2020-04-03, 13:03
Medlem
Milldues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av petnomi
Tack för tipset, då ska jag ha detta i minnet tills jag träffar läkaren nästa gång, mitt immunförsvar är väldigt dåligt så jag ser detta som en nödvändighet och ett absolut måste.
jag hade aldrig tänkt på detta om det inte vore för C19, nu vet jag bättre och gör vad som måste göras.
Ha en bra dag!

När man vaccinerar sig kommer kroppen att under en tid vara extra känslig för infektioner medans kroppen kömpar för att skapa antikroppar för det du vaccineras från. Så under några veckor kanske månader kommer du vara mer känslig för ex corona viruset.

Misstänker att din doktor kommer upplysa dig om detta innan du vaccineras.
Citera
Medlem
Flera länder i Europa har infört tvång på ansiktsskydd för att hindra spridningen av covid-19. Samtidigt säger Världshälsoorganisationen WHO att allmänheten inte behöver använda sådana skydd.
https://svenska.yle.fi/artikel/2020/04/03/att-anvanda-ansiktsskydd-eller-inte-lander-runt-om-i-europa-infor-tvang-medan-who
Direktiven och kulturen gällande ansiktsskydd är alltså ytterst varierande beroende på var i världen du befinner dig. Det kan utan tvekan leda till förvirring.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av manurihn.32
Dom är väll nationalister. Då skall man inte profitera på sitt eget folk i kristider. Då är det ett nackskott som gäller...
Ska man profitera på andra folk då? Han kunde ju ha sålt maskerna till grodfolket och hjälpt sitt folk och sitt land på det sättet. Var det det som var misstaget? Kanske sålde han till invandrare till överpriser bara. Då gjorde han ju en tjänst till sitt folk.
Citera
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av infidel
Hahnes munskydd var av typen N-95 och ger gott skydd mot corona. Det är svår global brist på andningsmasker och du får betala Hahnepriser (249:-) på Ebay om du ska ha en mask från någon som levererar från lager inom Europa. Vill du ha billigare finns det gott om kineser som säljer masker för 100:- plus frakt, tull och moms med leverans från Kina om du orkar vänta 4 veckor för det finns bara båtfrakt nu när flygtrafiken lagt ner.

Grejen med er vänstersjuka är att ni konstant konfabulerar ihop skit som ingen insatt människa tar på allvar. Till slut så slutar de smarta att lyssna helt på vad ni säger för det är konstant behäftat med påhitt och medvetna missförstånd.

Det hedrar dig att du försvarar en missförstådd entreprenör som bara ville värna om sina medmänniskors hälsa.

Dock så tror jag att skadan redan är skedd när det kommer till fallet Hahne. End of story.
Citera
2020-04-03, 13:04
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hagelskur
Bristvara då kan man höja rejält! Nej, det är f-n inte rätt!

Hade den svenska staten haft beredskapslager så hade man inte behövt acceptera detta men nu gäller ju den trevliga marknadsekonomin som skapar miljonärer varje dag.........
Citera
2020-04-03, 13:04
Medlem
infidels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloffgloff
Tala för dig själv. Jag handlade just med en slipmask.

Men har du tillräckligt stora bollar för att gå med skyddet ner till lokala mataffären och handla? Ingen annan kommer ju att ha skydd och svenskar är livrädda för att sticka ut.
Citera
2020-04-03, 13:05
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Det är knappast 75-åringar på ålderdomshem som vill bränna ner hela landet för nästa generation, för att de ska få avnjuta några år i tvångsisolering. Det är unga människor med egen dödsångest, som de projicerar.

Om du frågar en valfri 75-åring på hem så kommer den säga: ”rädda landet, jag har levt mitt liv, och vill inte spendera min sista tid i isolering”.

När man är gammal och sjuk så är det inte längre tiden man har kvar i livet som är viktig, utan den livskvalitet man har kvar. Tiden betyder ingenting om man inte får leva under den tiden.

Antar att du menar 85 åringar? På mitt jobb är det flera som hoppar in och jobbar extra som är mellan 70-75. De flesta 75 åringar bor inte på något hem utan är oftast riktigt pigga och friska. I många fall friskare än yngre kollegor. Reinfeldt sa att den nya pensionsåldern är runt 75 år. Tror inte det är många 75 åringar som är beredda att offra sitt liv för att den svenska sjukvården är underdimensionerad och inte har någon beredskap.
Citera
Medlem
aina08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Kanske, men jag tror det är individuellt.

Många uppskattar att få tänka lite själva, och ha ett visst mått av styrning av det för att få ihop vardagen, så länge det är sunt förnuft.

Andra gillar att få order där någon pekar med hela handen och säger exakt vad som ska göras.

Sen tycker jag att FHM har en poäng. Om man börjar ha helt onödiga regler, som att två personer som bor ihop inte får gå ut med hunden i par, istället för en och en, så riskerar man att tappa medborgarnas förtroende för den som sätter reglerna.
Ja dom flesta vill nog få tänka själva. Dom flesta har sunt förnuft.
Men i dessa tiden kan man inte lita på de andra då de gör för stor skada.
Självklart finns det regler här och var i världen som är löjliga men nog hade vi kunnat ha skarpare linje i Sverige som faktiskt ger resultat istället för att vara rädda för att kränka någon för att de inte får ta egna beslut om hur de ska leva.
Folk dör på grund av smittspridningen.
Vi skjuter bara tiden framför oss om vi inte stryper spridningen kraftfullt.
Citera
Medlem
Jeff.Becks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
565 döda i Schweiz som införde kraftiga restriktioner tidigt.
Men ändå försent, de var mitt i smitthärdens centrum. Lite som FHM inte förstod att det största nöjet för invånarna i Lombardien var att åka slalom...
Citera
2020-04-03, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .Adidas.
Klart dom ska. Dom kom på att "nä men fan då, nu har vi haft den här karantän läge och trots det ser det inte märkbart bättre ut än Sverige. För övrigt verkar Sverige inte vara någon katastrof heller. Det blev visst inte som i Italien."

Och till råga på det är folket jävligt trötta på det!!!
Vilket man kan förstå.

Karantän för alla är en extrem dålig ide, att vara extremt strikt med att isolera och skydda de i riskgrupperna är det enda vettiga enligt mig. Men ändå har inget land gjort det.

Det dåliga med karantän är att det är ingen hållbar plan. De kommer ju få ha karantän med stängda gränser mer eller mindre tills vi får ett läkemedel eller vaccin.
Citera
2020-04-03, 13:06
Medlem
infidels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Det hedrar dig att du försvarar en missförstådd entreprenör som bara ville värna om sina medmänniskors hälsa.

Dock så tror jag att skadan redan är skedd när det kommer till fallet Hahne. End of story.

Hanhe skulle ha hållit på sina munskydd tills det ligger döda svennar på gatan, då kunde han ha sålt dem för 1000:- styck. Ni vänsterskitar har målat in er i ett hörn med ert skitsnack om att masker inte hjälper för nu kan ni inte själva bära masker utan att se ut som de lögnare och spån ni är. Gott så!
Citera
2020-04-03, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
565 döda i Schweiz som införde kraftiga restriktioner tidigt.

Schweiz ligger ungefär en vecka före oss. De införde sina restriktioner för drygt två veckor sedan och har (därför) sett en vikande trend de senaste dagarna.

I övrigt är det ett mycket mindre land, vilket ger sämre förutsättningar. Dock är det betydligt mindre centrerat än exempelvis Belgien.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in