2020-04-03, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raidrunk
Det där är rent Skitsnack. Finns inga nya avtal. Det kommer att fortsätta. Oljan kommer gå ner mer och aktiner med.
Har ni köpt p.g.a det uttalandet har ni blivit lurade .

Målet är att slå ut skiffer m.m. I slutändan kommer det finnas mindre olje/gasbolag kvar. Gissa vad som kommer gå upp sen och gissa vilka länder som kommer tjäna mycket pengar på det.

Vad är det som är skitsnack? Var talar Trump om ett avtal? Låter som att läsförståelsen är svag eller hittar du bara på?

Förresten kablades detta precis ut... men inte genom Zero Hedge tyvärr..

” OLJA
UTBUDSSÄNK MED 10 MLN FAT/DAG PÅ BORDET VID OPEC+ - RIA (Direkt)
2020-04-03 09:55
STOCKHOLM (Nyhetsbyrån Direkt) Förslag om utbudssänkningar om totalt 10 miljoner fat per dag kommer att diskuteras vid det extrainsatta mötet i Opec+ på måndag, rapporterar den ryska nyhetsbyrån RIA Novosti med hänvisning till källor. Oljepriset lyfte ytterligare på uppgifterna.

Oljekartellen Opecs sekretariat i Wien planerar för ett hastigt ihopkallat möte inom det utvidgade Opec+ på måndag, och den utbudssänkning som enligt RIA kommer att diskuteras är i linje med vad som hävdades från amerikanskt håll på torsdagen.

Således är vägen öppen för en lösning i priskriget mellan Saudiarabien och Ryssland, efter att USA:s president Donald Trump intervenerat under torsdagen. Kreml har dock ännu inte officiellt bekräftat inviten.

Flera delegater talande för de mindre aktörerna inom Opec+ strödde dock lovord över kallelsen till extramöte för att stävja den markant försämrade prissituationen i oljan, som blev konsekvensen av förra mötets misslyckade utfall.”

I sin helhet, och med kommentar om det politiska tjuv och rackarspelet, här: https://www.avanza.se/placera/telegram/2020/04/03/olja-utbudssank-med-10-mln-fatdag-pa-bordet-vid-opec-ria.html

Ett eventuellt avtal på måndag skulle kunna få stor påverkan på börsläget framgent under denna coronakris.
Citera
2020-04-03, 10:26
Medlem
Adiemuss avatar
Vågar man ha kvar sina aktier under helgen/under dagen? Den svenska börsen är så styrd av hur den amerikanska går
Citera
2020-04-03, 10:54
Medlem
167-steg-kvars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adiemus
Vågar man ha kvar sina aktier under helgen/under dagen? Den svenska börsen är så styrd av hur den amerikanska går
Oavsett kostnadsförluster och tidsperspektiv, sälj.
Citera
2020-04-03, 11:03
Medlem
vilka aktier rekommenderar ni nu under dessa tider. Gör gärna en lista och motivera . Clemendo satsade jag på sen förra veckan, och det var på rätt tid.
Citera
2020-04-03, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Läste en makalös (kvinnlig) optimism, Frida Bratt Nordnet:
https://www.affarsvarlden.se/bors-ekonominyheter/sparekonomen-detta-imponerar-i-h-m-s-rapport-6992685

Hon är så imponerad av HMs kvartal. December-februari... I mars sjönk dock omsättningen 46% (fyrtiosex) men det nämner hon i en bisats.

HMs rapport är den första jag sett i världen efter corona. Om -46% är det nya normala för alla storbolag så borde jag kanske sälja alla mina bottenfiskade aktier. Skulle tro att 10% av världens storbolag, vi pratar HM-nivå, kan gå under. Och då räknar jag ändå med att alla stater är extremt givmilda med gratis-pengar.

