundläggande värderingar. Som exempel har coco_c berättat om en situation då de diskuterat homosexualitet. Coco_c tyckte att alla var värda lika mycket medan Lenas religion fick hennes att inte dela den uppfattning. Diskussionen resulterade i att coco_c i den situationen åkte ifrån Lena. Konflikterna mellan dem har varit verbala, coco_c har aldrig berättat om våld mellan dem. Lenas agerande, att söka närhet men inte verka vilja ha en relation, skapade en besvikelse hos coco_c.

Har dolt deras namn ovan.

Finns inte något där som tyder pekar på att coco_c skulle vara inblandad. Deras förhållande ska dessutom varit kortvarigt, tidigt 2015. Mer än tre år före mordet. Vare sig coco_c eller LW har talat om något våld eller några konflikter senare. Deras umgänge förefaller vänskapligt och inriktat på GC. Han har haft en senare flickvän. Nä, honom kan du skriva av. Du är missledd.

Citat:
Blivit bjuden på finmal av Joc*ke (som vill ha mer),
lät honom inte stanna efteråt.
26 jan 2018 21 :30

s. 3324

https://www.jottacloud.com/p/tyb3h5fnqkplkf7sptyxmwl6/_54672473ccd84ace87f9174ca89c0b8a_14744946f6a55bdd 6a7bffddcc5b914d783/thumbs/@@147:63f3669805b8439e2b2b883eb8fe6663
Citera
2020-04-03, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Det var inte den dagen.
Hon sågs av J*udith i skogen 15e maj på eftermiddagen.
Men det har inte framkommit vad hon gjorde där och jag har heller inte läst att dom konfronterat HD om detta i förhör, vilket ju är märkligt. Grannen upplevde henne som besvärad över att de stötte på varandra där och då.

EDIT: Hon var på geo-tripp med Sillen den helgen
Vart var det J*udith såg henne? Det var väl inte vid mordplatsen?
Citera
2020-04-03, 21:22
Medlem
Flaskbackares avatar
Har Stefan varit häktad i omgångar, är han häktad nu? Han verkar blivit av med sitt boende läser jag i förhör fast det framgår inte varför? Nån som vet?
Citera
2020-04-03, 21:26
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Han är ledsen att sitta anklagad för mord. Men är han ledsen för att sitta OSKYLDIGT anklagad för mord?

Har han ens uttalat "jag är oskyldig"? Det är mest en massa "jag vet själv om jag är skyldig" och dylika underliga kommentarer. Snart två år misstänkt för mord. Och han skriker inte högt som vem som helst av oss skulle göra: "JAG ÄR OSKYLDIGT ANKLAGAD!!"

Nej, mannen som under 6-7 år pepprat LW med meddelande i alla former dygnet runt, han ringde inte LW eller skrev ett enda meddelande till LW under tiden hon var "försvunnen".

Inget. Vad är mer talande än det? Önskar jag kunde hitta den fina samtalsstatistiken från LW´s telefon dessa dagar. Noll samtal från SD.

#TeamÅsaHiding

Jag har inte läst någonstans att han uttalat sig om att är oskyldig, han visade noll intresse ö.h.t att engagera sig när LW försvann.
Citera
2020-04-03, 21:29
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbackare
Har Stefan varit häktad i omgångar, är han häktad nu? Han verkar blivit av med sitt boende läser jag i förhör fast det framgår inte varför? Nån som vet?

Huset har han kvar, Det var väl avspärrat fram till rättegången, I alla fall som jag kommer ihåg.Men HD flyttade till ett eget hus.
Citera
2020-04-03, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osamaj
Vart var det J*udith såg henne? Det var väl inte vid mordplatsen?

Hon uppgav bara skogen. Under en promenad med sina hundar. Så jag antar att det inte var vid mordplatsen.
Har ett vagt minne av att HD berättade att hon var ute på nån typ av runda/slinga, men hon säger att det var EFTER att SD togs in på förhöret på kvällen. J*udith verkar säker på att det var mellan 16-17.
Citera
2020-04-03, 21:31
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Huset har han kvar, Det var väl avspärrat fram till rättegången, I alla fall som jag kommer ihåg.Men HD flyttade till ett eget hus.

Ahaa ja det låter ju rimligt, vet du om han är/har varit häktad?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in