2020-04-03, 20:20
Medlem
Konfucius2s avatar
Frankrike 1100 döda...

https://www.worldometers.info/coronavirus/

Europa och USA hårt drabbat...
Citera
2020-04-03, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Galenvarld
Undrar bara när denna masspsykos kommer ta slut?

Förhoppningsvis snart.

1980 dog 2,6 miljoner av mässling.

Hittils har 36 miljoner dött av HIV.

6 miljoner barn under 5 år dör årligen av sjukdomar och näringsbrist i världen. Inte en jävel bryr sig.

Nu dör sjuka och gamla (och enstaka unga defekta individer) och hela världen får masspsykos.
Senast redigerad av Koshar1 2020-04-03 kl. 20:24.
Citera
Bannlyst
Vi ligger i krig, med en osynlig mördare, ett biovapen. Dags att komma över chocken, och gilla läget mina vänner.

Vi fixar detta i Sverige, och följer de riktlinjer vi fått!
Citera
Medlem
Sextiopluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Jag tolkar det som att de vill ha möjlighet till att snabbt vidta kraftigare åtgärder. Eller tror du att de vill ha carte blanche för att kunna ge råd om att inte hamstra toapapper..?

https://www.expressen.se/nyheter/coronaviruset/regeringen-begar-okad-makt-for-att-stoppa-viruset/

Stoppa resor kors och tvärs. Många ignorerar de frivilliga reglerna. Utse Löfve'n till diktator för ett halvår. Som i det gamla Rom.
Vi kommer ingenstans med dialogpoliser längre. Kör hårt.
Citera
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kansascityshuffle
Nej. Jag lever i ett land som befinner sig under en allvarlig kris och fortfarande har vidöppna dagis och skolor. Tycker det är så sjukt att jag börjar leva i förnekelse.

Citat:
Ursprungligen postat av MollyCule
Ganska lugnt här i Jämtland.

Smittskyddsläkaren tror att vi kommer nå toppen om 2-3 veckor och att det då kommer vara 50 personer som behöver sjukhusvård.
Läkaren (hela sjukvården) går efter FHMs prognos som ganska uppenbart baseras på felräkning.

Håll dig frisk och ta hand om dig!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av milofo
Ja. Det är så jävla kallblodigt. "Hantering av etisk stress hos personalen" liksom. Ja, så kan man ju också kalla det när man tvingar vårdpersonal att välja vem som ska leva och vem som ska dö och aktivt drogar ner folks föräldrar så dom inte ska högljutt vädja om sina liv när dom kvävs till döds.

Önskar jag fick välja vem som skulle leva och dö jag också. Kan tänka mig några namn som skulle "prioriterats bort".
Ptja, det är ju en resursfråga i grund och botten. Tillgång och efterfrågan fast på en annan nivå - allt åt alla är ju en god tanke, men inte alltid realistiskt. Triage är en lastgammal princip inom vården.

Sen har du ett fantasifullt och målande sätt att beskriva det hela på. Kudos för det åtminstone.
Citera
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MikeHanlon
Sannolikt är det så ja.

https://www.washingtonpost.com/health/the-coronavirus-isnt-mutating-quickly-suggesting-a-vaccine-would-offer-lasting-protection/2020/03/24/406522d6-6dfd-11ea-b148-e4ce3fbd85b5_story.html

Hoppas du inte är en sån som kommer anklaga mig för att sprida "judisk propaganda" nu.

Absolut inte. Hoppas innerligen att det finns immunitet. Jag tar 1 år om det finns. Det kommer innebära massvis i att bekämpa det här skitviruset. Vi måste ju se detta som just ett skitvirus. Det är ingen vanlig influensa. För att bekämpa den måste vi totalt utrota den.
Citera
2020-04-03, 20:22
Medlem
När allt det här är över och solen går upp över ett Sverige där många förlorat en anhörig eller en mor, far eller morfar, då ska ansvaret utkrävas för spillt liv och lidande. Alla pk kramare och urbana genusvurmare som inte begrep att de störtat landet ner i avgrunden bör då ligga lågt.
Citera
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Tror att kineserna tänker som du gör att man måste få fram ett vaccin. Global Times rapporterade idag följande:

Så kanske kineserna blir först med ett vaccin och tjänar storkovan från Europeiska länder.

Tjineserna har plagierat allt ifrån väst, vad man skapat. Utan hänsyn till internationell lag. Ser det som västvärldens skyldighet att dra en fet fuling tillbaka !

Nobelpriset i medicin till den första icke-Tjinesen, som klarar att kopiera vaccinet rakt av..
Citera
Medlem
Det verkar som de flesta här glömt att man kan ha självvald karantän, som typ halva USA gör, De har inte heller utegångsförbud (osäker New York)
Ni som förespråkar total nedstängning och poliser på gatorna hur tänker ni där?
Det har gjorts saker som underlättar, karensdag bort, jobba hemma, minska tecken sjuk var hemma osv.
Så ni som är så oroliga stanna då hemma. Låt dem som går ut smitta sig själva, mer immuna när ni sen kommer ut om en månad.
Smittan är redan spridd till dem som är "instängda" äldreboende, så där finns inte mkt att göra mer än besöksförbud, vilket är gjort.
Varför gnället?
Citera
Medlem
MikeHanlons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Absolut inte. Hoppas innerligen att det finns immunitet. Jag tar 1 år om det finns. Det kommer innebära massvis i att bekämpa det här skitviruset. Vi måste ju se detta som just ett skitvirus. Det är ingen vanlig influensa. För att bekämpa den måste vi totalt utrota den.

Såna här svar har jag ju fått tidigare nämligen

(FB) Dödligt virus från Kina orsakar panik (2019-nCoV, SARS-CoV-2, COVID-19)
Citera
2020-04-03, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zebrima
Diamond Princess har nu 11 döda, vilket motsvarar strax över 1,5%. Det bär fortfarande 82 sjuka, varav 10 kritiska fall som man inte vet utgången på. Skulle alla dessa 10 dö, blir det 3%. Så man vet fortfarande inte dödligheten på Diamond Princess.
För att vara tydlig är det räknat av andelen som testat positiva, inte andelen passagerare på båten. Det är 3 promille av de som var på båten som dött.

Av de som dog var en kvinna i spannet 60-69, resterande över 70 eller 80.

En tredjedel av alla passagerare på båten var 70+.

Det var extremt många fler som testade positivt bland äldre, jämfört med yngre. Blir man inte smittad om man är ung?

Troligare är att testet är för dåligt. Det är inte godkänt för test på asymptomatiskt smittade:

https://www.mercurynews.com/2020/03/19/coronavirus-false-test-results-with-the-push-to-screen-come-questions-of-accuracy/

Så det kan finnas ett stort mörkertal bland passagerarna på Diamond Princess.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in