2020-04-03, 17:59
Medlem
gloffgloffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Den blev lite klurig för mig men Anders Tegnell är inte Dr Fauci

FHM ha nu fått erkänna att asymptomatisk smitta existerar. Möööööööördare.

Länk?
Citera
2020-04-03, 18:00
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Jo men så illa tror jag inte det kan bli. Trots allt är det ju så att dom flesta klarar viruset. Detta är inte Digerdöden. Men jag underskattar inte det. Beräknar 1600 döda alltså i början av maj och sedan vem "fan" vet vad som händer, men troligen har det peakat då.

8000 i Stockholm tills 1a maj skulle kräva mellan 288 och 300 döda om dagen, vi är inte i närheten av de siffrorna i dagsläget
Citera
Medlem
Öppna upp samhället. I stort sett alla normala människor har redan exponerats för Corona .
Sjukvårds personal har tex inte heltäckande klädsel deras barn går förskola o träffar andra barn som träffar andra familjer så kan virus föras vidare utan att någon blir särskilt sjuk. Samhället är helt kontaminerat ! Börja gå tillbaka till arbetsplatser, starta fotbolls matcher etc man kan fortfarande undvika smitta om man är riskgrupp.
Svaret i resonemanget är logiskt men annars kan masstest visa det.
Citera
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Man glömde också att se till att gamlingarna höll sig inne, eller om inte annat höll sig ifrån folk.

Nej, du vet inte vilka som bor på äldreboenden. Dessa är idag mycket gamla, ofta över 90. Man får sällan nån plats på dessa boenden nuförtiden innan man är extremt gammal. Dessa gamlingar är ytterst orörliga och ofta sjukliga och är garanterat inte ute på stan och dräller. De 70-80-åringar du ser i affärer och bussar bor mycket sällan på äldreboenden utan snarare i egna hem.
Citera
2020-04-03, 18:01
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joeykiller
Enligt vissa så ska det vara 200 000 i slutet på 2020. Tillåt mig att vara skeptisk.

Skepsismen är enorm här med, det finns de i tråden som verkar tro att detta är spanska sjukan 2.0
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gustavssons
Folk här har tagit till sig riskerna med viruset och väger man 3-4 veckor med lite obekvämt och instängd mot att ha livet i behåll så är valet enkelt.
Du verkar väldigt målinriktad med det budskapet. Jag har förstått att du tycker det är hemskt att gå ut i luften. Får se hur allt går. Hur ska det bli när alla får gå ut igen?
Citera
Medlem
kansascityshuffles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Ja, det går säkert bra. Synd om dem bara som bor i trånga lägenheter. Du lever i en storstad, vi bor i en mindre. Inte tätt med folk, så det är enklare att gå ut här utan att vara nära nån.

Luftrenare. Den lyser rött (gift) när jag öppnar dörren. Undrar om folk förstår att vi inte lever i en giftfri miljö.

Rekommenderas!
Citera
2020-04-03, 18:02
Medlem
Jag tror vår statsepidemiolog är kvar för att Löfven då plötsligt framstår som klok i jämförelse...
Citera
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 235711
Nu har jag även delat in Kazakstan, Algeriet och Ukraina i regioner (gjorde dessutom Turkiet tidigare idag) se länkar under

Data är fortfarande från i morgon tidigt (det tar numera kanske 7 timmar att uppdatera kartan så gör det bara en gång om dagen), men tycker det är intressant att se de nya regionala indelningarna. Tycker man nu med indelat Ukraina extra tydligt ser "Moldavien-klustret" eller vad vi nu ska kalla det. Hur det är många smittade och börjar dö en hel del i Moldavien, i Ukraina norr för Moldavien samt regioner i Rumänien när Moldavien.

Bekräftade smittade per miljon invånare:
https://i.ibb.co/JnhyzJF/covid19-20200404.png

Döda per miljon invånare:
https://i.ibb.co/nbpb75N/covid20dead-20200404.png

Observera att det är stora bilder med mycket detaljer så ni kan zooma en hel del.

Du gör ett enormt jobb med kartorna. Tack!
De är mycket användbara.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Skepsismen är enorm här med, det finns de i tråden som verkar tro att detta är spanska sjukan 2.0
Vänta du bara.afrika är kvar..
Citera
2020-04-03, 18:03
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lallladin
Vänta du bara.afrika är kvar..

Afrika är inte Stockholm
Citera
2020-04-03, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kansascityshuffle
Luftrenare. Den lyser rött (gift) när jag öppnar dörren. Undrar om folk förstår att vi inte lever i en giftfri miljö.

Rekommenderas!

Vad menar du? Att det finns gift i luften där du bor
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in