2020-04-03, 18:03
Medlem
MikeHanlons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Hade det inte varit smartare att bunkra syrgas istället för morfin? Vad ska man med morfin till? Det är luft som behövs.

Inte lika plågsamt när man dör.
Citera
Medlem
kazangass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kansascityshuffle
Luftrenare. Den lyser rött (gift) när jag öppnar dörren. Undrar om folk förstår att vi inte lever i en giftfri miljö.

Rekommenderas!
Eller så märker den att lufttrycket i rummet ändras. Detta för att visa att du har ett fönster öppet exempelvis.
Citera
Medlem
kansascityshuffles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Vid frikort kunde medicin plockas ut förut men nu är de restriktiva och du måste vänta längre mellan uttagen. Kan alltså inte ta ut gratismedicinen och bunkra. Frikortet blir lite åtsidosatt om man säger så.
Men det märks på apoteken att de har mindre tillgång till olika läkemedel.
Man får en ask. Kom tillbaka om några dagar och hämta den andra asken.
Jag skulle hämta migränmedicin fanns endast en ask. De ransonerar eller vad de gör. Har inte allt hemma osv.

I see. Du kollar väl förstås på kronans apotek, apotek hjärtat och apoteket via nätet?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lallisen
De är där på lunchen och handlar.
Lunch är en kort paus under dagen som de som arbetar har.
Arbete är en sysselsättning som många vuxna ängnar sig åt.
De som arbetar får lön.
En del av lönen går till skatt åt samhället.
Samhället betalar ut en del av skatten i bidrag till socialfall som du.
Sluta bit den hand som föder dig.

Sluta upp med tramsiga bortförklaringar och ursäkter. De borde inte göra så, det är fruktansvärt oansvarigt och egoistiskt. De måste väl vara medvetna om smittorisken vid det här laget. Fattar du inte hur jävla korkat det är? De kan beställa hem öl, vin och sprit online. Förövrigt jobbar jag och betalar skatt.
Citera
2020-04-03, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Afrika är inte Stockholm
Haha då har du aldrig varit i Järva.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Jag har livslång immunitet mot många av de sjukdomar vilka jag har vaccinerat mig mot.
Ja, men det är sjukdomar som man bara kan få en gång, sen får du livslång immunitet.

Då måste man ändå i regel vaccineras flera gånger för att uppnå det.
Citera
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av welcometoreality
766 döda i Italien igen idag.
Usch tycker det är så hemskt och overkligt att se siffrorna från både Italien och Spanien. Ett Estonia om dagen. Dag ut och dag in.
Hur hinner de ta hand om alla döda tex.
Citera
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
8000 i Stockholm tills 1a maj skulle kräva mellan 288 och 300 döda om dagen, vi är inte i närheten av de siffrorna i dagsläget

Det är lite tidigt att ropa hej!

Vi vet väldigt lite om hur situationen ser ut om en vecka eller två.

Förhoppningsvis så har det haft effekt att så många Stockholmare frivilligt jobbat hemifrån de senaste veckorna.
Citera
Medlem
Soterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
I en stor stad möter en ej smittad människor där andelen som redan haft covid-19 och därmed inte smittar är 60%

I en liten by möter en ej smittad människor där andelen som redan haft covid-19 och därmed inte smittar är 60%

Jo, men jag menar att det borde vara skillnad om där är "långt mellan gårdarna" eller motsatsen, om du förstår vad jag menar.
I en större stad kommer man snabbt upp till 60% medan det i en liten by inte bara tar längre tid att uppnå 60% utan att också sjukdomen hinner dö ut innan.
Citera
2020-04-03, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solveig70
Öppna upp samhället. I stort sett alla normala människor har redan exponerats för Corona .
Sjukvårds personal har tex inte heltäckande klädsel deras barn går förskola o träffar andra barn som träffar andra familjer så kan virus föras vidare utan att någon blir särskilt sjuk. Samhället är helt kontaminerat ! Börja gå tillbaka till arbetsplatser, starta fotbolls matcher etc man kan fortfarande undvika smitta om man är riskgrupp.
Svaret i resonemanget är logiskt men annars kan masstest visa det.

Ja sjukt nog har du nog rätt. Vi körde på flockimmunitet- vi lär komma upp i ett par 1000 döda- men sen är det över. Det är redan försent att göra något.
Stäng in sthlm bara! Låt smittan dö ut här.
Citera
2020-04-03, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Du verkar väldigt målinriktad med det budskapet. Jag har förstått att du tycker det är hemskt att gå ut i luften. Får se hur allt går. Hur ska det bli när alla får gå ut igen?
Det ska göras tester på allmänheten, inte alla men för att få en bild hur sjukdomsbilden ser ut, vilka som har eller har haft corona. Det kommer nya besked sedan gällande hemkarantän eller om de lättar på den. Jag älskar att vara ute i friska luften så det ser jag framemot men det är inte prio nu som du förstår 😀
Citera
2020-04-03, 18:06
Medlem
Citat:
8000 i Stockholm tills 1a maj skulle kräva mellan 288 och 300 döda om dagen, vi är inte i närheten av de siffrorna i dagsläget
Vi låg väl på runt 100 döda för en vecka sedan. Nu 350, runt 900 om 1 vecka? 2200 om 2 veckor? 5500 om 3 veckor? 14000 om 4 veckor? Nu tar ju IV platserna slut i helgen så antagligen ökar dödstalen ännu snabbare från och med nästa vecka..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in