Den flickan har inte direkt fått sitt jobb för sin kompetens som analytiker utan endast för att hon var lite känd då hon jobbade som journalist på Expressen. Det är förmodligen sämre att ta råd av den flickan en än random person i denna tråd.
Citera
2020-04-03, 11:38
Medlem
Frågan om oljepriset är nog väldigt osäker just nu, jag har till och med hört folk prata om 0 pris. Då det tillslut skulle bli dyrare att lagra sin olja än att sälja den. Men det är nog det extremaste av det extremare scenariorna. https://www.privataaffarer.se/oljeanalytikern-priset-pa-olja-kan-na-under-20-dollar-fatet/ här spekuleras det ju om lågt oljepris 2 år framåt. Så det är nog ingen brådska att storköpa oljeaktier.
Citera
2020-04-03, 11:47
Medlem
Adiemuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik
Frågan om oljepriset är nog väldigt osäker just nu, jag har till och med hört folk prata om 0 pris. Då det tillslut skulle bli dyrare att lagra sin olja än att sälja den. Men det är nog det extremaste av det extremare scenariorna. https://www.privataaffarer.se/oljeanalytikern-priset-pa-olja-kan-na-under-20-dollar-fatet/ här spekuleras det ju om lågt oljepris 2 år framåt. Så det är nog ingen brådska att storköpa oljeaktier.
Länken fungerade inte. Har du nån länk/källa till det där 0kr eller hade du hört det i verkligheten? Alltså jag ifrågasätter dig inte, bara nyfiken, intressant läsning
Citera
2020-04-03, 11:50
Medlem
Citat:
Länken fungerade inte. Har du nån länk/källa till det där 0kr eller hade du hört det i verkligheten? Alltså jag ifrågasätter dig inte, bara nyfiken, intressant läsning

0 kronor hörde jag på radion, minns att det var p1 men inte vilket program. Jag har för mig att ekonomiekot körde något extraprogram i måndags, det kan ha varit då jag hörde någon oljeanalytiker påstå det.
Citera
2020-04-03, 11:51
Medlem
sinewaves avatar
Citat:

På ett kortare perspektiv: Oljepriset upp idag, Brent SPOT (USD) +11.44%
Citera
2020-04-03, 11:56
Medlem
Citat:

Hittade en annan länk på samma tema https://www.aktiespararna.se/analysguiden/nyheter/olja-pris-under-0-usdfat-kan-vanta-lagerkris-vantar-analys
Citera
2020-04-03, 12:06
Medlem
muneys avatar
Citat:
Hittade en annan länk på samma tema https://www.aktiespararna.se/analysguiden/nyheter/olja-pris-under-0-usdfat-kan-vanta-lagerkris-vantar-analys
Intressant! Det blir spännande att se vad Opec kommer fram gällande utbudssänkningar på måndag.

När jag läste nyheten köpte jag lite MINI L OLJA AVA som ligger på en trevlig 20%-ig ökning för dagen.

Edit: Alltså nyheten som Som-nam-na postade på förra sidan ang. det extrainsatta mötet.
Citera
2020-04-03, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Läste en makalös (kvinnlig) optimism, Frida Bratt Nordnet:
https://www.affarsvarlden.se/bors-ekonominyheter/sparekonomen-detta-imponerar-i-h-m-s-rapport-6992685

Hon är så imponerad av HMs kvartal. December-februari... I mars sjönk dock omsättningen 46% (fyrtiosex) men det nämner hon i en bisats.

HMs rapport är den första jag sett i världen efter corona. Om -46% är det nya normala för alla storbolag så borde jag kanske sälja alla mina bottenfiskade aktier. Skulle tro att 10% av världens storbolag, vi pratar HM-nivå, kan gå under. Och då räknar jag ändå med att alla stater är extremt givmilda med gratis-pengar.

Nej, det är inte en siffra som gäller alla storbolag utan bör ses som en siffra för viss handel.

HM möter sitt dåliga cashflow med en mängd åtgärder. Permitteringar, hyresförhandlingar, kraftigt minskade nyinvesteringar och naturligtvis mindre kläder i inköp. De har dessutom en vidrigt rik storägare, så ny-emission om det värsta sker är nog en självklarhet att det funkar. Att HM går under har jag därför svårt att se.

Q1 var fantastiskt bra och HM var på väg tillbaka i stor stil. Dubbla vinsten mot den förväntade.

Q1 ger en indikation om 2021 års vinst när världen är mer normal. Med den vinstnåvån bör HM klättra över 200.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in