Citat:
Ursprungligen postat av
Maviel
Vad jag förstår så har hon periodvis haft problem med psykisk ohälsa / utmattning och varit sjukskriven i perioder. Nu spekulerar jag bara men min fundering är att hon har något stående alltid och att hon har hjälp att sova och ångestdämpande v b och att hon haft det i perioder under många år. Just hennes robot liknande beteende säger mig i allafall det att hon bara är "dämpad". Och antagligen van vid de mediciner hon står på även om hon behövt en högre dos för att klara av dagens övningar. Jag antar att hennes uppdrag idag var att leverera skyddet som var varför det fanns blod i hans hus. Och spela dum för övrigt. Och det lyckades hon ju med. Även om hon tillintetgjorde sig själv.
HDs uppträdande idag var just som du beskriver, hon tillintetgjorde sig själv, och förlorade sig integritet och trovärdighet för mycket lång tid framöver.
Kanske för alltid.
Citat:
Ursprungligen postat av
Betongbaletten
Det hedrar inte dig som skribent att a) likt Rosamund hitta på en önskad kompetens, och b) att skriva så nedvärderande och hatiskt om ett mordoffer.
Sen har du uppenbarligen fortfarande inte - trots det intellekt du tror dig besitta - fattat att en mördares anledning till ett mord inte är detsamma som offrets skuld. Den enda gången det är så är i direkt självförsvar.
Du försöker desperat få till den här vinkeln (eller den ännu löjligare "utökat självmord") av precis det syfte du förnekar: att ge SD en liten rätt att begå mordet. Samt ge en del av skuldbördan för mordet på LW. Hon drev honom till det. Ville det nästan. Borde vi inte se på SD:s gärning med lite förstående, mindre dömande ögon...?
Sanningen är: nä. Hade du på riktigt varit juridikstuderande hade du fattat det. Du har inte rätt att mörda någon som du tycker är jobbig, ens om personen tar bort ful-loggade cacher och hotar att skvallra för frugan.
Dessutom: SD:s beteende visar tydligt att det här är en riktigt farlig jävel som bör hållas åtskild från samhället. Förutom det självklart störda i att mörda någon med 17 slag är hans beteende efter mordet än mer oroväckande. Ingen som helst ånger, duperande av omgivningen, förnöjsamhet över hur han - länge - lyckades finta lagens långa arm.
Att du väljer att fokusera på LW - som dessutom är död och inte kan göra något mot någon - är obegripligt.
Ah många i tråden har försökt prata snoris till att förstå, det är lönlöst. Liksom PW hyser han förakt och hat till "porrpastorn ".
Samme Polis PW som suktade efter LW men blev nobbad. Samme PW som ändrat sitt geonick för att bli osynlig på geocach med loggar och bilder.
Ingen normal människa skulle hysa så mycket hat som snoris mot LW som vad han påstår aldrig träffat. Snoris har samma låga förtroende som HD och SD, dvs noll.
Då återstår slutplädering och efter att ha hört SDs trognaste, JG och HD kan inget tvivel råda huruvida SD är skyldig.
Hans egna lögner och vansinniga beteende kommer garanterat ta honom rakt in i fängelse utan att passera gå.
Livstid blir det då det är planerat och så ondskefullt utfört.
Sista ordet går till Lena, Ha ha ha.