Citat:
Ursprungligen postat av
Realtesto
Jag är definitivt på!
(Om inte ett mirakel räddar oss)
Gränsen är liksom passerad. Samhällskontraktet är per definition brutet och i mina ögon råder det undantagstillstånd.
När det inte längre är någon skillnad på ålderdomshem och gaskammare så är måttet rågat.
Jag håller med dig oerhört mycket i just detta - har själv tänkt tanken flera gånger, då jag läst de "interna dokumenten" inom vården, som media tagit upp. Där det uttryckligen står att man ska sortera bort folk. 😭
Ngn annan i tråden sa att man kan tänka i bilder - håller med! Flera ggr fått mentala bilder av en Auschwitz-vakt som står vid en respirator och skakar på huvudet: "Nein, den där är nog lite för gammal? Ålder? Finns bakomliggande sjukdomstillstånd? Jaha, nej, bort med den till andra salen, där borta.. "
Känner stora obehagskänslor att äldre som betalat skatt hela sitt liv och kanske arbetat i 40 år, ska behöva behandlas så, helt utan värdighet, för de är inte "produktiva" längre? Nej, men de kanske har byggt upp att vi ens har en gemensam skola och sjukvård etc, med sina arbetsinsatser... Blir ledsen, arg, förbannad, över bristen på respekt för dem, nu.
Som sagt - jag är bara en enda person och vet inte vad jag kan åstadkomma i det. Men finns det något slags upprop där folk vill driva det här (fredligt), så är jag med.
(OffT: hur kan jag se om mina inlägg har fått svar? Jag hinner inte med att läsa 100% av inlägg oftast, tack.

)