2020-04-02, 18:48
Medlem
Konfucius2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Topodla
Hur menar du? Det är snarare reporterns oförmåga att ifrågasätta hans försvar ”ingen (nation) har någonsin gjort detta”, det är en underliggande (bort)förklaringsmodell i argumentation konsekvent, vilket är fel, två tydliga exempel Taiwan och Sydkorea. Det använder andra metoder, med framgång.
Yep! Svetsaren och FHM har varit allt för passiva. Svetsaren har lagt sig platt och agerar knähund åt Anders T.
Citera
2020-04-02, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Topodla
Hur menar du? Det är snarare reporterns oförmåga att ifrågasätta hans försvar ”ingen (nation) har någonsin gjort detta”, det är en underliggande (bort)förklaringsmodell i argumentation konsekvent, vilket är fel, två tydliga exempel Taiwan och Sydkorea. Det använder andra metoder, med framgång.
Skönt hur han äger sönder reportern som blir svarslös
Citera
2020-04-02, 19:49
Medlem
Tosingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Sverige har 14e högst dödlighet i världen. Inte i EU utan VÄRLDEN. VÄÄÄÄÄRLDEN.
Det var igår. Idag har vi klättrat upp till 12e plats😔
Citera
2020-04-02, 20:16
Medlem
TheWolfmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konfucius2
Yep! Svetsaren och FHM har varit allt för passiva. Svetsaren har lagt sig platt och agerar knähund åt Anders T.

Ja där har du 100% rätt
Citera
2020-04-02, 20:57
Medlem
Haddock93s avatar
Hur stor sannolikhet tror ni det är att FHM och co kommer trixa/mörka antalet döda framöver? Är det ens möjligt?

Jag tänker att man måste väl rapportera rätt uppgifter till WHO annars lär de bli hus i helvete.
Citera
2020-04-02, 21:02
Medlem
ia015s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Hur stor sannolikhet tror ni det är att FHM och co kommer trixa/mörka antalet döda framöver? Är det ens möjligt?

Jag tänker att man måste väl rapportera rätt uppgifter till WHO annars lär de bli hus i helvete.

Skulle man ens våga det, nu när både dem och statistiken har fler ögon på sig än någonsin?
Citera
2020-04-02, 21:07
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ia015
Skulle man ens våga det, nu när både dem och statistiken har fler ögon på sig än någonsin?

Ja det är de jag undrar. Det finns dock en politisk vinning av att hålla antalet döda nere, man kan ju tycka att det borde vara relativt lätt att göra.

Problemet är dock om man skulle rapportera fel till WHO och omvärlden som lär ha extra ögon på just Sverige eftersom man väljer en annan taktik.
Citera
2020-04-02, 21:11
Medlem
ia015s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Ja det är de jag undrar. Det finns dock en politisk vinning av att hålla antalet döda nere, man kan ju tycka att det borde vara relativt lätt att göra.

Problemet är dock om man skulle rapportera fel till WHO och omvärlden som lär ha extra ögon på just Sverige eftersom man väljer en annan taktik.

Exakt! Men jag tror det priset man vinner är ganska litet mot vad som skulle hända ifall dom försöker, och misslyckas. Usch vilken skandal det skulle bli, både vi och världen skulle hata våran regering, mer än vad folk redan gör.
Citera
2020-04-02, 21:23
Medlem
Intelligentdesigns avatar
Angående förbud på äldreboenden, å ena sidan:

" Absolut, det behövs ett förbud. Ett förbud är en väldigt tydlig signal från regeringens och statens sida att det här är grupper som vi vill skydda ordentligt."

Å andra sidan, på frågan om förbudet kunde ha kommit tidigare:

"Jag är väldigt tveksam till att det hade gjort någon större skillnad, eftersom det redan fanns väldigt tydliga signaler om vad som var viktigt att göra"

Och trots att han är högsta hönset så hävdar han att han inte har något personligt ansvar:

"Nej, det är många som jobbar med de här frågorna. Vi har alla ett kollektivt ansvar i samhället för att skydda de äldre."

Citera
2020-04-02, 21:25
Medlem
NickeNicknames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intelligentdesign
Angående förbud på äldreboenden, å ena sidan:

" Absolut, det behövs ett förbud. Ett förbud är en väldigt tydlig signal från regeringens och statens sida att det här är grupper som vi vill skydda ordentligt."

Å andra sidan, på frågan om förbudet kunde ha kommit tidigare:

"Jag är väldigt tveksam till att det hade gjort någon större skillnad, eftersom det redan fanns väldigt tydliga signaler om vad som var viktigt att göra"

Och trots att han är högsta hönset så hävdar han att han inte har något personligt ansvar:

"Nej, det är många som jobbar med de här frågorna. Vi har alla ett kollektivt ansvar i samhället för att skydda de äldre."

Högsta hönset ,eller så får Röfben en anledning att som vanligt skylla på andra,kommer att ske inom några veckor
Citera
2020-04-03, 03:17
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ia015
Exakt! Men jag tror det priset man vinner är ganska litet mot vad som skulle hända ifall dom försöker, och misslyckas. Usch vilken skandal det skulle bli, både vi och världen skulle hata våran regering, mer än vad folk redan gör.
Det komplicerade i det gällande är att FHM med lätthet kan modifiera data gällande virusdiagnosticerad död. Ex. kan x punkter försvinna, och det blir ett okänt dödsfall. Nu tror jag dock inte att regeringen (FHM) har den agendan, då det är värdefull data, varje statistiskt fall. Men vill man göra det så går det skrupelfritt och enkelt.
Citera
2020-04-03, 03:47
Medlem
Apologists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baltazr
Tycker det var en intressant artikel som ger en bredare bild av situationen.

Att han åker ner till Afrika för att försöka stoppa ett Ebolautbrott är väl bra? Stoppar de utbrottet så når det inte övriga världen.

Eller tycker du man skulle låta Ebolan härja fritt i Afrika och så småningom sprida sig världen runt?

Ebola kan omöjligt sprida sig världen över trots att den är otroligt smittbar i närmiljö. Den smittan fungerar på ett annat sätt. Läs på dig innan du uttalar dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in