2020-04-03, 01:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av new2011
Jag hoppas blir nytt system som sätter människan i centrum inte ekonomin. Alla politiker och högre tjänstemän måste testas psykisk för att förhindra de kommer makten.
Psykist test för att förhindra psykopater kommer makten menar jag
Citera
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Askregn
Tänkte detsamma, men kom på att det måste va översatt och handla om Farenheit. Edit: Nej förresten, då vore det än kallare. Logiken är trasig i detta påstående, liksom övriga i den där falska infon ang viruset!
Fast 37 C är nästan 100 F. 27 F motsvarar minusgrader.
Citera
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Jag hoppas blir nytt system som sätter människan i centrum inte ekonomin. Alla politiker och högre tjänstemän måste testas psykisk för att förhindra de kommer makten.

Kommer aldrig hända, men en fin tanke!
Citera
2020-04-03, 01:37
Medlem
FejkEmrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olbars
Virus muterar hela tiden. Gällande Corona är viruset ungefär 30.000 nukleotider lång. De flesta mutationer berör några enstaka nukleotider - marginalförändringar som inte påverkar i någon egentlig mening. Viruset beter sig på exakt samma sätt, ger samma symptom, immunförsvaret känner fortfarande igen viruset, osv.

Det här viruset muterar bra mycket långsammare, eller snarare på ett mer kontrollerat vis, än exempelvis influensa, vilket skulle kunna tala för en tillfredsställande immunitet.

https://www.google.com/amp/s/www.livescience.com/amp/coronavirus-mutations.html
Men ändå. De tror att det är exponering som gör folk olika mycket sjuka men om det är olika mutationer så förklarar det snabbare varför frisk vårdpersonal dör eftersom de träffar dem som blivit sjukast. Om de inte smittas av flera. Människor tycks klara av sjuka partners och familjemedlemmar eller inte insjunkna samtidigt. Blir de lika sjuka eller i varierande grad? Exet skrev att han hade varit sjuk, men vad är sannolikheten för att han blir det två gånger inom kort? Människor med mildare varianter, kanske smittar människor med mildare och det påverkas inte bara av underliggande sjukdomar. De kanske bara hjälper viruset att besegra värden men ändå är aggressiva varianter. Det skulle kunna förklara att några friska, men inte alla, i vårdenheter blir sjuka och såpass att de kan stryka med. Även om viruset främst verkar vara likvärdigt efter olika grupper som drabbas. Jag vet inte riktigt. Men tänkte på det. Vad är det som skiljer dem åt som får feber, att immunförsvaret reagerar hårdare? Då kan ju en familjemedlem gå utan symptom samtidigt som ingen kanske behöver läggas in om det inte är en mängd sårbarheter. Sedan kanske andra drabbas av mer aggressiva varianter av samma virus.

De säger att det bara handlar om hur det dockar och eventuellt exponering. Kanske är mer än så.
Citera
2020-04-03, 01:37
Medlem
kansascityshuffles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Anders Tegnell skall åtalas för folkmord. Skriver Du.

Fantasier. Däremot är det ett faktum att Jeffrey Epstein åtalades och dömdes.

Du tycker inte det nej. Det är en fantasi som många har i huvudet.
Citera
2020-04-03, 01:38
Medlem
kansascityshuffles avatar
Citat:
Psykist test för att förhindra psykopater kommer makten menar jag

Inte en omöjlighet. Sker det skriftligt går det inte att fejka att man är normal.

[quote=AutDisceAutDiscede|71022905]Kommer aldrig hända, men en fin tanke![/QUOTE

Säg inte aldrig. En gång i tiden avrättade vi ”psykopaterna” för att vi var tvungna att samarbeta för vår överlevnad.
Citera
2020-04-03, 01:40
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kakap0
Min idol Tegnell, hmmm... Ger dig ett citat jag gjorde för ett par dagar sedan:

Nu kanske du ser exakt vad jag tycker om "min idol Tegnell".

Slå ett getöga på lite andra länder i Europa än Sverige, kolla på siffrorna. Vi hade aldrig nån chans ens att stoppa detta med tanke på att asymptomatiska smittar.

