2020-04-03, 08:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
De vill inte kännas vid att de naturligtvis har diskuterat försvinnandet/mordet där en närstående misstänks vara inblandad. Det naturligaste är att vara upptagen av tankar och diskussioner om händelsen, men inte i den här mycket speciella släkten.

Det är anmärkningsvärt att det skiljer sig om uppgifterna när/hur de fick veta att LW hittats och var. Enligt HD har hon senare uppgett sig höra tissel och tassel på stationen, men tidigare uppgett sig ha sett avspärrningarna och enligt pappan har han tidigare i förhör möjligen sett i tidningen och senare har han sett avspärrningar efter E20 på vägen mot landet? Tidigare uppgift från båda är att de åkt direkt från polishuset mot landet, eller hur var det med den saken? Var de hem till Hjärsta först?
HD och hennes pappa har regisserat sina uppgifter och missat i detaljerna här?

Utredarna borde ha svaret på vilken väg som togs via mastningar på vederbörandes mobiler.

Kanske kommer fram nästa vecka att de kollat upp HD och pappans mobiler (eller spar det till ev senare förhör med HD om det blir frågan om "skyddande".

Åkl har nog fått många nya ideer alltefter förhören pågår (och hunnit jämföra med vad som framkommit i tidigare förhör, inte lätt att komma ihåg på studs vid rättegången).

Att de inte kommer ihåg/nekar till att de diskuterat LW är bara så dumt (gäller alla i deras församling)!
Varför säger de inte att det var det enda vi pratade om... vilket vore det mest naturliga i samman-hanget.

Även om de inte (ville) misstänkte att SD inblandad... HD med barn bor i samma område där någon är misstänkt försvunnen/mördad och de borde vara ordentligt oroade och prata om det nonstop.
Citera
2020-04-03, 08:23
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Från Google support:
"Du kan visa och hantera information om din platshistorik på*tidslinjen i Google Maps. Funktionen kan användas på både mobila enheter och datorer. På tidslinjen kan du redigera specifika poster i platshistoriken, radera information från tidsintervall eller radera hela platshistoriken."

SD menar att hans tidslinje bevisar att han inte är mördaren!

Även coco_c alibi består av platshistorik
från Google.

LWs motivering till att hon inte ville ha
ett förhållande med honom var ju att han
inte var kristen. Han kan ju ha ifrågasatt
om alla hennes andra män var kristna.

Han kanske hade velat att hon skulle
följa med till Polen men hon kanske
tackade nej p.g.a. jobb och barnvecka.
Och så fick han plötsligt reda på att hon
skulle till Norge med Beholder, när hon
bad att få låna hans laddare.

Kanske han fick ut henne till planket
genom att säga att han ångrat sig och att
det gick bra att hon lånade den. Platsen
ligger väl naturligt mellan deras bostäder?

LW hade ju ingen social kompetens och
brydde sig inte om andras känslor.
Hon kunde skriva spaltmeter om sina
”objekt” till andra män som också var
intresserade av henne. Hon märkte det
inte ens utan rabblade bara på. Så det
finns ingen anledning att tro att hon skulle
ha varit annorlunda mot coco_c. Han hade
hängt kvar länge efter att hon dumpade
honom och kanske hoppats att hon skulle
ändra sig och bli tillsammans med honom.
Senast redigerad av gloriouslife 2020-04-03 kl. 08:46.
Citera
2020-04-03, 09:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Nu vill även jag försöka förklara för dig hur det ligger till: det är tillåtet att spela in ljud men inte bild. Däremot är det Ej tillåtet att flasha det hur man vill innan dom har fallit. Inspelningarna från TR får man dock inte.

Jag begriper faktiskt inte varför du inte med ett par mkt enkla klick kollar detta själv. Har ju gett dig länken förut. Kollade du inte då?? Kolla nu och återkom gärna sen om du fortfarande inte tar till dig detta faktum.

Direkt efter att domen har fallit så kommer ljudupptagningar ut på YT.
Här är några välkända exempel, varsågod;

www.youtube.com/rättegångar. com

Där kan du hitta ljudupptagningar till de flesta stora kända rättsfall, ja även mindre.

Blir lite tveksam till om du verkligen kommer att kolla. För då faller väl hela din världsbild samman. Du tror ju aldrig på någonting som inte stämmer med din uppenbara agenda och är överdrivet misstänksam mot all sån info. Även när du får glasklara 100%-iga bevis så fortsätter du att hävda dina tvivel med både ögonbindel och öronproppar.
*puh* och åter *puh*

Kan fråga mig varför.
Hur är det vid överklagan till Hovrätten? Kan de hålla inne ljudupptagningarna tills den är genomgången?
Citera
2020-04-03, 09:04
Medlem
Kan SD ha tutat i HD att LW va nära att mörda HD plus barnen o att mordet i själva verket var självförsvar? "Men det kommer ingen att tro på" Så HD och pappan har blivit itutade att SD är en "hjälte", en "räddare". Så de står i enorm tacksamhetsskuld till honom? "Men det finns inga bevis, så jag riskerar att åka dit, fast jag är helt oskyldig och bara agerade för ER".
Citera
2020-04-03, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Hur är det vid överklagan till Hovrätten? Kan de hålla inne ljudupptagningarna tills den är genomgången?
Nej de släpps. Minns inte om det var Rättegångspodden eller typ En Mörk Historia men några fall har senare fått uppföljning efter hovrätten.
Citera
2020-04-03, 09:10
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skovdebosse
Även utredarna kan ju faktiskt missa en del info ... Dom har säkert koll på hur de åkte, men tycker åklagarna skulle ställt någon följdfråga angående resrutten. Eller gjorde dom det? Har bara NA's rapportering.
När det händer något allvarligt, säg 11 september....Palmemordet etc. De flesta vet exakt vad de gjorde då. HD och pappan har antingen väldigt dåligt minne eller så ljuger dom som fån.

