Citat:
Jag som började?
Det var snarare du som svarade på mitt inlägg och med en fräck ton började kritisera min fakta, så ta och håll truten du:
Citat:
Och vilka hot har jag yttrat mot dig? Att nyreggade användare åker ut fort?
Det är bara ett konstaterande, inget hot mot dig personligen.
De flesta nyreggade klarar faktiskt inte av att hålla reglerna och tillslut blir de avstängda.
De som funnits här länge (som jag sedan 2005) vi har tydligen klarat oss.
Sålänge råden är vetenskapligt vedertagna så är det inga problem.
Att FFP3-masker är godkänna för bruk vid virus är ju självklart, annars skulle inte alla läkare och sjukskötare använda dem, eller hur?
Annars skulle väl 99% av sjukvårdsstyrkan redan vara smittade vid detta laget, eller hur?
Jag kan hålla med dig om att mekaniska P3 filter som ex. finns på Sundstöm-maskerna är en promilles till en halv procent bättre än FFP3-maskerna, men den differensen är endast marginell.
Jag äger själv både S-100 och S-900 masker med P3 filter, men kör ändå med FFP3 engångsmasker när jag drar på butiken eftersom jag vet att de erbjuder mer än fullgott skydd, och är dessutom mer behagliga.
Slutligen kan jag bara notera att du registrerade dig i Februari 2020, alltså för blott en månad sedan.
Du har sedan registreringen formligen skitit ut 1460 inlägg, grovt räknat på 30 dygn så är det ~49 inlägg per dygn... du kanske ska ta och lugna ned dig lite?
Jag förstår att du mår dåligt när du hänger på virus-formuet varenda vaken timme.
Eftersom du har så mycket kunskap om maskers skydd så antar jag att du då även äger minst en sådan, så varför inte ta och gå ut i solen och få dig lite frisk luft,det kanske får dig på bättre humör?
Senast redigerad av kato85 2020-04-03 kl. 15:47.
Senast redigerad av kato85 2020-04-03 kl. 15:47.