2020-04-03, 18:35
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDR
Inte ens 500 har dött men Stefan Löfven säger att tusentals svenskar kommer dö.
Jaha och varför gör Stefan Löfven inget då?? Vill han att tusentals ska dö? Är det planen Folkhälsomyndigheten har??

Han anser att han har gjort sitt !
(avsaknaden av handlingar talar ju för det)
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmslivet
Jag har själv ofta varit överoptimistisk i mina "prognoser". (Tippade 30-40 döda om dagen denna helg, oj.)

Men just nu har vi drygt 50 döda om dagen, det ger 500 på 10 dagar. Men ökning har varit långt högre än 100% i veckan, under 150 döda 13:e April känns långsökt. Ett snitt kanske blir strax under 100, säg 90, de närmsta 10 dagarna. Då är vi redan uppe i 1250 döda. Därifrån lär det fortsätta öka tills vi ser effekterna av en "lockdown", eller till början av Maj då det klingar av kring 500 döda per dag.
25.000+ döda eller lockdown-limbo väntar.

Min "prognos" kanske är för optimistisk men så mycket som 500 döda per dag kan jag inte tänka mig. Vi vet för lite var som händer i våra utanförskapsområden och hur det egentligen är på äldreboendena, det surrar rykten och blir svårt att överblicka. Jag kan tänka mig som mest 70-80 döda per dygn och även det är en hög siffra.
Citera
Medlem
JackArrows avatar
Den dag då svenska staten bedriver falskspel och förräderi mot sina medborgare samt medgrannar, är dagen då folket måste ut och demonstrera mot statsskicket. Detta gäller för övriga européer och länder. Detta gäller alla som hotar folkhälsan samt de som stödjer den här politiken bara för att "rädda ekonomin" innebär "rädda våra bolån". Hoppas hela skitet kraschar för om man inte kan ha en gnutta medmänsklighet till sina äldre och sjuka, ja då får väl alla ta del av samma kaka.
Citera
Medlem
Creaturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Jag kommer ihåg en intervju med någon brittisk (?) expert som sa att han kände både Tegnell och Giesecke som briljanta hjärnor. Nu kommer jag inte ihåg vem han var men han intervjuades i samband med Sveriges icke-strategi.
Det är nog inget fel på deras IQ i varje fall.
Citera
2020-04-03, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kansascityshuffle
Närmare 3000 kompis. Finns billigare och dyrare och olika varianter men det är din hälsa vi pratar om. Du får ett fräschare hem, du slipper även mycket damm och sparar tid på att städa.

Vår luft är giftig om du bor i city så det är en bra investering.

Googla bästa luftrenare. Kolla recensioner.

Vill du ha tips, skicka PM. Kolla efter HEPA-filter. Bry dig inte om appar och annat trams.
Min är som en security guard. Minsta lilla så lyser den i en annan färg och arbetar.

Kompis 😃
Citera
Medlem
Som siste svensk har nu även Stefan fattat vad som är på väg att hända:

Citat:
Tusentals svenskar kommer att dö i covid-19, säger Löfven i en intervju med DN.

"Vad var det vi sa?"
Citera
Medlem
tjallepetters avatar
Sverige, i kontrast till jämförbara länder, befinner sig just nu på en farlig väg.

Befolkningen är hjärntvättad att fortsätta leva som vanligt förutsatt att man tvättar händer.
Det är en falsk trygghet som regimen förmedlar.

Dr Anders Tengele tjatar på varenda presskonferens om att folk inte ska gå till jobbet om de känner sig sjuka. Det Dr Tengele inte är ärlig med är att man inte behöver ha symptom för att kunna smitta andra. Det är redan officiellt och publicerat i medicinska tidsskrifter. Men Dr Tengele har väl inte tid att läsa sådana utan medverkan i Skavlan går före.

Jag förväntar mig inte mycket av Dr Tengele. Han har kommit med så sinnessjuka påståenden sen januari att allt den mannen säger bör tas med en näve salt.

Jag förväntar mig inte så mycket av den svenska befolkningen heller. Milslånga köer utanför systembolaget, folk i kollektivtrafik, folk ute och tjoar i stan, inga regler i mataffärer.

Nu är det var man för sig själv. Good luck.
Citera
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Adidas.
Nej det är företrädelsevis unga. När det gäller Corona är det företrädelsevis 80-100 åringar, som är multisjuka och som kommer dö inom kort.

men för helvete är du heeelt dum i huvudet eller? Tror du att det är så djävla skoj för en 40åring att ligga sjuk med feber och hosta i flera veckor. Det handlar inte bara om att leva eller dö. Min kollegas man blev sjuk i alperna under sportlovet och det här är tredje veckan han ligger hemma däckad i hög feber.
Citera
2020-04-03, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
8000 i Stockholm tills 1a maj skulle kräva mellan 288 och 300 döda om dagen, vi är inte i närheten av de siffrorna i dagsläget

Helt rätt som du säger. Det är helt orealistiskt att det skulle kunna bli sådana dödstal. Men jag är ingen expert, jag glor bara på statistik
Citera
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Jag tror den officiella linjen numera är "jättemånga kommer att dö men vi har haft en klok strategi och hade vi inte haft den hade ännu fler dött".

Vi får se hur länge den linjen håller - med tanke på journalisternas lojalitet med makten så är min gissning ett litet tag till.
Ärligt talat så tror jag ingen kommer att ställas till svars för detta i vanlig ordning. Möjligtvis någon stackars underhuggare som skickas iväg som ambassadör i något fjärran land.

Men jag har inget emot att ha fel och bli överraskad och att det för en gång skull händer något med de som skulle ha tagit sitt ansvar under denna kris.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Copernicus
Har en känsla av att fler kommer att stämma staten för att den låtit tusentals människor att dö. Det som inte går att försvara är att staten inte har vidtagit restriktioner och åtgärder för att undvika massdöd. Hoppas att anhöriga till avlidna personer går vidare och stämmer staten.
Lycka Till att stämma staten!
Citera
Medlem
Milldues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Som siste svensk har nu även Stefan fattat vad som är på väg att hända:

"Vad var det vi sa?"

Flashback har rätt igen som med allt annat..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in