Citat:
Ursprungligen postat av
Maharaja79
Lider med er! Ni är verkligen vardagshjältar som stretar på. Enda jag kan råda till är att prata med den som är ert fackliga skyddsombud. Om du inte vet/ni inte har ngn, så ring ert fackförbund (Handels?) och ta upp det här, och resonera kring vad facket kan hjälpa er med att begära i termer av skydd. Det finns skyldighet för arbetsgivare i lagen, att skydda sina arbetstagares hälsa ifrån risker...
Lycka till!
Tack, vi försöker så gott det går.
Kommer försöka ta upp detta i början av nästa vecka, skriver försöka eftersom det är svårt att få fram information till "höjdarna".
Finns inte mycket information om vad som är rätt och hur vår lagliga rätt fungerar under en pandemi som denna, så företag kan göra vad dem vill eller rättare sagt vad dem inte vill.
Citat:
Ursprungligen postat av
severustheemperor
Visa chefen. Kostnaden i förlorad intäkt blir väldigt snabbt högre.
Det är utrustning som kan dras av i deklaration.
Chefen måste vara totalt dum i huvudet om han inte förstår det.
Handlar nog inte om min chef utan chefens chef, och den chefens chef och chefernas chef och till slut VD.
Många ranker att klättra.
Har siffrorna framför mig redan då jag för diagram över vad vi drar in varje dag, skulle inte bli positivt om vi måste hålla stängt direkt.
Vet inte hur mycket pengar utrustning som detta kan dras av i deklarationen.
Dock fungerar inte direkt den där utrustningen att jobba med, vi skulle nöja oss med handsprit & ansiktsmasker, men enligt Tegnell så är ansiktsmasker & handsprit reserverade till vården så inte vårdpersonalen blir smittade som måste ha ständig KUNDKONTAKT, så vi inom livsmedelsbranschen blir helt enkelt utan!
Skulle vara roligt om alla som jobbar inom livsmedel blev sjuka och alla mataffärer stängdes ner några veckor, undrar om folk skulle börja äta kottar och barr.