2020-04-03, 18:39
Medlem
Amadeusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Breaking News!!! Covid 19 är inte farligare än den redan existerande coronan som cirkulerar hos människor!!!

Prof. Dr. med. Sucharit Bhakdi
https://www.youtube.com/watch?v=LsExPrHCHbw&t=4m12s
(Sätt på undertexter)
Är det därför det har dött 6 gånger fler under mars månad än förra året i ett litet samhälle i Italien på 10 000 invånare? (Minns inte namnet )
Citera
2020-04-03, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Tysklands främsta expert.

Okej tack Ska studera det han sagt, vid tillfälle
Citera
2020-04-03, 18:41
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Troligen morfin och fentanyl.
Morfin och sederande preparat.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
Jodå, det har rapporterats ända från början.

Skrämmande. Fast dom som går runt utan symptom har även dessa människor attack mot organen undrar jag.
Citera
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solveig70
Öppna upp samhället. I stort sett alla normala människor har redan exponerats för Corona .
Sjukvårds personal har tex inte heltäckande klädsel deras barn går förskola o träffar andra barn som träffar andra familjer så kan virus föras vidare utan att någon blir särskilt sjuk. Samhället är helt kontaminerat ! Börja gå tillbaka till arbetsplatser, starta fotbolls matcher etc man kan fortfarande undvika smitta om man är riskgrupp.
Svaret i resonemanget är logiskt men annars kan masstest visa det.

Du förstår inte att det inte skulle gå, va? Folk har för alltid ändrat sina liv och sina beteenden. Om viruset försvinner går många tillbaks till sin gamla live men inte alla. Om smittspridningen tar ny fart på grund av ny lössläppthet, då kommer ingen vilja träffa dina barn och inte gå på några fotbollsmatcher. Hjälper inte att du skriker dig hes.
Även om FHM skulle kommendera ut folk trots att smittan finns kvar kommer vara och en att själva avgöra hur de vill göra.
Citera
Medlem
MikeHanlons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minkapten
Bryr sig folk här i Sthlm inte speciellt mkt? Hur kan ökningen ske så mkt mer här än tex Gbg?
Visst folkmängd men alla har samma förutsättningar

Tunnelbana.
Mer självisk befolkning än Göteborg.
Sämre smittspårning i tidigt skede.
Arlanda och inflöde av turister.
Osv
Citera
2020-04-03, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjallepetter
Exakt. Folk är så fästa vid döden.
Man kan dö av corona visst, men jag är mest rädd för alla de vidriga symptom som drabbar de flesta som insjuknar.

Och vad är detta för symptom du tänker på?
Citera
Medlem
Färsk rapport inifrån KS Solna IVA, iofs inte corona avd. men hon (släkting) slutade kl 18 och berättade att det blir i helgen allt kaos kommer att starta, hade varit hyfsat lugnt under dagen men de hade haft en repeterande genomgång av vad som väntas även för vanliga IVA då de mest troligen kommer att få stötta corona IVA.

Iofs. ingen jätte nyhet då media flaggade för det redan igår men nu fick iaf. jag det bekräftat, platserna kommer att ta slut, dödstalen kommer mest troligen att öka snabbare.

Själv sitter man här och undrar lite över andra länders kurvor, om någon har tid att kolla så är jag mycket intresserad av att veta.
Vi ser ju just nu ungefär en dubblering var 3e dag i antal döda och det lär ju dröja innan den avtar.
Över tid, hur ser det ut för andra länder i början och vidare efter de satts i karantän ?

Min teori säger att vår redan branta kurva kommer att bli brantare, än mer nu när det blir fullt på sjukhusen.

Jag tar tacksamt emot alla möjliga siffror, totalt eller per 1M invånare.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av petnomi
Räknar du på en dödlighet på 0,5%? om du ser till dagens siffror över smittade och döda ser du att den siffran inte stämmer.
Den korrekta siffran är mellan 4-5% dödlighet och den ligger närmare 5%.
Det går absolut inte att räkna på det sättet. Det finns mörkertal bland såväl smittade som döda - vi testar inte ens brett längre, så testningen ger en kraftig överrepresentation av allvarliga fall - de officiella siffrorna är helt enkelt irrelevanta.

Viruset har en dödlighet på 1-2%, högst troligt i den lägre änden av skalan. Jag säger 1,2%.
Citera
Medlem
jack.danielss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minkapten
Bryr sig folk här i Sthlm inte speciellt mkt? Hur kan ökningen ske så mkt mer här än tex Gbg?
Visst folkmängd men alla har samma förutsättningar

Horder med stekare som åkte till italienska alperna, horder med hbtq människor som tvunget skulle tränga ihop sig på en mellofestival, mitt under det mörka hotet under uppsegling. Behövs nog inte mer förklaring än så!
Citera
2020-04-03, 18:43
Medlem
petnomis avatar
Israeli Scientists Say Coronavirus Vaccine Could Be Ready for Human Trials by June

A team of Israeli researchers at The Galilee Research Institute (MIGAL) says they could have a coronavirus vaccine ready for human trials by June 1, according to a report by The Jerusalem Post.

It will become available in Israel first, when it is produced for the market.

Dr. Chen Katz, group leader of the MIGAL’s biotechnology group, told the newspaper Thursday, “We are in the final stages and within a few days we will hold the proteins – the active component of the vaccine.”

The group has already developed an effective vaccine against IBV, the avian Coronavirus Infectious Bronchitis Virus. It was during their pre-clinical trials at the Veterinary Institute on the IBV vaccine that the group discovered the genetic similarity of the IBV coronavirus to the human COVID-19 coronavirus, which researchers said uses the same infection mechanism.

Because the vaccine in development will be oral, “the quality of this kind of vaccine should be closer to food regulations than pharma regulations or somewhere in between,” Katz said “We hope that we will not need to go through the complete purification process like in the drug industry, because that could delay us.”

KÄLLA.Jewishpress.(Se länk)
https://www.jewishpress.com/news/israel/israeli-scientists-say-coronavirus-vaccine-could-be-ready-for-human-trials-by-june/2020/04/02/
Citera
2020-04-03, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjallepetter
Exakt. Folk är så fästa vid döden.
Man kan dö av corona visst, men jag är mest rädd för alla de vidriga symptom som drabbar de flesta som insjuknar.

Och att det är fullt på sjukhusen om man råkar ut för en olycka eller får blindtarmsinflammation.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in