Jag orkar inte kolla nu men står det inte
någonstans att hon var på VC i Varberga
för att få sjukintyg? Skulle det förklara
resrutten?
Citera
2020-04-03, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
från Google.

Ja, fler än SD kan ha fibblat med sina tidslinjer. Skillnaden är att de inte har LWs blod på tvättmaskin och skoplös eller har mött hotfulla män och uppgett fel identitet när polisen dyker upp.

Citera
2020-04-03, 09:16
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ja, fler än SD kan ha fibblat med sina tidslinjer. Skillnaden är att de inte har LWs blod på tvättmaskin och skoplös eller har mött hotfulla män och uppgett fel identitet när polisen dyker upp.

Det är det kanske inte någon som har
kollat?
Citera
2020-04-03, 09:21
Medlem
Citat:
Jag orkar inte kolla nu men står det inte
någonstans att hon var på VC i Varberga
för att få sjukintyg? Skulle det förklara
resrutten?

Ja, om hon var där efter polisförhöret den 19e. Någon som har koll på detta?
Citera
2020-04-03, 09:23
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amazongirl
Kan SD ha tutat i HD att LW va nära att mörda HD plus barnen o att mordet i själva verket var självförsvar? "Men det kommer ingen att tro på" Så HD och pappan har blivit itutade att SD är en "hjälte", en "räddare". Så de står i enorm tacksamhetsskuld till honom? "Men det finns inga bevis, så jag riskerar att åka dit, fast jag är helt oskyldig och bara agerade för ER".

Ja, nåt sånt har jag också funderat på. Om inte HD är direkt inblandad skulle det kunna vara en förklaring till hennes lojalitet. Och varför hon går med på att hålla fast vid uppenbara lögner såsom blodsexet.

Men, om det var så från början borde hon med tiden insett att det bara var lögn. Inte minst nu, när hon kunnat läsa FUP:en och få en mer objektiv bild. Då ska hon alltså fortsätta stötta och ljuga för SD, trots att hon vet att han - än en gång - duperat och manipulerat henne? Den biten blir lite svår att förstå.
Att hon hjälpt till (i god tro) att ljuga och undanröja bevis borde inte vara skäl nog att fortsätta, då dom flesta skulle fatta att hon också blivit förd bakom ljuset. Straffet för det skulle nog bli väldigt milt, i synnerhet om hon helt ärligt la korten på bordet och därmed hjälpte åklagaren.
Citera
2020-04-03, 09:28
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Ja, Jenny har fullkomligt rätt. Det handlar "bara" om anknytningsproblematik och separationsångest. Lena saknar tillräckligt många symtom för de andra diagnoser som slängs runt lite hej vilt här.

Jenny som är både psykolog och vännina till Lena sedan många år tillbaka vet självklart mycket väl vad Lena led av. Förhoppningsvis slutar trådskrivare sätta diagnoser på Lena nu när du gjort dem uppmärksamma på Jennys vittnesförhör

Men förklarar och ursäktar det att hon
lekte med och utnyttjade alla män som
var intresserade av henne? Att hon inte
tog någon hänsyn till deras känslor?

Och varför rabblade hon på om sina
”objekt”? Varför skulle någon vara
intresserad av det? Så självupptagen.

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
Citera
2020-04-03, 09:45
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
från Google.

Här är några objekt hon jonglerar med som hade hon den värsta kvinnoförakt ,,,flåt mansföraktet..

Aktbilaga 371 (2). Pdf
2018-04-02 00:42 Lena Wesström: Själv uppvaktas jag hårt av Jörgen från Umeå, catchare, var här i dag
2018-04-02 00:42 Lena Wesström: Och av Tommy härifrån, skidåkare/cyklist/löpare/triatlet..
2018-04-02 00:43 Lena Wesström: Och av Peter, catchare men honom är jag HELT ointresserad av.
2018-04-02 00:43 Lena Wesström: Alltjämt av Anders skidåkare i klubben, honom jag åkte slalom med i Sälen när jag bröt benen.
2018-04-02 00:43 Lena Wesström: Egentligen av Mattan som fortsätter hoppas.
2018-04-02 00:43 Lena Wesström: Flörtar själv med jimmy hårdrockaren i Rotebro som jag var med hela förra helgen.
2018-04-02 00:44 Lena Wesström: Svarar inte när Kenneth hör av sig.
2018-04-02 00:44 Lena Wesström: Svarar inte när en galen göteborgare hör av sig.
2018-04-02 00:44 Po*ntus Gu*nnarsson. Åh jag känner mig som en mycket lågmäld älskare.
2018-04-02 00:44 Lena Wesström: Slutat träffat Reza från förra jobbet som jag då och då umgåtts med.
2018-04-02 00:44 Lena Wesström: Slutat träffa Roland från förra jobbet jag då och då umgåtts med.
2018-04-02 00:45 Lena Wesström: Vem mer, vem har jag glömt.
2018-04-02 00:45 Lena Wesström: Jag är fullständigt galen.
2018-04-02 00:45 Lena Wesström: Just ja, Stefan såklart, otroligt dålig relation, träffar honom ändå då och då.

Älskarna var så många att hon själv inte vet om hon glömt någon..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in