2020-04-03, 13:08
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeff.Beck
Men ändå försent, de var mitt i smitthärdens centrum. Lite som FHM inte förstod att det största nöjet för invånarna i Lombardien var att åka slalom...

Med andra ord hade de kunnat göra som Sverige och sluppit det lidande som nedstängningen fört med sig.
Citera
2020-04-03, 13:08
Medlem
aina08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SeanAvery
Jag börjar undra hur många troll det sitter och trycker på den chatten, har sett mängder av liknande saker och AB publicerar ju dom istället för vettiga saker som andra skriver in
De finns nog ett och annat troll där som överallt. Men det är ju massor av frågor som aldrig kommer ut, och massor av människor som aldrig ställer sin fråga. Lägg sen till alla dom som inte ens undrar utan bara tar beslut att deras ego viktigare än andras säkerhet och framtid.

Aftonbladet svarar mest på samma typ av frågor. Dom har inte koll själva och vill inte svara på frågor som sätter dom själva i ett ansvarsläge. Oftast länkar de bara till svar.
Citera
2020-04-03, 13:10
Medlem
Här ser man statstik hur lite tester Sverige gör.
https://pbs.twimg.com/media/EUqu8wHUwAEs4hR.jpg

Sverige: 31 plats!
Citera
Medlem
infidels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milldue
När man vaccinerar sig kommer kroppen att under en tid vara extra känslig för infektioner medans kroppen kömpar för att skapa antikroppar för det du vaccineras från. Så under några veckor kanske månader kommer du vara mer känslig för ex corona viruset.

Misstänker att din doktor kommer upplysa dig om detta innan du vaccineras.

Influensavaccin har visat sig göra den vaccinerade mer känslig för coronavirus i tre-fyra månader.
Citera
Medlem
aina08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paladin
Människor är dumma i huvudet. Så är det bara. På mitt jobb låter det "Hej! Vaknade med lite förkylning och halsont i morse men inget jag tänkte att jag behövde vara hemma med. Det hade jag ju inte varit i vanliga fall! Vad tycker ni"? *smiley*

Svenssons vill ha, nä MÅSTE ha, någon som fattar beslutet åt dom annars blir det kaoz i hjärnan är min slutsats. I en större skala har vi ingen ledare för landet som fattar ett klart och tydligt besked nu och detta kommer stå oss än dyrare. Människor i Sverige vill inte ta egna beslut.

Citat:
Ursprungligen postat av SeanAvery
Hur hjärndöda är folk, dom hittar till AB chatten men dom kan fan inte googla symtomen och råden själva
Man önskar ju att Löven & co kunde läsa detta själva så dom förstår vad det är för befolkning dom har att göra med. Men dom pratar väl bara med varandra och där är alla så ansvarsfulla...
Idiotin har inga gränser, inte ens nu när folk dör som flugor.
Citera
2020-04-03, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
565 döda i Schweiz som införde kraftiga restriktioner tidigt.

Nja, Schweiz hade stora svårigheter med sina åtgärder, eftersom mycket bygger på direkt demokrati, och kantonerna har en hög grad av självständighet, och många av dem gjorde som de ville.

Schweiz stängde inte ner allt förrän den 16 mars, och större folkmassor och några andra åtgarder kom 20 mars, så det är för tidigt att se effekten ännu, men det verkar gå bra såhär långt, så de har antagligen gjort något rätt?
Senast redigerad av Kurt7777 2020-04-03 kl. 13:14.
Citera
Medlem
Tercios avatar
Jag handlade häromdagen på morgonen mat för ett antal tusen, mest torrvaror som håller länge och vissa konserver, iförd FFP3 mask. Det gick helt fint. Var väl någon som glodde men de flesta brydde sig inte ens. Mycket mindre uppmärksamhet än förväntat. Var dock självklart den enda som hade mask och allmänt mycket äldre riskpersoner i butiken.
Citera
Medlem
severustheemperors avatar
Någon som minns i vilket tv-inslag, DR Tengele sa att han ej försökte stoppa spridningen.
Citera
2020-04-03, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idiotsverige
Fel, sluta repetera Tegnell-lögner.
Jag kanske uttryckte mig fel. Om du läser mina tidigare inlägg du ser att jag tänker 100% tvärtom.

Minst 30 % visar ingen symptom trots att de är sjuka . Ca 80 % alla smittas från de asymtomatiska .
Viruset smittar från droppor som man släpper ut när man pratar och skrattar. Inte bara efter nysningar.
Därför man måste hålla sig minst 2 meter avstånd.
Alla måste använda munskydd för att minska smittspridningen.
Citera
Medlem
Anders Tegnell som gästar SVT:s ”Skavlan”.
– Jag tror alla blev chockade när det blev som det blev i Italien.

Men varför lyssnade han inte på italienarna? De bönade och bad att vi inte skulle göra som dem och vara naiva? Det fanns gott om tid att lyssna på Italien för att förhindra detta.
Citera
Medlem
exexexexs avatar
Alla stormakter ser hur effektiv den här smittan är, den får alla länder ned på knä.
Virus bli det nya kärnvapnet.
Vilken stormakt skapar det mest skrämmande viruset, och hotar med att släppa det löst om ni inte gör si eller så...
Citera
Medlem
C19 visar mer döda än Folkhälsomyndigheten vilken sida stämmer?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in