Sen kan du väl inse att det inte är han som tar besluten utan en hel grupp med folk på FHM där generaldirektören skriver under.

Missförstå mig rätt, jag tycker man kunde stängt ålderdomshem tidigare, avrått från resor till Italien tidigare osv. Men att leta en syndabock just nu är bara kontraproduktivt och fjortisfasoner.
Citera
2020-04-03, 01:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Varför kände du att du har behov av att feta ett helt vanligt inlägg?.

Hittar det lättare så fort som det skrivs här pga av att svara på svar tar mig inte till svarsinlägget utan jag måste scrolla upp en bit.

Citat:
Jag säger bara vad man hoppas på. Den vanliga influensan (som är ett virus) gillar inte sommar eller hög luftfuktighet, så man hoppas inte heller detta virus gör det.

Det finns flera olika anledningar. Högre luftfuktighet, folk är ute mer på sommarn och sitter inte inomhus tätt inpå lika mkt, mer UV ljus på sommaren, befolkningen har högre nivåer av d-vitamin under sommarn, osv osv. Det finns en anledning varför influensan inte florerar lika mkt under sommaren.

Jo det köper jag. UV ljus hjälper och immunförsvaret blir starkare vilket egentligen är det viktigaste. Naturligt D vitamin är guld.
Citera
2020-04-03, 01:43
Medlem
Kakap0s avatar
Citat:
Slå ett getöga på lite andra länder i Europa än Sverige, kolla på siffrorna. Vi hade aldrig nån chans ens att stoppa detta med tanke på att asymptomatiska smittar.

Sen kan du väl inse att det inte är han som tar besluten utan en hel grupp med folk på FHM där generaldirektören skriver under.

Missförstå mig rätt, jag tycker man kunde stängt ålderdomshem tidigare, avrått från resor till Italien tidigare osv. Men att leta en syndabock just nu är bara kontraproduktivt och fjortisfasoner.

Vart drar vi gränsen då?

Om han skulle skrika "DÖD ÅT SVERIGES ÄLDRE!!!", kan vi hålla med om att dra gränsen där iallafall?
Citera
2020-04-03, 01:44
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Varför kände du att du har behov av att feta ett helt vanligt inlägg?
Hen gör alltid så. Narcissist som vill synas.

Citat:
Jag säger bara vad man hoppas på. Den vanliga influensan (som är ett virus) gillar inte sommar eller hög luftfuktighet, så man hoppas inte heller detta virus gör det.

Det finns flera olika anledningar. Högre luftfuktighet, folk är ute mer på sommarn och sitter inte inomhus tätt inpå lika mkt, mer UV ljus på sommaren, befolkningen har högre nivåer av d-vitamin under sommarn, osv osv. Det finns en anledning varför influensan inte florerar lika mkt under sommaren.
Det finns en farhåga att eftersom viruset antas komma från fladdermöss så är det mer värmetåligt än andra. Fladdermöss får nämligen så hög kroppstemperatur när de flyger att deras virus måste vara ganska värmetåliga.

Men visst håller man tummarna för en riktigt varm och solig sommar som tar kål på de små virusen. Det blir liksom två flugor i en smäll.
Citera
2020-04-03, 01:44
Medlem
Askregns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Fast 37 C är nästan 100 F. 27 F motsvarar minusgrader.

Jo, precis kom på det precis då jag postade och uppdaterade mitt inlägg. Nästan hela den där listan med info känns som lugnande propaganda eller bara okunskap!
Citera
2020-04-03, 01:45
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kakap0
Vart drar vi gränsen då?

Om han skulle skrika "DÖD ÅT SVERIGES ÄLDRE!!!", kan vi hålla med om att dra gränsen där iallafall?

Ja jag tror han skulle avsättas per omgående då.

https://www.expressen.se/nyheter/qs/okanda-tragedin-som-formade-anders-tegnell/

Här kan du läsa om lite av hans kompetens om du vill. Haha nu verkar det som jag är nån form av supporter av honom. Det är jag verkligen inte. Men det kan ju förklara varför han sitter där han sitter idag...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in